گرگ جاسویک به عنوان مدیر بخش بازاریابی اپل انتخاب شد

گرگ جاسویک به عنوان مدیر بخش بازاریابی اپل انتخاب شد

مدیر بخش بازاریابی اپل ، فیل شیلر، بعد از چندین دهه همکاری با این شرکت از سمت خود کنار گذاشته شد. شیلر دیگر به عنوان معاون ارشد بازاریابی جهانی فعالیت نخواهد کرد اما همچنان مسئول اپ‌استور و اپل‌ایونت باقی خواهد ماند. از این پس گرگ جاسویک مدیریت بخش بازاریابی محصولات اپل را بر عهده خواهد گرفت. بازاریابی یکی از بخش‌ها مهم اپل به حساب می‌آید که وظیفه آن فراتر از تبلیغات محصولات می‌باشد؛ بنابراین این موضوع یک تغییر مهم در این شرکت محسوب می‌شود. اپل می‌گوید بخش بازاریابی مسئولیت مدیریت و بازاریابی محصولات اپل، روابط با توسعه‌دهندگان، تحقیقات بازار، مدیریت کسب و کار، آموزش و بازاریابی بین‌المللی را بر عهده دارد. جاسویک بیش از دو دهه است که مسئولیت رهبری این بخش را بر عهده دارد. همچنین در طی چهار سال گذشته بازاریابی جهانی محصولات اپل را نیز رهبری کرده است.

شیلر فعالیت خود را از سال 1997 با اپل آغاز کرده و در تبدیل شدن این شرکت به یکی از غول‌ها فناوری جهان نقش به سزایی داشته است. در حالی که او مسئول بازاریابی محوصلات بوده در بخش سخت‌افزاری کوپرتیونی‌ها نیز مشارکت داشته به طوری که در بسیاری از رویدادها شخصا از محصولات جدید شرکت رونمایی می‌کرد، مانند نسخه قبلی Mac Pro. در همین زمان بود که سایر بخش‌ها از نفوذ بی‌حد و مرز شیلر انتقاد کردند. توسعه‌دهندگان نیز طی سال‌ها اخیر همواره از اپل شکایت داشتند که جوانب مثبت محصولات خود را نادیده گرفته است. اخیرا و بعد از اینکه کوپرتیونی‌ها اجازه انتشار یک اپلیکیشن ایمیل را در پلتفرم اپ‌استور صادر نکردند از طرف توسعه‌دهنگان با انتقادها بسیاری روبرو شده‌اند. آنها معتقند که خط مشی اپل در قبال این فروشگاه بسیار جانب‌دارانه و گیج‌کننده است. لازم به ذکر است که در جلسه ضد انحصار فدرال که هفته گذشته برگزار شد، تعدادی از نمایندگان سیاست‌ها کوپرتیونی‌ها در مورد اپ‌استور مورد بازخواست قرار دادند.

مسئولیت جدید شیلر «همکار اپل» (Apple Fellow) خواهد بود. تیم کوک، مدیر عامل اپل، در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که این وظیفه به شیلر امکان می‌دهد همچنان به مشارکت‌ها فکری و راهنمایی‌ها خود ادامه دهد. این عنوان افتخاری نشان می‌دهد که مسئولیت‌ها شیلر در اپل محدود شده است. شیلر در محاصبه مطبوعاتی که انجام داد نیز به این موضوع اشارده کرد و گفت:”زمان آن رسیده است که زندگی خود را تغییر دهم، در چند سال آینده برای خانواده‌ام، دوستانم و چند پروژه شخصی که عمیقا به آنها اهمیت می‌دهم، وقت خواهم گذاشت.” البته به نظر نمی‌رسد که شیلر به طور کامل کنار گذاشته شده باشد. مدیریت اپ‌استور مسئولیت مهمی تلقی می‌شود زیرا اپل بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق این سرویس و خدماتی که ارائه می‌دهد، بدست می‌آورد که تقریبا 23 درصد از میزان فروش این کمپانی را در سه ماهه دوم سال جاری تشکیل می‌دهد.

شیلر همچنین می‌گوید قصد کناره‌گیری ندارد. او در بیانیه خود افزود:”تا زمانی که آنها مرا در اینجا در اختیار داشته باشند، به کارم ادامه خواهم داد.” اپل در مراتب بالای شرکت خود خیلی تغییرات ایجاد نمی‌کند اما طی چند سال گذشته شاهد چندین تغییر بزرگ بوده‌ایم. در سال 219 مدیر بخش طراحی اپل، جونی آیو، این شرکت را ترک کرد. آیو از سال 2015 به تدریج مسئولیت‌ها خود را در اپل از دست داد و میزان دخالت او در امور نیز کاهش پیدا کرد. در سال 2019 استیو داولینگ، مدیریت بخش روابط عمومی اپل را واگذار کرد، در آپریل 2019 نیز آنگلا هرندتس مسئولیت بخش خرده‌فروشی کوپرتیونی‌ها را از دست داد. او در سال 2014 بعد از واگذاری سمت مدیر عاملی خود در شرکت باربر به اپل پیوست.

همچنین بخوانید:

سرویس xCloud مایکروسافت از 25 شهریور در دسترس اندرویدی‌ها خواهد بود

گوگل دستگاه‌ها Pixle 4A 5G، Pixle 4A و Pixle 5 را معرفی کرد

رابط کاربری HydrogenOS 11 وان پلاس در تاریخ 20 مرداد معرفی خواهد شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا