گوشی‌های هوشمند چینی مقابل Google Play Store با یکدیگر متحد می‌شوند

گوشی‌های هوشمند چینی مقابل Google Play Store با یکدیگر متحد می‌شوند

به گزارش رویترز Huawei ، Xiaomi ، Oppo و Vivo BBK با یکدیگر در تولید برنامه‌ای همکاری می کنند که به توسعه‌دهندگان خارج از چین امکان می دهد تا نرم‌افزارهای خود را همزمان در همه فروشگاه‌های اپلیکیشن بارگذاری کنند.

سازندگان تحت عنوان، اتحاد جهانی خدمات توسعه دهنده (GDSA) به هم پیوسته اند و به نظر می رسد این امر، تلاشی برای به چالش کشیدن تسلط بین المللی Google Play Store است.
از آنجایی که Google Play Store در چین ممنوع است، کاربران اندرویدی عادت کرده‌اند که اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن بارگیری کنند، که بسیاری ازآنها توسط کمپانی‌هایی مانند Huawei و Oppo حمایت می‌شوند.
اما در خارج از چین، Google Play Store حاکم است؛ فضایی مناسب تا توسعه دهندگان بتوانند نرم‌افزارهای خود را بارگذاری کنند.
این انحصار بدان معنی است که فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر(مثل نمونه‌های ایرانی بازار،مایکت و…) برای کسب حمایت از توسعه‌دهندگان در سطح بین‌المللی با مشکلاتی دست‌وپنچه نرم کرده‌اند و این امر می‌تواند توسط پلتفرم GDSA به چالش کشیده شود.

هر تولیدکننده گوشی در چین فروشگاه اپلیکیشن خود را دارد

وب سایت نمونه اولیه GDSA خاطرنشان می‌کند که خدمات آن برای 9 کشور و منطقه از جمله هند، اندونزی، روسیه و مالزی برنامه‌ریزی شده است.
رویترز خاطرنشان می‌کند که شرکت‌های گوشی‌سازی چینی در مناطق مختلف از جمله شیائومی در هند یا هواوی در اروپا قوی هستند.
در سه ماهه چهارم سال گذشته این شرکت‌ها، کنار هم، کنترل بیش از 40 درصد از محموله‌های حمل‌ونقل گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان را در دست داشتند.
این پلتفرم جدید باعث می‌شود که برنامه نویسان بتوانند برنامه های خود را بطور همزمان در همه فروشگاه‌‌های اپلیکیشن بارگذاری کنند.

Google Play Store بحرانی برای Huawei

تسلط بین المللی Play Store یک مشکل حادتر برای هواوی است چرا که سال گذشته مجوز ارائه برنامه‌ها و خدمات Google از جمله Google Play Store را از دست داد. این چنین مشکلی بود که هواوی تصمیم گرفت با انتشار رسمی آخرین پرچمدار خود یعنی Mate 30 در سطح بین المللی، مخالفت کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که روی سیستم عامل شخصی خود به نام Harmony OS کار می کند، و اذعان دارد که یک میلیارد دلار برای تأمین اعتبار توسعه، رشد کاربر و بازاریابی خدمات موبایل هواوی، به جای خدمات Google، سرمایه‌گذاری می‌کند.
Play Store یک جریان قابل توجهی از درآمد را برای Google فراهم می‌کند بطوریکه از هر میزان فروش از طریق فروشگاه، 30 درصد سهم گوگل است. به نقل از رویترز به گفته یکی از تحلیلگران، تصور می‌شود در مجموع، سال گذشته این شرکت حدود 8/8 میلیارد دلار در سراسر جهان درآمد داشته باشد. تولیدکنندگان تلفن چین می خواهند در یک قطعه از این پای سهمی داشته‌ باشند زیرا فروش گوشی در سطح جهانی کند است.
به نقل از رویترز؛ راه اندازی در ماه مارس برای این پلتفرم جدید برنامه ریزی شده بود، اما ممکن است به دلیل شیوع کروناویروس به تاُخیر بیفتد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا