کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین جلو زیر نمایشگر و شارژ 60W

کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین جلو زیر نمایشگر و شارژ 60W

مزیت کانسپت‌ها منتشر شده از یک خودرو این است که شرکت خودروساز حتی اگر آن خودرو به فروش نرسد هم باید آن را تولید کند. اما در مورد کانسپت‌ها تلفن همراه اینگونه نیست.
ویوو قصد داشت در کنگره جهانی موبایل (MWC) از کانسپت جدیدترین مدل Apex یعنی Apex 2020 رونمایی کند. اما به دلیل لغو رویداد MWC این شرکت مجبور شد تا در یک بیانیه مطبوعاتی کانسپت این دستگاه را منتشر کند.

شاید Apex 2020 در آینده‌ای نزدیک و در یک رویداد رسما معرفی شود. اما تا آن زمان تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اظهار نظرها ویوو را در مورد دستگاه خود بشنویم و باور کنیم که این طرح اصلی دستگاه است و نمونه آن در جایی در شنزن وجود دارد که اگر این چنین باشد، قطعا Apex 2020 دستگاه جالبی خواهد بود.

کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین عالی و صفحه نمایش منحنی

صفحه نمایش

شاید بتوان برجسته‌ترین ویژگی Apex 2020 را نمایشگر 6.45 اینچی تمام صفحه و بدون حاشیه با لبه‌ها خمیده 120 درجه دانست که از صفحه نمایشی که ویوو در پرچمدار نسل قبل خود، Nex 3، از آن استفاده می‌کرد، بسیار فراتر است.
نمایشگر “آبشار” این دستگاه با انحنا 88 درجه حس بی‌نظیری را به شخص القا می‌کند، جالب اینجا است که صفحه‌ نمایش Apex 2020 در لبه‌ها انحنا بیشتری دارد.
مانند مدل سال گذشته، مدل Apex 2020 نیز از هیچ درگاه یا دکمه‌ها جانبی استفاده نمی‌کند، اما ویوو در کانسپت منتشر شده روی این موضوع خیلی خوب کار نکرد، با این حال، هنوز هم از تبلیغ تجاری سال پیش Nex 3 خیلی بهتر است.

دوربین جلو زیر نمایشگر

مانند Nex 3 و سایر دستگاه‌ها Apex، این گوشی نیز از ناچ قطره‌ای (Drop Notch) برای دوربین جلو استفاده نمی‌کند. اما ویوو در Apex 2020 برای از یک دوربین 16 مگاپیکسلی زیر نمایشگر استفاده کرده است. بنابراین Apex 2020 اولین دستگاهی خواهد بود که از دوربین زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد و این بسیار هیجان انگیز است، شما اینطور فکر نمی‌کنید… . همچنین ویوو موفق شده است میزان پخش نور در آن قسمت از صفحه نمایش را که سنسور در آن قرار دارد، شش برابر افزایش دهد. در حالی که با استفاده از الگوریتم‌ها هوش مصنوعی کیفیت عکس را نیز بهبود می‌دهد.
این دوربین جلو چیزی است که ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم. اوپو نیز در سال گذشته از فناوری مشابه‌ای استفاده کرده بود، اما به نظر تکنولوژی این شرکت هنوز به ‌اندازه‌ای که بتواند در یک محصول مورد استفاده قرار بگیرد، بالغ نشده بود.

کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین جلو زیر نمایشگر و صفحه نمایش منحنی

لنزها تله‌فوتو متحرک

ویوو لزوماً به دلیل نوآوری در سخت افزار دوربین شناخته نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد Apex 2020 فناوری‌ها جدیدی را ارائه می‌دهد. در صدر این لیست، تکنولوژی وجود دارد که ویوو آن را “بزرگنمایی نوری مداوم” می‌نامد، است که به نظر می‌رسد همان “بزرگنمایی اپتیکال واقعی” باشد. حتی برترین دوربین‌ها در زمینه بزرگنمایی، مانند Galaxy S20 Ultra، برای پردازش عکس‌هایی در آن فاصله کانونی، به لنزها اصلی ثابت و نرم افزارها متکی هستند. این نوع بزرگنمایی‌ها، مانند بزرگنمایی 100 برابر، فقط بزرگنمایی دیجیتالی با اندکی بزرگنمایی اپتیکال در طول مسیر است.

با این وجود، لنزها تله‌فوتو Apex 2020 دارای قابلیت لنز متحرک واقعی است که به آن توانایی بزرگنمایی 5x و 7.5x اپتیکال می‌بخشد. ویوو می‌گوید که ماژول 16 مگاپیکسلی به دلیل طراحی پریسکوپی 6.2 میلی متر ضخامت دارد و می‌تواند در یک گوشی با ضخامت 8.8 میلی متر قرار بگیرد.

سیستم لرزشگیر gimbal-like structure

ویوو همچنین مدعی شده است که با استفاده از سیستم “gimbal-like structure” گام بلندی در ثبات تصویر دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی برداشته است. این شرکت ادعا می‌کند این سیستم نسبت به سیستم‌ها سنتی OIS تا 200 درصد عملکرد بهتری دارد. بنابراین ویدیو‌ها صاف‌تر می‌شوند و سرعت شاتر نیز برای عکاسی در شب بسیار طولانی‌تر خواهد شد.
ویوو اظهار داشت در این طرح از الگوی چشم‌ها آفتاب‌پرست‌ برای ردیابی سوژه الهام گرفته است.

همچنین بخوانید:

دوربین Galaxy S20 Ultra: با سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ آشنا شوید

اولین گوشی 5G آنر بدون پشتیبانی از خدمات گوگل معرفی شد

شایعات Huawei P40 Pro: تاریخ انتشار، مشخصات، پشتیبانی 5G، دوربین

چه کسی می داند این قابلیت‌ها در واقع به چه معنا است. مطمئناً خوب بود که این ویژگی‌ها دوربین را بصورت حضوری امتحان می‌کردیم! اما بزرگنمایی اپتیکال تاشو و تثبیت‌کننده “gimbal-style” چیزهایی نیستند که اکثر افراد می‌‌توانستند آن‌ها را در گوشی‌ها هوشمند تصور کنند، بنابراین مطمئناً ویوو ادعاهای قابل توجهی را بیان کرده است.

کانسپت ویوو Apex 2020 منتشر شد، دوربین جلو زیر نمایشگر و صفحه نمایش منحنی

شارژ بی‌سیم 60 وات

Apex 2020 از فناوری شارژ بی‌سیم SuperFlash Charge با پشتیبانی از توان 60W استفاده می‌کند و در کمال تعجب قادر است یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی را تنها در 20 دقیقه شارژ کند. این فناوری شارژ بی‌سیم فوق‌العاده سریع است و حتی می‌تواند با شارژر‌ها سیمی رقابت کند. اما قطعا باتری 2000 میلی آمپر ساعتی برای یک دستگاه هوشمند کوچک است.

شاید ویوو مانند اوپو از یک طراحی دو سلولی استفاده ‌می‌کند که امکان شارژ سریع‌ را بدون گرم شدن بیش از حد دستگاه فراهم می‌سازد، اما این شرکت ظرفیت واقعی باتری Apex 2020 را در این لیست مشخصات آن ذکر نکرده است.
 فقط این نکته که Apex 2020 اولین دستگاه ویوو خواهد بود که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند قابل توجه است و این شرکت در اولین تلاش خود از پیشرفته‌ترین تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده خواهد کرد. حتی Apex 2019 که از پین‌ها پوگو استفاده می کرد نیز از فناوری شارژ بی‌سیم بی‌بهره بود.

مشخصات

Apex 2020 یک دستگاه 5G با پردازنده کوالکوم Snapdragon 865 و 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی خواهد بود. این دستگاه دارای صفحه نمایش 1080p خواهد بود، همچنین دستگاه 169 گرم وزن خواهد داشت و از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی ‌خواهد کرد. ویوو Apex 2020 در رنگ‌ها مشکی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

عجیب است که در مورد دستگاهی که هنوز وجود خارجی آن ثابت نشده است مطلب بنویسیم اما حداقل اوپو برای ایجاد قابلیت‌ها کانسپت در محصولات واقعی خود از الگو خاصی پیروی می‌کند. Apex اصلی اولین تلفنی بود که با دوربین سلفی پاپ آپ روانه بازار شد. برای مثال قبل از سال 2019، ویوو در Nex 3 استفاده از شیشه‌ها خمیده را پیش بینی کرده بود. اکنون که می‌دانیم ویوو آینده طراحی تلفن‌ها هوشمند را می‌بیند، سوال اینجاست که Apex 2020 چه زمانی معرفی می‌شود؟؟!!

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا