گوگل می‌گوید بزودی برگه‎های کروم 10 درصد سریع بارگیری می‌شوند

گوگل می‌گوید بزودی برگه‎‌های کروم 10 درصد سریع بارگیری می‌شوند

به نظر می‌رسد گوگل در حال بهبود عملکرد برگه‎‌های کروم می‌باشد و این تغییرات سبب افزایش 10 درصدی سرعت بارگیری صفحات این مرورگر خواهند شد. الکس آینسلی، یکی از طراحان گوگل، می‌گوید:”زمانی که مشغول انجام تک تک کارهایی هستید که در برنامه روزانه خود نوشته‌اید، حتی چند ثانیه منتظر ماندن برای بارگیری صفحه‌های کروم نیز می‌تواند زمان باارزش شما را هدر دهد.” طبق پست منتشر شده در Chromium، کروم سرعت بارگیری زبانه‌های فعال را از طریق بازپسگیری منابعی که برای مدتی غیر فعال بوده‌اند، بهبود می‌بخشد. مکس کریستوف، مدیر مهندسی کروم، نیز در پست جداگانه‌ای نوشت “ما نه تنها در سرعت بارگیری، بلکه در میزان مصرف حافظه و باتری نیز پیشرفت‌هایی را مشاهده کردیم.”

قابلیت گروه‌بندی برگه‌ها که در ماه می (اردیبهشت و خرداد) به کروم اضافه شد، اکنون به شما امکان می‌‌‌دهد گروه‌ها را متلاشی کنید و آنها را گسترش دهید؛ بنابراین دسترسی به مواردی که به آنها نیاز دارید، ساده‌تر خواهد شد. این موضوع یکی از قابلیت‌های مهمی بود که کاربران گروه‌‌های برگه (tab groups) کروم خواهان آن بودند. کروم همچنین توانایی ارائه پیش‌نمایش برگه‎‌‌ها را نیز خواهد داشت که زمانی که نشانگر خود را روی هریک از برگه‌ها ببرید، تصویر کوچکی از وبسایت را به نمایش درخواهد آورد (گفتنی است این قابلیت اکنون در مرحله بتا قرار دارد). همچنین پشتیبانی از فرمت PDF نیز در مقایسه با گذشته بسیار بهبود یافته و آینسلی قول می‌دهد که “طی چند هفته آینده قادر خواهید بود از طریق کروم فرم‌های PDF پر کنید و سپس به طور مستقیم آن را از طریق این مرورگر بارگیری کنید. همچنین در صورت باز کردن مجدد فایل، قادر خواهید بود جایی را که ترک کردید، انتخاب کنید.”

قابلیت‌ جدید دیگری که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد آن باشیم، ویژگی finger-friendly برگه‌ها می‌باشد که هنگام استفاده از مرورگر کروم در حالت تبلت لپ‌‌تاپ‌های 2 در 1 و دستگاه‌های اندرویدی بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین اگر در نوار آدرس کروم ، عنوان سایتی را وارد کنید که قابلا آنرا در یکی از برگه‌ها باز کرده‌اید، پیشنهادی برای تغییر به آن صفحه مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید:

پابجی موبایل با بروزرسانی 1.0 برای مسابقات esports آماده خواهد شد

فاکس‌کان می‌خواهد کارخانه‌های جدید خود را در مکزیک تاسیس کند

نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه می‌شود

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا