ویندوز 11

امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 محدود به پردازنده‌های اینتل نیست

یکی از بزرگترین اعلامیه‌های مایکروسافت در رویداد روز پنجشنبه به امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 مربوط می‌شود. جایی که سیستم عامل جدید ردموندی با استفاده از کامپایلر جدید “Bridge” به راحتی می‌تواند برنامه‌های اندروید را روی دستگاه‌هایی با معماری x86 اجرا کند.

خوشبختانه علی‌رغم اینکه کامپایلر مورد بحث توسط اینتل توسعه یافته است، اما قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 تنها به پردازنده‌های این شرکت محدود نخواهد بود و پردازنده‌های AMD و حتی تراشه‌های مبتنی بر معماری آرم نیز از برنامه‌های اندروید پشتیبانی می‌کنند. اینتل در بیانه‌ای به رسانه ورج تاکید می‌کند:”اینتل معتقد است که ارائه این قابلیت در تمام دستگاه‌های مبتنی بر معماری x86 از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد و فناوری Bridge به منظور پشتیبانی از تمامی پلتفرم‌های x86 (اعم از AMD) طراحی شده است.” مایکروسافت همچنین بیان می‌کند این ویژگی برای تمامی ارائه‌دهندگان دره سیلیکون از جمله پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم نیز در دسترس خواهد بود. گرچه ردموندی‌ها هنوز در مورد نحوه عملکرد و اجرای برنامه‌های سخنی به میان نیاورده‌اند.

ویندوز 11

به گفته اینتل، Bridge یک کامپایلر است که اپلیکیشن‌هایی را که برای سیستم عامل‌های غیر x86 (در این مورد برنامه‌های اندروید) نوشته شده‌اند، به دستورالعمل‌های x86 که قابلیت اجرا در ویندوز 11 با پردازنده‌های اینتل و AMD را دارد، ترجمه می‌کند. فناوری Bridge را می‌توانیم نسخه معکوس شده نرم‌افزار Rosetta اپل در نظر بگیریم که در مک‌های M1 مورد استفاده قرار گرفته است – اما بجای ترجمه برنامه‌ها x86 برای اجرای روی سیستم عامل‌های مبتنی بر آرم، امکان اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر آرم را در پردازنده‌های x86 فراهم می‌کند. دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 که از پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم بهره می‌برند، به این مرحله ترجمه اضافی نیاز نخواهند داشت و احتمالاً می‌توانند برنامه‌های اندروید را بدون نیاز به فناوری Bridge اینتل اجرا کنند. گرچه مایکروسافت هنوز نحوه عملکرد دقیق فناوری مورد بحث را توضیح نداده است.

ویندوز 11

اپلیکیشن‌های اندرویدی ویندوز 11 از طریق مشارکت با اپ‌استور آمازون در اختیار کاربران ویندوز قرار خواهد گرفت. برنامه‌های اندرویدی مانند تیک‌تاک در فروشگاه جدید مایکروسافت موجود خواهند شد. هرچند کاربران به منظور بارگیری اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌بایست وارد حساب کاربری آمازون خود شوند. اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز همانند سایر برنامه‌ها در یک پنجره جداگانه اجرا می‌شوند. همچنین شما می‌توانید آنها را در نوار وظیفه (taskbar) سنجاق کرده یا در کنار برنامه‌های دیگر قرار دهید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا