گیم‌پلی RIDE 4

گیم‌پلی RIDE 4 در پلی‌استیشن 5 گرافیک‌ چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد

به‌تازگی گیم‌پلی RIDE 4، شبیه‌ساز مسابقات موتورسواری، منتشر شد که در آن به‌لطف از سخت‌افزار کنسول پلی‌استیشن 5 شاهد گرافیک چشم‌نوازی روی این کنسول بودیم.

ویدیو جدیدی که از گیم‌پلی بازی RIDE 4 منتشر شد به دلیل گرافیک خیره‌کننده‌اش، بیشتر از یک بازی شبیه‌ساز موتورسواری همانند یک فیلم سینمایی با زاویه دوربین اول شخص می‌باشد. زیبایی بصری این بازی به‌لطف کنسول نسل نهمی یعنی پلی‌استیشن 5 ممکن شده است و منتقدان بیشتر از همه چیز، سطح واقعگرایی و غوطه‌وری بازیکنان در تجربه این بازی را مورد تحسین قرار دادند. این بازی اولین‌بار در سال 2020 منتشر شده بود، اما نسخه اختصاصی کنسول‌های نسل نهم این بازی در ژانویه 2021 در اختیار دارندگان PS5 و کنسول‌های جدید ایکس‌باکس قرار گرفت. ویدیوی مورد نظر را در لینک یوتوب مشاهده کنید.

بازی RIDE 4 پس از انتشار با استقبال بسیاری طرفداران این فرنچایز و به طور کلی طرفداران این ژانر از بازی قرار گرفت. کنترل واقع‌گرایانه موتورها و هندلینگ حرفه‌ای این بازی به این معنا است که بازی می‌تواند بسیار برای گیمرها چالش برانگیز باشد. اما تسلط بر مکانیک‌های مسابقه می‌تواند به همان اندازه مفید واقع شود. تنوع موتورها در این بازی بالا بوده و هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند که به شما اجازه می‌دهد در بین آن‌ها موتوری که ایده‌آل خود را پیدا کنید و حریفانتان را شکست دهید. بهبود هوش مصنوعی باعث می‌شود مسابقات عادلانه‌تر شود، زیرا در نسخه‌های قبلی این بازی شاهد حرکات باورنکردنی و اغراق شده از سوی حریفان کامپیوتری بودیم. اکثر بازیکنان احساس می‌کردند که RIDE 4 پیشرفت بزرگی نسبت به RIDE 3 2018 است، اگرچه برخی از طرفداران از فقدان آموزش مناسب برای بازیکنان جدید در نسخه‌ی چهارم این مجموعه انتقاد کردند.

کانال یوتیوب Joy of Gaming به‌تازگی گیم‌پلی RIDE 4 را در پلی‌استیشن 5 به‌نمایش گذاشت که در این ویدیو، گرافیک خیره‌کننده‌ی RIDE 4 روی این کنسول نسل نهمی به تصویر کشیده شد و می‌توان گفت بیشتر به فیلم سینمایی شباهت دارد تا یک بازی. زاویه دوربین اول شخص در این ویدیو بازیکنان را غرق در جریان مسابقه می‌کند و تکنولوژی جدید رندرینگ در سخت‌افزار نسل جدید نیز به زیبایی به کمک آن آمده است. انعکاس واقع‌گرایانه‌ی تصاویر در آینه‌های موتور و فرود قطرات باران روی شیشه‌ جلو آن یا نمای واقعی چراغ‌های دیگر موتورسیکلت‌ها موجب زیبایی هرچه بیشتر این بازی می‌شود. پیست مسابقه نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده و با هوای ابری و آسفالت خیس و جزئیات عالی به تصویر کشیده شده است.

عناوین مسابقه‌ای مدرن تلاش می‌کنند بازیکنان را در تجربه‌ای واقع‌گرایانه غوطه‌ور کنند. این امر به لطف سخت‌افزارهای قدرتمند امکان‌پذیر است که در هر نسل با پبیشرفت آن‌ها سازندگان به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوند. فناوری ری تریسینگ اخیراً در تمامی بازی‌های نسل نهمی وجود دارد و با ایجاد چراغ‌ها و بازتاب‌های واقع گرایانه زیبایی دو چندانی به بازی‌های می‌دهد. متأسفانه همه بازی‌های مسابقه‌ای نمی‌توانند از این فناوری نهایت استفاده را ببرند، برای مثال در Gran Turismo 7 شاهد استفاده از ری تریسینگ نخواهیم بود. البته گفته شده که در قسمت‌هایی مانند گاراژ و تکرار صحنه‌های بازی، از ری تریسینگ استفاده شده اما بعید است که این بازی به به بازتاب‌های واقع‌گرایانه آینه‌های RIDE 4 در PS5 دست یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا