گوگل نسخه دوم بتا اندروید 11 را منتشر کرد، نسخه نهایی 18 شهریور در دسترس خواهد بود

گوگل نسخه دوم بتا اندروید 11 را منتشر کرد، نسخه نهایی 18 شهریور در دسترس خواهد بود

گوگل چند روز پیش نسخه بتا 2 از اندروید 11 را منتشر کرد. در این نسخه بسیاری از مشکلاتی که در بتا 1 شاهد آن بودیم برطرف شده است. همچنین رابط کاربری نیز تغییراتی را تجربه کرده است. در یک اقدام عجیب و البته سهوی این شرکت زمان انتشار نسخه نهایی را فاش کرد. این طور که به نظر می‌رسد نسخه نهایی این سیستم عامل در تاریخ 18 شهریور (8 سپتامبر) عرضه می‌شود.

رویداد Smart Home Summit presentation

در طی رویداد آنلاین Smart Home Summit presentation که از طریق یوتوب در حال پخش بود، ویدیویی با عنوان “Hey Google” منتشر شد که در کپشن آن زمان عرضه نسخه نهایی اندروید 11 را 8 سپتامبر مصادف با 18 شهریور اعلام کرده بود. البته این تاریخ زمان عرضه این بروزرسانی برای دستگاه‌ها Pixel گوگل است.

تصویر زیر که توسط Android Police ضبط شده است، گفته‌ها میشل ترنر را به همراه اسلایدی که تاریخ انتشار را مشخص می‌کند، نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که گوگل بلافاصله بعد انتشار این خبر اقدام به حذف ویدیو مربوط کرد که منطقی به نظر می‌رسید. اما به لطف تصاویری که توسط Android Police از ویدیو استخراج شده بود، ما زمان انتشار نسخه نهایی را می‌دانیم.

گوگل نسخه دوم بتا اندروید 11 را منتشر کرد، نسخه نهایی 18 شهریور در دسترس خواهد بود

بهبودها

بیایید تمرکز خود را روی نسخه دوم بتا اندروید 11 از دست ندهیم. گوگل یادداشت‌هایی را در مورد این نسخه در سایت Android Developer منتشر کرده است که تغییرات این نسخه را مشخص می‌کند، این اصلاحات شامل بهبود رفتار عملکردها حرکتی و اصلاح ظاهر کیبورد می‌باشد. کیفیت صدا نیز گاهی در بتا 1 دچار مشکل می‌شد که در این نسخه برطرف شده است. همچنین هنگام تنظیم دستگاه در حالت لرزش نیز عملکرد کلیدها کنترل صدا دچار اختلال می‌شد که این مورد نیز در بتا 2 بهبود یافته است.

گوگل نسخه دوم بتا اندروید 11 را منتشر کرد، نسخه نهایی 18 شهریور در دسترس خواهد بود

مشکلات

با اینکه بسیاری از مشکلاتی که در بتا 1 اندروید 11 شاهد آن بودیم در بتا 2 رفع شده است. با این وجود همانند تمام نسخه‌ها بتا، این نسخه نیز ایرادهایی دارد که از جمله آنها می‌توان به قطع و وصل شدن اتصال Wi-Fi و مشکلات در منو کشویی اعلان‌ها اشاره کرد. البته کاربران Pixel 4 نیز گزارش داده‌اند که نمی‌توانند از طریق OTA به اندروید 10 بازگردند. بنابراین توصیه می‌شود که نسخه بتا را در دستگاه اصلی خود نصب نکنید و تا زمان انتشار نسخه تجاری صبر کنید.

همچنین بخوانید:

ویدیو رسمی سامسونگ Galaxy Z Flip 5G منتشر شد

شیائومی طراحی یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر و یک مگا دوربین را به ثبت رساند

نسخه بتا iOS 14 و iPadOS 14 برای ارزیابی عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا