کلاب‌هاوس امکان ضبط گفت‌وگوها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

کلاب‌هاوس در ماه اکتبر (اواسط مهرماه) مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را ارائه می‌دهد، از جمله یکی از ویژگی‌هایی که کاربران بسیاری خواهان آن بودند: ضبط درون برنامه‌ای.

از ماه اکتبر کاربران می‌توانند یک روم را ضبط کرده و آنرا در پروفایل یا club خود ذخیره‌سازی یا حتی بارگیری کنند. کلاب‌هاوس این قابلیت را تحت عنوان “replays” در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. تولیدکنندگان و مدیران تنها کسانی هستند که امکان ضبط گفت‌وگو برایشان فراهم بوده و می‌توانند این گزینه را فعال یا غیر فعال کنند. در نظر داشته باشید تنها در روم عمومی امکان ضبط گفت‌وگوها در اختیار تولیدکننده و مدیر قرار داده می‌شود. در کنار ضبط گفت‌وگوها، کاربران در روم‌های مجاز امکان ساخت ویدیوهای 30 ثانیه‌ای قابل اشتراک را نیز خواهند داشت. این اپلیکیشن همچنین به جستجوگر نیز مجهز شده تا افراد بتوانند از طریق درج عبارت کلیدی یا نام به روم‌ها، کلاب‌ها و کاربران دسترسی داشته باشند. سرانجام جلوه‌های صوتی فراگیر (فضایی) نیز که در ماه آگوست (مردادماه) برای سیستم عامل iOS منتشر شده بود، اکنون به دستگاه‌های اندرویدی راه‌یافته است. به منظور ایجاد کلیپ، کاربران می‌بایست بر آیکون قیچی ضربه بزنند؛ سپس می‌توانند 30 ثانیه گذشته گفت‌وگو صوتی را در دستگاه‌شان ذخیره کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارند.

به منظور درک هرچه بهتر نحوه انجام قابلیت مورد بحث می‌توانید از GIF به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید. ویژگی‌های مذکور به طور کلی (صرف نظر از جزئیات) عملکرد درستی از خود نشان می‌دهند. اما آنها به برخی از مشکلات کلیدی گذشته کلاب‌هاوس اشاره می‌کنند، مانند یافتن و تمایل به بازبینی گفت‌وگوهایی که قبلاً رخ داده است. در حال حاضر بهترین راه تبلیغ روم‌های کلاب‌هاوس،‌ توئیت یا انتشار پست‌هایی در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. ابزار کلیپ نیز ممکن است کاربران بیشتری را به منظور شنیدن گفت‌وگوهای روم‌ها به برنامه بکشاند. جستجوگر درون برنامه‌ای نی بایستی مشکل ارجاع به گفت‌وگوها گذشته را برطرف کند، زیرا مردم به روم‌هایی که برایشان جالب باشد بیشتر از روم‌هایی که توسط یک الگوریم به آنها پیشنهاد می‌شود، تکیه می‌کنند. افزودن چنین قابلیت‌هایی به کلاب‌هاوس که پیشتر در توئیتر اسپیس و اسپاتیفای گرین‌روم نیز شاهدش بودیم که خبر از رقابتی تنگاتنگ در این حوزه می‌دهد. پلتفرم‌های صوتی اجتماعی ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور به مکانی برای ضبط پادکست‌ها و سایر محتواها تبدیل شوند، به این صورت که محتوای ضبط شده پس از پایان جلسه ویرایش شده و به عنوان یک پادکست منتشر شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا