Stadia

گوگل استودیوهای بازی Stadia را تعطیل می‌کند

گوگل روز گذشته اعلام کرد قصد دارند استودیوهای توسعه‌دهنده بازی Stadia را تعطیل کند. ساکنین مانتین‌ویو متعقد هستند Stadia بجای توسعه بازی‌های خود به مکانی برای عرضه بازی‌های سایر توسعه‌دهندگان تبدیل شده است.

فیل هریسون، نائب رییس گوگل و مدیر ارشد Stadia، در پی این اتفاق پست بلاگ زیر را منتشر کرد.

ما تمرکز خود را معطوف ساخت فناوری اثبات شده Stadia کرده و در این میان روابط عمیقی را نیز با شرکای تجاری خود بوجود آوردیم. ما تصمیم گرفتیم از این پس هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری به منظور تولید محتوای اختصاصی روی تیم توسعه داخلی SG&E انجام ندهیم. اما این موضوع در مورد بازی‌های برنامه‌ریزی شده کوتاه مدت صدق نمی‌کند.

به عنوان بخشی از این تغییر، شرکت هر دو استودیوی بازی خود در مونترال و لس‌آنجلس را که تحت عنوان Stadia Games و Entertainment شناخته می‌شوند، تعطیل می‌کند. گوگل می‌گوید بیشتر اعضای تیم SG&E ( شامل Stadia Games و Entertainment) سمت‌های جدیدی خواهند داشت. اما جید ریموند، برنامه‌نویس سابق استودیوهای Ubisoft و EA که مسئولیت هدایت تیم‌های استودیوهای بازی این سرویس را بر عهده داشت، به طور کامل شرکت را ترک خواهد کرد.

Stadia نیز در کنار سرویس Stadia Pro، با حق اشتراک 9.99 دلار در ماه، به حیات خود ادامه می‌دهد. ساکنین مانتین‌ویو نیز به تلاش‌های خود به منظور ارائه عنوان‌های شخص ثالث اختصاصی از طریق این سرویس‌ها ادامه خواهند داد. تقریبا تمام بازی‌های از پیش برنامه‌ریزی شده این سرویس استریم بازی منتشر خواهند شد و هیچ‌گونه نگرانی‌ای از بابت این موضوع وجود ندارد. اما تعطیلی استودیوهای داخلی Stadia ضربه مهلکی به اهداف گوگل در زمینه نشر بازی زده است. فراتر از جنبه‌های فنی، سرویس Stadia نیز تحت الشعاع تعطیلی این موضوع قرار می‌گیرد و این واقعیت که گوگل از طریق سرمایه‌گذاری در استودیوهای بازی‌ شخص ثالث در جهت تولید محتوای اختصاصی برای Stadia برآمده بود، خبر از دیدگاه آینده‌نگرانه ساکنین مانتین‌ویو در قبال این سرویس استریم بازی می‌دهد. به هرحال، گوگل با ایجاد بازی‌های اختصاصی (عناوینی که از لحاظ تئوری از فناوری استریم منحصر به فرد این شرکت بهره می‌بردند) برای Stadia به وضوح نشان داد که قصد سرمایه‌گذاری جدی در سرویس بازی ابری نوپای خود دارد. این اقدام همچنین مشخص می‌کند ساکنین مانتین‌ویو به ساخت بازی‌های انحصاری نیز فکر کرده‌اند. موضوعی که می‌تواند سبب ایجاد یک رقابت شدید و نقس‌گیر با نینتندو، سونی و مایکروسافت شود. تمام شرکت‌های مورد بحث به منظور ترغیب کاربران به خرید کنسول‌های خود به عنوان‌های انحصاری‌ای که توسط استودیوهای داخلی تولید می‌شود، متکی هستند. این واقعیت که Stadia دیگر هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه تولید بازی نخواهد داشت، تاحدودی منطقی به نظر می‌رسد. زیرا توسعه عناوین انحصاری و خارق‌العاده نیاز به صرف هزینه گزاف دارد. اما این موضوع همچنین به این معناست که شما می‌توانید بازی‌های ارائه شده Stadia را در PS5 ،Xbox Series X یا رایانه‌های شخصی خود اجرا کنید، عاملی که شاید سبب سقوط این سرویس استریم بازی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا