گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد

سامسونگ Galaxy Watch4 و Watch4 Classic معرفی شدند

بألاخره مراسم آنپکد 2021 سامسونگ در این هفته برگزار شد و مدل جدید ساعت‌های هوشمند این کمپانی یکی از محصولات این مراسم بود و بدین ترتیب؛ گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد ؛ در مراسم آنپکد توانستیم اولین بازدید خود را از سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ داشته باشیم و باید گفت گلکسی واچ 4 یک نقطه عطف و گام بزرگ در مورد این سری ساعت‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که سامسونگ به تنهایی پس از سال‌ها تلاش برای ساخت و عرضه این ساعت‌ها با پلتفرم Tizen خود سرانجام تصمیم گرفت از غرور خود دست بردارد و در طراحی سیستم عامل ساعت‌هایش با گوگل همکاری کند به هر حال از قدیم هم گفته‌اند: “هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.”

با نگاهی به این ساعت‌ها متوجه تجدید نظر سامسونگ خواهیم شد؛ بله درست است سیستم عامل WearOS سامسونگ همچنان وجود دارد و از رده خارج نشده است. در واقع همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم سامسونگ در طراحی سیستم عامل با گوگل همکاری کرده و حق تولید را به طور کامل به گوگل واگذار نکرده است. در مورد نامگذاری این سری از ساعت‌ها نیز، سامسونگ به جای عناوین Active و Regular از Watch 4 Defaultو Watch 4 Classic استفاده خواهد کرد. در واقع می‌توان نسخه Default را ادامه‌دهنده Watch Active 2 سال 2019 به حساب آورد (بله درست شنیدید Watch Active 2؛ بدین معنا که سامسونگ در این نسخه از Watch 3 چشم‌پوشی کرده است.) در حالیکه Watch 4 Classic با طراحی جالب‌تر و قاب گردان به نظر می‌رسد دنبال کننده Watch 3 سال گذشته باشد. اساساً، در حال حاضر Galaxy Watch 4 معمول، نسخه Default خواهد بود و Watch 4 Classic نسخه پرمیوم با قابلیت‌های نوآورانه است. واچ 4 کلاسیک برای مدل بلوتوثی از 349 دلار شروع می‌شود و برای مدل LTE به 399 دلار افزایش خواهد یافت، در حالیکه واچ 4 با قیمت اولیه 249 دلار (299 دلار برای LTE) کمی ارزان‌تر است. هم‌اکنون می‌توانید برای پیش‌خرید از وبسایت رسمی سامسونگ در ایران اقدام کنید. عدم وجود چرخ غلطان در واچ 4 به این معنی است که بین این دو مدل کمی جمع و جورتر است و همچنین حدود یک میلی‌متر هم باریک‌تر از مدل قبلی خود؛ یعنی، Active 2 است. واچ 4 در نسخه‌های 40 و 44 میلی‌متری در دسترس است، در حالیکه واچ 4 کلاسیک در نسخه‌های 42 و 46 میلی‌متری موجود است. اما هر دو مدل اندازه نمایشگر و وضوح تصویر یکسانی دارند؛ به طوریکه یکی از آنها با صفحه‌نمایشی 1.2 اینچی 396×396 و در بدنه‌ای کوچکتر، دیگری با نمایشگری 1.4 اینچی 450×450 در بدنه‌ای بزرگتر است.

گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد و مدل کلاسیک حس پرمیوم القا می‌کند

تفاوت‌های خارجی را کنار بگذاریم، از نظر داخلی هر دو ساعت دارای مشخصات مشابه زیادی هستند. هر دو آنها از یک پردازنده 5 نانومتری Exynos W920 سامسونگ که دیروز به طور کامل توضیح داده شد، با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی شروع به کار می‌کنند. ظرفیت باتری بین مدل‌های مختلف، متفاوت است؛ اما سامسونگ معتقد است که میانگین طول عمر باتری بدون توجه به مدل آن به طور متوسط 40 ساعت است. LTE در مدل‌های سیم‌کارتی وجود دارد، اما اگر به 5G چشم داشتید، ناامید خواهید شد – سامسونگ می‌گوید گمان نمی‌کند 5G ارزشش را داشته باشد؛ زیرا میزان پردازش داده‌های ساعت‌های هوشمند بسیار پایین است. اما بزرگترین تفاوت با ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ این است که واچ 4 و واچ 4 کلاسیک از سیستم عامل Tizen خود استفاده نمی‌کنند. در عوض، نرم‌افزار آنها نتیجه همکاری سامسونگ و گوگل است که در ماه مِی (اردیبهشت) اعلام شد. سامسونگ سیستم عامل این ساعت‌ها را “Wear OS Powered by Samsung” می‌نامد، اگرچه گوگل آن را Wear OS 3 نامیده است. اما در هر صورت، امید بر آن است که این ساعت بهترینِ Tizen را با بهترینِ Wear OS ترکیب کند. به طور خاص در ساعت‌های سامسونگ، رابط کاربری مورد نظر One UI Watch است که عملاً می‌توان گفت پوست سامسونگ بر روی Wear OS گوگل نشسته است. آن را هم‌ارز رابط کاربری One UI سامسونگ در گوشی‌هایش در نظر بگیرید که با اندروید گوگل کار می‌کند. این ظاهر و رابط کاربری، Watch 4 را شبیه به ساعت‌های قبلی سامسونگ که مجهز به تایزن بودند، می‌کند.

گوگل وعده داده است که همکاری با سامسونگ منجر به شکل‌گیری مزیت‌های زیادی برای Wear OS خواهد شد، مانند افزایش عمر باتری، بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و انیمیشن‌های روان‌تر. البته برای بررسی و آزمایش این موارد هنوز زود است و باید تا عرضه نهایی منتظر باشیم. یکی از پیشرفت‌های بارز اجرای سیستم عامل توسعه یافته گوگل این است که برنامه‌های انحصاری این غول موتور جستجو برای استفاده در دسترس هستند. Google Maps برای رفت و آمد، Google Pay و YouTube Music در دسترس خواهند بود. یک علامت سوال بزرگ پیرامون دستیار صوتی گوگل وجود دارد، با توجه به شهرت دستیار صوتی خود سامسونگ Bixby این علامت سؤال پر رنگ‌تر خواهد بود. سامسونگ می‌گوید Google Assistant در زمان عرضه ساعت‌ها در دسترس نخواهد بود و این سؤالی که با این بیانیه پیش می‌آید آن است که آیا بعداً در دسترس خواهد بود یا خیر. در حال حاضر، این جمله بدان معناست که Bixby همچنان تنها گزینه دستیار صوتی شما خواهد بود. علاوه بر دستیار صوتی، سایر نرم‌افزارهای سامسونگ نیز از دسترس خارج نخواهند شد. شما همچنان به Samsung Pay و SmartThings دسترسی خواهید داشت، بنابراین اگر قبلاً در اکوسیستم سامسونگ خریداری ‌می‌کرده‌اید، در حال حاضر نباید اختلالی ایجاد شود.

همانطور که قبلاً سامسونگ اعلام کرده بود، ساعت‌های هوشمند همچنین قادرند برخی از تنظیمات گوشی شما مانند مزاحم نشوید و تماس گیرندگان مسدود شده را همگام‌سازی کنند، همچنین اکنون ساعت قادر است اپلیکیشن‌هایش را به صورت خودکار نصب و ارتقا دهد البته این مورد در صورتی اتفاق میفتد که اپلیکیشن ساعت را در گوشی خود نصب داشته باشید (که این قابلیت پیشرفت قابل توجهی نسبت به واچ‌های قدیمی سامسونگ با سیستم عامل تایزن است)؛ همچنین سامسونگ اذعان دارد که این ویژگی‌ها در اکثر گوشی‌های اندرویدی که با سرویس‌های گوگل کار می‌کنند فعال خواهد بود و تنها مختص گوشی‌های سامسونگ نیست. در کنار گزینه مناسب نصب خودکار اپلیکیشن‌ها از طریق گوشی، فروشگاه Google Play از خود ساعت نیز قابل دسترسی است. در حال حاضر ایده‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد کمتر سیستم‌ عامل‌های مختلف برای ساعت هوشمند ممکن است به معنای پشتیبانی بهتر اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان شخص ثالث باشد. اگرچه برای پوشیدنی‌های سامسونگ چیز جدیدی نیست، Spotify صاحب برنامه‌ای است که با پشتیبانی از گوش دادن آفلاین به سیستم عامل‌های پوشیدنی می‌آید. امیدواریم این نشانه‌ای از اتفاقات خوب آینده باشد.

گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد

همچنین ویژگی‌های جدیدی برای سنجش سلامتی، به واچ 4 و واچ 4 کلاسیک افزوده شده است که در موردشان می‌توانیم صحبت کنیم؛ در این زمینه بسیاری از اخبار پیرامون سنسور جدید 3 در 1 سامسونگ تحت عنوان BioActive متمرکز شده است. این حسگر ترکیبی از سنسور ضربان قلب نوری، سنسور الکتریکی قلب و سنسور تجزیه امپدانس بیوالکتریک است که به معنای تشخیص همه چیز از فیبریلاسیون دهلیزی گرفته تا سطح اکسیژن خون و ترکیبات موجود در بدن می‌باشد. همچنین نسخه‌های موجود در بعضی بازارها، فشار خون شما را نیز کنترل می‌کند، این قابلیت در ایالات متحده موجود نیست. نکته اصلی و متمایز در ساعت‌های جدید سامسونگ این است که علاوه بر تشخیص همه این موارد به طور جداگانه، در ارائه یک دید کلی نسبت به سلامت عمومی شما عملکرد بهتری دارند. یک ابزار تشخیصی جدید تحت عنوان Body Composition (ترکیبات بدن) وجود دارد که با قرار دادن دو انگشت روی دکمه‌های راست ساعت کار می‌کند و سپس معیارهایی مانند توده عضلانی اسکلتی، درصد چربی بدن و میزان متابولیسم را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت، رهگیری خواب را داریم. سامسونگ می‌گوید ساعت‌های جدیدش می‌توانند میزان اکسیژن خون شما را هنگام خواب ردیابی کرده و دید کلی‌تری در مورد الگوهای خواب شما ارائه دهند، البته اگر با گوشی‌های هوشمند سازگار نیز همراه شوند می‌توانند به تشخیص صدای خروپف شما هنگام خواب کمک کنند.

گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد

مدتی است که ساعت‌های هوشمند سامسونگ به افرادی که مالک گوشی‌های اندرویدی هستند توصیه می‌شود، اما به نظر می‌رسد اسن کمپانی کُره‌ای در زمینه استفاده از نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های خود به انتها رسیده است. به همین دلیل آنها با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مسیر تازه‌ای را آغاز کرده‌اند. این ساعت‌ها وقتی از گوشی‌های اندرویدی سامسونگ استفاده می‌کنند، بهترین عملکرد را دارند اما هنگامی که از گوشی‌های اندرویدی دیگر سخن به میان می‌آید این ساعت‌های هوشمند به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های جداگانه نیاز دارند تا بیشترین کارایی را در آن حالت نیز حفظ کنند. بنابراین می‌توان گفت تغییر رویه سامسونگ در مورد سیستم عامل، قدمی رو به جلو و خوب بوده است و فرصت را برای گسترش اکوسیستمش فراهم ساخته است. مواردی که در بالا نام بردیم همه و همه باعث شده است که ساعت‌های هوشمند امسال و همکاری گوگل و سامسونگ بسیار هیجان‌انگیز باشد. این رویه، بسیاری از مشکلات کوچک، مانند فقدان اپلیکیشن‌های سرویس گوگل که برای ساعت‌های اخیر سامسونگ مشکل ساز بوده است، برطرف می‌کند. سال گذشته وبسایت‌ها و خبرگزاری‌های گوناگونی گفته بودند که زمان تغییر سامسونگ فرا رسیده است. اکنون ما باید تا عرضه عمومی صبر کنیم و بررسی کامل خود را پس از آنکه ساعت‌ها را به مچ دستمان بستیم، بنویسیم پس فعلاً تا اینجا بدانید که گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه معرفی شد با ریحانه‌مگ در ادامه مسیر همراه باشید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا