اینستاگرام از استوری پلی‌بک رونمایی کرد

اینستاگرام از استوری پلی‌بک رونمایی کرد

اینستاگرام اخیراً از قابلیت جدید استوری پلی‌بک رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد استوری‌های مهم خود در سال گذشته را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

طی چند روز گذشته، کاربران اینستاگرام با قابلیت جدیدی در صفحه‌ی فید خود با عنوان “View Your 2021 Playback” مواجه شدند. با انتخاب گزینه View Playback یک مجموعه 10 تایی از استوری‌های مهمی که در سالی 2021 در صفحه‌تان قرار داده‌اید، به نمایش در می‌آید که می‌توانید آنها را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید و بدین ترتیب به مرور لحظات مهم خود در سالی که گذشت بپردازید.

با قابلیت پلی‌بک می‌توانید حداکثر تا 10 استوری برگزیده سال 2021 خود را با دنبال‌کنندگان و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ این استوری‌ها در ابتدا به صورت پیش‌فرض و توسط الگوریتم اینستاگرام (به صورت اتفاقی) انتخاب شده و دوره‌های زمانی مختلفی از سال را در بر می‌گیرند. اما شما می‌توانید به انتخاب خودتان بعضی از این استوری‌ها را حذف یا آنهایی که به نظرتان مهم‌تر هستند (اما در این مجموعه قرار ندارد)، به این مجموعه اضافه کنید.

استوری پلی‌بک اینستاگرام
Image: Alexandru Voica / Twitter

اساساً این ویژگی، شباهت زیادی به قابلیت Spotify Wrapped در اپلیکیشن موزیک استریم اسپاتیفای دارد. Spotify Wrapped، ویژگی محبوب اسپاتیفای است که به وسیله آن بر اساس عادت مخاطبان در انتخاب موسیقی، پلی‌لیستی در انتهای سال برایشان تدارک دیده می‌شود. در واقع با این ویژگی موسیقی‌ها و هنرمندانی را که در طی سالی گذشته، بیشتر به آنها گوش داده‌اید، شناسایی کرده و مطابق آن پلی‌لیستی برایتان آماده می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد پلی‌بک اینستاگرام، الهام گرفتن این شبکه اجتماعی از سایر برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث برای بازسازی این ویژگی محبوب در پلتفرم داخلی‌اش می‌باشد. در گذشته نیز اینستاگرام در زمینه بومی‌سازی قابلیت‌های محبوب سرویس‌ها و وبسایت‌های شخص ثالث، سابقه طولانی داشته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به الگوبرداری قابلیت استوری اسنپ‌چت اشاره کرد.

سرویس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو متا، اینستاگرام، آخرین پلتفرم اجتماعی است که این قالب محتوا را ارائه می‌دهد. اخیراً یوتیوب موزیک نیز از قابلیتی مشابه تحت عنوان ریکپ 2021 (Recap 2021) رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌‌دهد “سال گذشته را با آهنگ‌های مورد علاقه‌شان مرور کنند” همچنین قابلیت مذکور نشان می‌دهد، هر کاربر چند دقیقه از وقت خود را صرف گوش دادن به یک هنرمند، لیست پخش و یا یک موسیقی بی‌کلام و … کرده است. علاوه بر این کاربران می‌توانند این آمار را از طریق یک گزینه اختصاصی، با دیگران به اشتراک بگذارند.

پس از اینکه اینستاگرام از استوری پلی‌بک رونمایی کرد هم‌اکنون این قابلیت در گوشی‌های هوشمند، از جمله بهترین گوشی‌های اندرویدی در حال استفاده است. برای تجربه قابلیت پلی‌بک، کافی است بر روی پیام اعلان بالای صفحه فید خود که از شما دعوت می‌کند تا به مهمانی ملحق شوید، ضربه بزنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا