گوگل Pixel 4a به طور قطع در 13 مرداد معرفی می‌شود

گوگل Pixel 4a به احتمال زیاد در 13 مرداد معرفی می‌شود

سال گذشته برای نخستین‌بار گوگل تصمیم گرفت در کنار پرچمدار خود، یک مدل مقرون به صرفه‌تر را با عنوان Pixel 3a نیز روانه بازار کند. یک گوشی میان‌رده که به بیشتر نیازها شما پاسخی مناسب و به اندازه می‌داد. ظاهرا قرار بود برادر بزرگتر این تلفن هوشمند (Pixel 4a) در ماه می (اردیبهشت و خرداد) عرضه شود و به دلایلی گوگل معرفی این محصول را به تعویق انداخت. اما جان پراسر، افشاگر شناخته شده، طی یک توییت اظهار کرد که گوگل Pixel 4a به طور قطع در 3 اوت (15 مرداد) رونمایی می‌شود.

تاریخ راه‌اندازی منظقی به نظر می‌رسد؛ زیرا Pixel 4a در اواخر ژوئن ( خرداد و تیر) در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مشاهده شده بود. همچنین گوگل عرضه Pixel 3a و Pixel 3a X را نیز متوقف کرده است که این موضوع نشان می‌دهد، این غول فناوری امریکایی در نظر دارد بزودی از جانشین این دستگاه رونمایی کند. پراسر می‌گوید در مورد زمان عرضه Pixel 4a کاملا مطمئن است. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا Pixel 4a مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.

گوگل Pixel 4a به طور قطع در 13 مرداد معرفی می‌شود

احتمالا گوگل از تراشه کوالکوم Snapdragon 730 در Pixel 4a بهره خواهد برد که برای یک گوشی میان‌رده اندکی قدیمی به نظر می‌رسد؛ زیرا در میان‌رده‌ها سایر رقبا از قبیل وان پلاس Nord و ال‌جی Velvet، تراشه جدید Snapdragon 765G تعبیه شده است. لازم به ذکر است که پردازنده مورد بحث از یک مودم یکپارجه 5G نیز بهره‌ می‌برد. این درحالی است که تراشه Snapdragon 730 برای پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه باید از یک مودم جداگانه استفاده کند. اختلاف میان پردازنده‌ها مذکور در زمان عملکر چند هسته‌ای و به خصوص بازی‌ها، به طور واضح قابل مشاهده است. اما بنچمارک‌هایی که اخیرا از Pixel 4a منتشر شده، مشخص می‌کند که عملکرد پردازشی یک نقطه ضعف برای این گوشی هوشمند محسوب نمی‌شود. انتظار می‌رود که دستگاه مورد بحث چیزی در حدود 70 درصد از عملکرد پردازشی Pixel 4 را در اختیار کاربران قرار دهد. البته لازم به ذکر است که با میان‌رده جدید اپل یعنی iPhone SE 2020 که توسط یک پردازنده پرجمدار تغذیه می‌شود، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، اما برای یک تلفن میان‌رده کافی به نظر می‌رسد.

اما صرفا عملکرد پردازشی نیز معیار مناسبی برای سنچش گوشی‌ها هوشمند به حساب نمی‌آید. Nord و Velvet به لطف تراشه Snapdragon 765G از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) پشتیبانی می‌کنند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گوگل در نظر دارد تا از تراشه مورد بحث در Pixel 4a 5G و Pixel 5 استفاده کند. این دو دستگاه قرار است در ماه اکتبر (مهر و آبان) روانه بازار شوند. بنابراین Pixel 4a تنها به نسخه LTE محدود خواهد بود. این گوشی هوشمند احتمالا از یک صفحه نمایش 5.81 اینج بهره می‌برد که در قسمت بالایی آن یک بریدگی جهت قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. در بخش دوربین نیز ما انتظار داریم در پشت دستگاه با یک شاتر 12 مگاپیکسلی روبرو شویم. دوربین جلو نیز احتمالا به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. گفته می‌شود این دستگاه مشخصات فیلم‌برداری Pixel 4 را به ارث خواهد برد.

تراشه Snapdragon 730 تعبیه شده در Pixel 4a با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی همراه خواهد بود و یک باتری 3,080 میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این دستگاه را بر عهده خواهد داشت. متاسفانه گوشی مذکور تنها در رنگ مشکی عرضه خواهد شد، این موضوع احتمالا بسیاری از کاربران را ناامید خواهد کرد. به نظر می‌رسد که یک حسگر اثر انگشت خازنی نیز در پشت دستگاه تعبیه می‌شود تا وظیفه شناسایی بیومتریک را انجام دهد. همچنین این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات ذکر شده، خارق‌العاده نیستند؛ اما به یاد داشته باشید که تلفن‌ها هوشمند گوگل به استفاده از سخت‌افزار زیر متوسط و بهینه‌سازی نرم‌افزاری بی‌نظیر شهرت یافته‌اند. بنابراین Pixel 4a را دست کم نگیرید. اما نکته دیگری که می‌تواند به عنوان برگ برنده این دستگاه تبدیل شود، برچسب قیمت 349 دلاری آن است. درنتیجه Pixel 4a نسبت به iPhone SE 2020 و OnePlus Nord گوشی مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

اپلیکیشن سامسونگ جسچرها حرکتی را برای Galaxy Watch 3 تایید می‌کند

شیائومی در تاریخ 10 مرداد از Black Shark 3S رونمایی می‌کند

گوگل از داده‌ها اندرویدی شرکت‌ها رقیب، به نفع خود استفاده می‌کند

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا