کوالکوم در جریان رویداد ایفا از تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 رونمایی کرد

کوالکوم در جریان رویداد ایفا از تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 رونمایی کرد

تقریبا دو سال از زمان معرفی Snapdragon 8cx، پردازنده پرچدار کوالکوم بر معماری آرم که برای لپ‌تاپ‌های ویندوز در نظر گرفته شده بود، می‌گذرد و حالا در نمایشگاه ایفا 2020، کوالکوم از جانشین این تراشه رونمایی کرده است، با Snapdragon 8cx Gen 2 آشنا شوید. نسل دوم پردازنده مورد بحث نویدبخش پیشرفت‌های خارق‌العاده نسبت به نسخه اصلی خواهد بود و می‌تواند از هر لحاظ نظر شما را به خود جلب کند. این شرکت از ارائه توضیحات بیشتر در ارتباط با بهبودهای عملکردی 8cx Gen 2 در مقایسه با نسخه قبلی سرباز زد. با این حال اظهار داشت نسل جدید در عملکرد کلی و میزان مصرف انرژی بهبودهای قابل توجهی را به خود دیده است.

کوالکوم طی مراسم رونمایی از تراشه به طور غیر قابل انکاری سعی در نشان دادن قدرت تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 در مقایسه با با سیستم‌های مرسوم اینتل داشت و در تکاپو بود تا این پیام را به کاربران انتقال دهد که نسل دوم تراشه 8cx توانایی رقابت با پردازنده‌های غول‌های این صنعت را دارا می‌باشد. کوالکوم همچنین ادعا می‌کند 8cx Gen 2 به شکل قابل توجهی قدرت پردازشی بیشتری نسبت به تراشه‌های نسل دهم Core i5 هم‌رده خود ارائه می‌دهد و در مجموع بهتر از پردازنده‌های لیک‌فید اینتل ظاهر می‌شود.

کوالکوم در جریان رویداد ایفا از تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 رونمایی کرد

عمر باتری 8cx Gen 2 نیز بهبود یافته تا لپ‌تاپ‌های محهز به آن بتوانند شارژدهی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند. کوالکوم همچنین بیان می‌کند تراشه مورد بحث نه تنها با یک بار شارژ می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد بلکه پتانسیل پردازش مداوم داده‌ها تا بیش از 25 ساعت را نیز دارد. این موضوع یک دستاورد چشمگیر محسوب می‌شود به شرط آنکه در عمل نیز چنین عملکردی را از خود به نمایش بگذارد. از دیگر قابلیت‌های Snapdragon 8cx Gen 2 می‌توانیم به پشتیبانی از Wi-Fi 6، نسخه 5.1 بلوتوث و فناوری صوتی که به منظور از بین بردن انعکاس صدا (اکو) و نویز اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کنیم. به این موارد، پشتیبانی از نمایشگر دوگانه با نرخ 60 فریم در ثانیه را نیز اضافه کنید. همچنین کوالکوم در مورد افزایش قابلیت هوش مصنوعی این پردازنده نیز مطالبی را عنوان کرده که می‌تواند قابلیت‌های سطح بالاتری نظیر ویژگی “تماس چشمی (eye-contact)” را اختیار کاربران قرار دهد که پیشتر در لپ‌تاپ‌های سورفیس مایکروسافت شاهد آن بودیم. همچنین برای مشتریان تجاری و شرکت‌ها نیز بهبودهای امنیتی قابل توجهی را ارائه خواهد داد.

با وجود اضافه شدن عبارت “5G” به نام تراشه، 8cx Gen 2 از لحاظ قابلیت اتصال پیشرفت‌های چندانی را تجربه نکرده است. بر اساس اعلام رسمی کوالکوم، تراشه مورد بحث از همان مودم X24 LTE و X55 5G که در 8cx شاهد آن بودیم، بهره خواهد برد. اما این نکته را در نظر داشته باشید پردازنده 8cx Gen 2 با دو نسخه متفاوت مودم عرضه می‌شود و تولیدکنندگان ‌لپ‌تاپ باید تصمیم بگیرند دستگاه‌های خود را به نسل پنجم شبکه تلفن همراه مجهز کنند یا خیر. بنابراین تمام لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه جدید کوالکوم از اتصال 5G پشتیبانی نخواهند کرد.

کوالکوم در تلاش است تا پردازنده جدید خود را برای لپ‌تاپ‌های محهز به فناوری 5G به عنوان یک گزینه ایده‌آل معرفی کند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم‌، تراشه Snapdragon 8cx در اواخر سال 2018 معرفی شد. اما در آن زمان لپ‌تاپ‌های 5G طیف اندکی از لپ‌تاپ‌های موجود را تشکیل می‌‌دادند. با این حال، شرایط در سال 2020 تغییر کرد و تولیدکنندگان کم‌کم به ساخت لپ‌تاپ‌های مجهز به فناوری 5G روی آوردند. گفتنی است دستگاه‌های مبتنی بر معماری آرم از عمر باتری خارق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشند اما به دلیل همین معماری به خصوصشان امکان پشتیبانی از تمام اپلیکیشن‌ها را ندارد. افزون بر این موضوع، کوالکوم در بازار تراشه‌های مبتنی بر معماری آرم تنها نیست و باید با سامسونگ که اخیرا از Galaxy Book Flex 5G رونمایی کرده، به رقابت بپردازد. Galaxy Book Flex 5G از تراشه نسل یازدهم اینتل اینتل بهره می‌برد و به مودم 5G اختصاصی این غول فناوری کره‌ای نیز مجهز شده است. کوالکوم می‌خواهد نخستین لپ‌تاپ‌های مجهز به Snapdragon 8cx Gen 2 را در اواخر سال میلادی جاری روانه بازار می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد اولین لپ‌تاپ مجهز به این تراشه، Acer Spin 7 خواهد بود. گفتی است Acer Spin 7 نخستین رایانه‌ی 5G این برند تایوانی می‌باشد.

همچنین بخوانید:

ریمیک بازی Prince of Persia در جریان Ubisoft Forward معرفی می‌شود

Xbox series X قابلیت پشتیبانی از لوازم جانبی Xbox One را دارد

دولت هند پابجی موبایل و 117 اپلیکیشن چینی دیگر را در این کشور مسدود کرد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا