ادغام ایکس‌باکس لایو گلد و گیم پس آلتیمیت

شایعه: ایکس‌باکس لایو گلد و گیم پس آلتیمیت در آینده ادغام خواهند شد

براساس شایعات جدید مایکروسافت قصد پایان فروش ایکس‌باکس لایو گلد را به صورت جداگانه دارد و قرار است آن را با ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت ادغام کند.

سرویس‌های اشتراکی با سرعت زیادی در حال رشد هستند و مرکزیت بیشتری در صنعت گیم پیدا می‌‌کنند، به‌ ویژه سرویس ایکس‌باکس گیم پس که همچنان با قدرت رو به جلو پیش می‌رود. از طرفی دیگر پلی‌استیشن نیز قصد عقب ماندن در این زمینه را ندارد و به‌تازگی از سرویس پلاس جدید خود رونمایی کرده است. گیم پس خود را به‌عنوان مؤلفه‌ی اصلی اکوسیستم ایکس باکس تثبیت کرده است و با گسترش این سرویس اشتراکی، جای تعجبی ندارد که ردموندی‌ها پیوسته در فکر افزایش مشترک‌های آن باشند.

در همین راستا برخی از منابع ادعا می‌کنند که مایکروسافت قصد دارد ایکس‌باکس لایو گلد را (اشتراکی که به کاربران اجازه تجربه‌ی بازی را به صورت آنلاین می‌دهد) با سرویس گیم پس آلتیمیت ادغام کند. این در حالی است که مشترک‌های گیم پس آلتیمیت خود به خود به تمام مزایای ایکس‌باکس لایو گلد دسترسی دارند اما بنابر ادعای خبرنگاری با نام برد سمز، مایکروسافت در نظر دارد تا کاملا به فروش مجزای ایکس‌باکس لایو گلد خاتمه دهد و آن را منحصراً از طریق ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت ارائه کند. این بدان معناست که اگر قصد تجربه‌ی بازی‌ها را به صورت آنلاین دارید می‌بایست حتماً متشرک سرویس گیم پس باشید. البته اولین بار نیست که شایعاتی از این قبیل می‌شنویم بلکه در گذشته نیز بارها و بارها چندین منابع مختلف ادعا کردند که فروش ایکس‌باکس لایو گلد قرار است برای همیشه‌ متوقف شود، اگرچه مایکروسافت در جواب این شایعات اعلام کرده بود که چنین تغییراتی را در برنامه‌ کاری خود ندارد.

در نهایت، طبق گزارش‌های اخیر، مایکروسافت برای راه‌اندازی یک اشتراک خانوادگی برای سرویس Xbox Game Pass برنامه‌ریزی می‌کند. این احتمال وجود دارد که ادغام ایکس‌باکس لایو گلد و گیم پس درکنار معرفی اشتراک خانوادگی گیم پس به‌عنوان بخشی از تغییرات آتی این سرویس در یک زمان اتفاق بیفتند. در ژانویه گذشته نیز مایکروسافت تصمیم خود را مبنی بر افزایش قیمیت ایکس‌باکس لایو گلد تغییر داد همچنین تأیید کرد که بازیکنان دیگر نیازی به خرید این سرویس برای دسترسی به بخش چندنفره بازی‌های رایگان ندارند.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا