گوگل

گوگل می‌خواهد Chat ،Gmail و Docs را در Google Workspace ادغام کند

گوگل در نظر دارد از طریق ادغام Chat ،Gmail و Docs در Google Workspace با نرم‌افزار Office  مایکروسافت و به خصوص  ایمیل Outlook را به چالش بکشد.

گوگل امروز از نام تجاری و طراحی جدید مجموعه خدمات اداری خود رونمایی کرد. از این پس G Suite با نام جدید Google Workspace شناخته خواهد شد. در کنار این اتفاق، گوگل از لوگو جدید Sheets ،Meet ،Docs، Gmail و Calendar نیز پرده‌برداری کرد که احساس یکپارچگی بیشتری را در مورد این محصولات منتقل می‌کند. البته در نظر داشته باشید که گوگل این اقدام را در جهت ادغام این خدمات انجام داده است. کوپرتیونی‌ها همچنین برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ایجاد تغییر در بخش قیمت‌گذاری خود نیز انجام داده‌ و سطح جدیدی به عنوان Business Plus را با قابلیت مدیریت تعدادی بیشتری دستگاه اضافه کرده‌اند. به عنوان مثال از این پس می‌توانید با استفاده از پنجره گپ و بدون نیاز به ایجاد یک برگه جدید سندی را با تمام افراد گروه به اشتراک بگذارید. همچنین در Google Docs نیز بجای دنبال کردن نشانگرهای یکدیگر یا باز کردن یک پنجره چت جدید، می‌توانید بلافاصله برای همه افرادی که در این سند فعال هستند، یک پنجره تماس ویدیویی را آغاز کنید.

ایده تکه کردن اپلیکیشن‌های جداگانه در قطعات کوچتری که می‌توانند در مکان‌های دیگر جاسازی شوند، کاملا جدید نیست. مایکروسافت با استفاده از چارجوب Fluid خود در نرم‌افزار Office دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. اینکه گوگل اقدام به راه‌اندازی قابلیت مشابهی که پیشتر در نرم‌افزار Office مایکروسافت دیده بودیم در Google Workspace کرده است، اندکی عجیب به نظر می‌رسد و این پیام را می‌رساند که کوپرتینونی‌ها در به چالش کشیدن ردموندی‌ها جدی هستند. اگر از این اقدام گوگل همچنان برای شما مبهم است، بگذارید به شما بگوییم که معاون مسئول Google Workspace در یک مصاحبه صراحتا اعلام کرده است:”اینطور که ما می‌دانیم، این پایان [نرم‌افزار] office است.”

به نقل از گوگل، لوگو جدید Gmail متنوع خواهد بود

گوگل

گوگل به منظور رقابت‌پذیری با office اقداماتی را نیز انجام داده است، به عنوان مثال می‌توانیم به ادغامGoogle Meet با Gmail اشاره کنیم که یک حرکت بزرگ تلقی می‌شود. حلا نیز کوپرتیونی‌ها امیدوار هستند با یکپارچه‌سازی سرویس‌های خود و مجبور نکردن افراد به ایجاد برگه‌های جدید و متنوع بتوانند کاربران بیشتری جذب کنند. البته در نظر داشته باشید، این ادغام آنچنان وسیع نیست که بتوانید تمام کارهای خود را از طریق بک برگه Gmail انجام دهید. اما با این حال، هنگام کار با یکی از سرویس‌های گوگل، عناصری از سایر خدمات این شرکت را نیز مشاهده خواهید کرد که می‌تواند جالب و در عین حال کاربردی باشد. چند نمونه از این ادغام‌ها از دیروز در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. نرم‌افزارهای Google Workspace اکنون به کاربران اجازه می‌‌دهند پیش‌نمایش کوچکی از سایر اسناد جاسازی شده در چیزی که مشغول کار روی آن هستند، مشاهده کنند. گوگل همچنین میزان استفاده از “تراشه‌های هوشمند” را افزایش خواهد داد که همانند کارت‌های تماس کوچکی می‌باشند و هنگامی که اسم کسی را با @ در یک سند می‌نویسید ( یا به عبارتی مِنشِن می‌کنید)، ظاهر می‌شوند.

گوگل

همچنین ویژگی‌های جاه‌طلبانه بیشتری مانند ایجاد یک سند به طور مستقیم و از طریق برگه گفتگو (چت) یا تشکیل یک تماس ویدیویی جدید از داخل یک ارائه نیز طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. متاسفانه قابلیت‌های مورد بحث برای کاربران غیر تجاری دیرتر از مشتریان تجاری در دسترس خواهند بود. گفتنی است تمام موارد ذکر شده دسکتاپ محور هستند و داخل مرورگرهای وب مانند کروم متمرکز شده‌اند. باید امیدوار باشیم، گوگل این قابلیت‌های جدید را در اختیار سایر مرورگرهای وب از جمله فایرفاکس، سافاری و اینترنت اکسپلور قرار دهد تا از این طریق طیف گسترده‌تری از کاربران بتواند از مزایای ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند. به غیر از موارد ذکر شده و برخلاف نظر کاربران، گوگل سرانجام Meet را در Gmail ادغام کرد. همچنین در نظر داشته باشید برنامه‌های موبایلی گوگل برای شروع هنوز به طور کامل یکپارجه نیستند.

گوگل

از دیگر افدامات گوگل نیز می‌توان به تغییر نماد‌های نرم‌افزارهای Google Workspace اشاره کنیم. ما فکر می‌کنیم تغییر لوگو Gmail از پاکت‌نامه به حرف M متشکل از رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و زرد طیف گسترده‌ای از کاربران جهانی را ناامید خواهد کرد. خاویار سولترو (Javier Soltero) در مصاحبه با رسانه شناخته شده ورج گفته بود که گوگل قصد ندارد پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث را در Google Workspace کاهش دهد و همچنان به همکاری خود با این شرکت‌ها ادامه خواهد داد. اگر شما دارنده حساب کاربری‌ای متشکل از خدمات گوگل، اسلاک (Slack)َ، آسانا (Asana) یا زوم (Zoom) یا هر سرویس دیگر هستید، هیچ چیزی نباید در حساب شما تغییر کند. گوگل امیدوار است با ادغام‌های جدید و کاهش میزان برگه‌ها یه منظور دستیابی به سایر سرویس‌های خود تعداد بیشتری از مشتریانش را به استفاده ازخدمات Google Workspace ترغیب کند و به نوعی کاربران را از سرویس‌های رقیب دور نگه دارد، به خصوص نرم‌افزار Office مایکروسافت. البته بعید به نظر می‌‍رسد که تغییرات اعمال شده از سوی ساکنین کوپرتینو به این زودی‌ها بتواند برنامه Office را از جایگاه خود به زیر بکشد. بهتر است این بروزسانی‌ها را بیشتر از حمله به مایکروسافت، یک بیانیه در نظر بگیرید. G Suite که اکنون با نام Google Workspace شناخته می‌شود، در اولین سال ریاست خاویار سولترو نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی به مراتب بیشتر و قابل پیش‌بینی‌تری به خود دیده است. به نظر می‌رسد گوگل با منابع جدیدی که در اختیار شما قرار می‌دهد در حال آماده‌سازی خود به منظور رقابت همه‌جانبه با مایکروسافت می‌باشد.

همچنین بخوانید:

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا