گوگل ابزار خواندن صفحه نمایش را برای دستگاه‌ها Android راه اندازی می‌کند

گوگل ابزار خواندن صفحه نمایش را برای دستگاه‌ها Android راه اندازی می‌کند

در CES 2020، گوگل ویژگی جدید Google Assistant (دستیار صوتی گوگل) با نام “Read It” را معرفی کرد.  این قابیلت کاری فوق العاده ساده اما بسیار مفید انجام می‌دهد: متن موجود در صفحات وب را با صدای بلند برای شما می خواند.
در CES، گوگل فقط از قابلیت “Read it” رونمایی کرد. با این حال، این ویژگی برای اولین بار است که به طور گسترده مورد آزمایش قرار می‌گیرد. از امروز، هر کسی که دارای تلفن هوشمند Android با Android Lollipop یا بالاتر است، می‌‌تواند از قابلیت “Read it” در هر صفحه وب استفاده کند.

کار با این قابلیت بسیار ساده است. فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مرورگر وب خود را باز کنید و به صفحه‌ای که می خواهید آن را با صدای بلند بخوانید بروید.
  2. با استفاده از مقاله روی صفحه، Google Assistant را با گفتن “Hey Google” یا هر چیز دیگری که بوسیله آن دستورات صوتی را شروع می‌کنید فعال کنید.
  3. دستور “Hey Google, read it” یا “Hey Google, read this page.” را اجرا کنید.
  4. Google Assistant سپس تمام صفحه را با صدای بلند می‌خواند ، صفحه را پیمایش و کلمات را برجسته می‌کند.

قابلیت “Read it” به طور شگفت آوری کاربردی و بسیار قدرتمند است به طوری که نه تنها هر چیزی را در صفحات وب وجود دارد، می‌خواند. بلکه حتی می‌تواند متن را به 42 زبان ترجمه کند.
این بدان معناست که اگر یک مقاله به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، اما شما می‌خواهید آن را به زبان فارسی بشنوید، مشکلی نیست Google Assistant این کار را برای شما انجام می‌دهد. البته بدیهی است، این ترجمه دارای اندکی مشکل خواهد بود و گرامر ممکن است درست نباشد، اما شما اطلاعات اصلی را بدست خواهید آورد.

ویژگی “Read it” دستیار صوتی گوگل نه تنها زندگی را برای افرادی که به راحتی نمی توانند متن بخوانند، آسان‌تر می‌کند. بلکه همچنین سبب می‌شود وب برای افرادی که اختلال بینایی دارند یا به طور جدی برای حرکت در تلفن‌ها هوشمند خود به دستورات صوتی وابسته هستند، آسان‌تر شود.

در حال حاضر، “Read it” فقط برای تلفن‌ها هوشمند Android در دسترس است. با این حال، این احتمال وجود دارد که در آینده راه خود را به سایر سیستم عامل‌ها باز کند.

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا