گوگل Pixel 4a and 4a XL : هر چیزی که در مورد آنها می‌دانیم

گوگل Pixel 4a and 4a XL : هر چیزی که در مورد آنها می‌دانیم

به یاد دارید که چگونه مشخصات Pixel 3a به صورت کامل به بیرون درز کرد و حتی یک وبلاگ نویس اوکراین یک بررسی تخصصی از آن منتشر کرد. زمانی که همه انتظار داشتند که گوگل دستگاه میان‌رده خود را تحت عنوان Pixle 3 Lite به بازار عرضه کند، گوگل نام دستگاه را Pixel 3a گذاشت تا حتی در نامگذاری نیز خود را از سایر سازندگان اندرویدی متمایز کند.
خب به نظر نمی‌رسد که گوگل عادت خود را ترک کرده باشد. زیرا اولین تصاویر غیر رسمی از دستگاه Pixel 4a نیز فاش شد. البته نسبت به Pixel 3a کمی بیشتر طول کشید. اما این پایان ماجرا نبود و اندکی پس از این اتفاق، یک وبلاگ نویس اسپانیایی موفق شد به نمونه اولیه این دستگاه دسترسی یابد و اولین ویدیو را از آن منتشر کند.

مطمئناً این ویدیو جعلی نیست و توجه داشته باشید که اگر لوگو و نشان‌ها عجیب و غریبی در پشت گوشی وجود دارد به این دلیل است که این دستگاه هنوز آماده معرفی نیست و صرفا یک نمونه آزمایشی کامل است، زیرا همانطور که مشاهده می‌کنید سخت افزار و حتی نرم افزار آن تقریباً به پایان رسیده است. به عبارت دیگر، حتی ممکن است گوگل نمونه‌ها اولیه دیگری نیز از Pixel 4a تولید کرده باشد. اما قطعا این دستگاه جز مدل‌هایی که گوگل طی چند ماه آینده معرفی می‌کند، خواهد بود.

طراحی مدرن، حافظه بیشتر و تعدادی مشخصات محافظه‌ کار

صفحه نمایش

حالا زمان آن رسیده است که به سراغ مشخصات “تأیید شده” گوگل Pixel 4a برویم و این دستگاه را با گوشی موفق Pixel 3a مقایسه کنیم. مورد اول صفحه نمایش، انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش از 5.6 به 5.81 اینچ افزایش یابد، اما به لطف یک طراحی مرسوم Punch-hole، ممکن است نسبت نمایشگر به بدنه Pixel 4a از Pixel 3a کمتر باشد که ناامیدکننده است. به دلیل کاهش نسبت نمایشگر به بدنه، وضوح تصویر نیز از 1080×2220 به 1080×2340 افزایش خواهد یافت و از آنجایی که این یک تلفن هوشمند میان‌رده است نمایشگر آن از نرخ تازه‌سازی 60Hz پشتیبانی خواهد کرد.

پردازنده

بدیهی است که گوگل در حال آماده سازی یک پردازنده قدرتمند برای این دستگاه است و Snapdragon 730 گزینه مناسبی برای این گوشی محسوب ‌می‌شود. اما موضوعی که شاید از این هم جالب‌تر باشد، این است که گوگل قصد دارد رم پایه دستگاه را از 4 به 6 گیگابایت افزایش دهد. بله درست است، Pixel 4a از حافظه رم بیشتری در مقایسه با گوشی‌ها پرچمدار Pixel 3 و 3 XL استفاده می‌کند در حالی که با Pixel 4 و 4 XL که در پاییز گذشته عرضه شده‌اند، از این نظر مطابقت دارد.

دوربین

متأسفانه، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی Pixel 3a از طریق حافظه جانبی وجود نداشت. اما این موضوع احتمالاً به گوگل کمک کرده است تا قیمت دستگاه را خوب و پایین نگه دارد. یکی دیگر از عوامل موثر در این امر، ممکن است دوربین پشت یگانه 12 مگاپیکسلی و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی Pixel 4a باشد که در نگاه اول درست مانند دوربین استفاده شده در Pixel 3a است.

باتری

گوگل سابقه گرفتن بهترین خروجی تصویر ممکن، از سخت افزار دوربین معمولی را دارد و ما کاملاً انتظار داریم که در اینجا نیز چنین باشد. Pixel 4a دارای ظرفیت باتری 3080 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که برای یک تلفن هوشمند ساخت گوگل، دور از انتظار به نظر می‌رسید. ما امیدواریم گوگل به افزایش ظرفیت باتری‌ها خود ادامه دهد.

گوگل Pixel 4a and 4a XL : هر چیزی که در مورد آنها می‌دانیم

قیمت گذاری و پیش بینی زمان عرضه

از آنجا که کنفرانس توسعه دهنده I / O امسال قبلاً به طور رسمی لغو شده است، ما انتظار داریم که گوگل از Pixel 4a در ماه مه و در یک رویداد خصوصی و آنلاین رونمایی کند. اپل نیز احتمالاً همین کار را در اواخر این ماه یا اوایل ماه آینده برای iPhone 9 یا iPhone SE 2 انجام خواهد داد که حریف اصلی Pixel 4a گوگل در بازه قیمت زیر 500 دلار می‌باشد. طبق گزارش‌ها گوشی الهام گرفته شده از iPhone 8 یا همان iPhone SE 2 قرار است با حافظه پایه 64 گیگابایت و قیمت 399 دلار عرضه شود.

همچنین بخوانبد:

جزئیات دوربین هواوی P40 Pro به طور کامل افشا شد

کانسپت گوشی قابل چرخش TCL بی‌نظیر است

شایعات iPhone 9 ، قیمت، مشخصات و امکان بازگشت Touch ID

البته این قیمت تضمین شده نیست. زیرا قیمت دستگاه ممکن است بسته به گسترش جهانی کرونا ویروس دچار تغییر شود. به علاوه به سبب شیوع کووید 19، هر دو شرکت برای رسیدن به برنامه زمان‌بندی شده خود تحت فشار قرار دارند و ممکن است در این مسیر با مشکلات قابل توجهی مواجه شوند. در غیر این صورت، شما نباید منتظر عرضه دستگاه در ماه ژانویه باشید و این به این معناست که این افشاگری بزرگ سه ماه زودتر از زمان معرفی دستگاه اتفاق افتاده است. خب البته هنوز تمام مشخصات Pixel 4a افشا نشده است. زیرا ما هنوز اطلاعاتی در مورد اندازه دقیق صفحه نمایش، مکان حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از جک صدا نداریم.

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا