اینتل

اینتل: کمبود تراشه برای کنسول‌ها تا سال 2023 ادامه خواهد داشت

در اظهارات جدید مدیر ارشد اجرایی اینتل مشخص شد که بحران کمبود تراشه برای کنسول‌‌ها تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

در سال گذشته، کمبود تراشه باعث ایجاد فشار بسیاری در صنایع گوناگون از جمله صنعت گیم شده است. بسیاری از افراد امیدوار بودند تا این بحران که دلیل آن همه‌گیری ویروس COVID-19 در سراسر دنیا است، به‌زودی کمتر شود تا بتواند به کنسول‌ها نسل نهم و دیگر قطعات الکترونیکی، به راحتی دسترسی پیدا کنند. اما باید بدانید، طبق صحبت‌های پت گلسینجر، مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل به‌نظر می‌‌رسد، اگر به دنبال آن هستید که بتوانید کنسول‌های PS5 ،Xbox Series X/S یا کارت گرافیک سری RTX 30 را به راحتی تأمین کنید، این اتفاق تا سال 2023 رخ نخواهد داد.

پت گلسینجر در گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل گفته که انتظار دارد کمبود تراشه تا سال 2022 و مشکلات عرضه آن تا سال 2023 ادامه داشته باشد. وی در اظهار دارد:

من انتظار دارم که مشکل کمبود قطعات در نیمه‌ی دوم 2021 به حداقل خود برسد؛ ولی یک تا دو سال طول خواهد کشید تا صنعت تولید تراشه بتواند تقاضای بازار را به‌صورت کامل تأمین کند.

این اولین‌بار نیست که می‌شنویم کمبود تراشه بیشتر از آن است که انتظار می‌رود. در ماه می (خرداد ماه)، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اظهار داشت، پیش‌بینی می‌کند که کمبود عرضه کارت‌گرافیک سری RTX 30 تا «نیمه‌ی دوم سال جاری» ادامه داشته باشد. در همان ماه، مدیر مالی سونی Hiroki Tokoi در جریان ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت گفت پیش‌بینی می‌کند میزان تولید پلی‌استیشن 5 تا سال ۲۰۲۲ محدود خواهد شد.

تراشه‌های نیمه‌هادی برای صنایع مختلفی از جمله صنعت تولید کنسول‌های خانگی حیاتی هستند و کمبود آن‌ها تأثیرات زیان‌باری در تولید این محصولات دارد. بسیاری از این اقلام در درجه اول به صورت آنلاین فروخته می‌شوند. البته کنسول‌ها و این اواخر کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در خرده‌فروشی‌های فیزیکی نیز به فروش می‌رسند. اما هنوز پاسخ‌گوی تقاضای بالای آن‌ها نیستند.

برای کمک به کم کردن این کمبودها، در ماه فوریه (اوایل اسفند سال گذشته)، جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، فرمانی اجرایی را امضا کرد که در آن متعهد شد در رابطه با مشکلاتی که سبب کمبود کنسول‌ها و کارت‌های گرافیک شده، تحقیق و رسیدگی انجام شود. جدا از کمبود تراشه در بازار، مشکلات دیگری همچون دلالانی که بخش بزرگی از موجودی این اقلام را می‌خرند تا با آن‌ها را با قیمت بسیار بالاتر به مردم بفروشند، وجود دارد که وضعیت کنونی را بدتر از قبل می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا