eFootball

نسخه‌ جدید مجموعه‌ PES با نام eFootball رونمایی شد

کونامی به صورت رسمی از نسخه‌ جدید مجموعه‌ی PES با نام eFootball که به صورت یک بازی free-to-play عرضه خواهد شد، رونمایی کرد.

در جدیدترین اخبار صنعت گیم، کونامی به صورت رسمی نام مجموعه‌ی Pro Evolution Soccer را به eFootball تغییر داد. نه تنها نسخه‌ی جدید این مجموعه نام متفاوتی دارد بلکه با شیوه‌ی جدید نیز عرضه خواهد شد. این عنوان به صورت یک بازی free-to-play و دیجیتالی بوده و برای پلتفرم‌های PS5 ،PS4 ،Xbox Series X/S ،Xbox One و PC در پاییز امسال عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی اندروید و iOS آن نیز پس از نسخه‌های کنسولی منتشر می‌شود. این بازی برای تمام نسخه‌ها دارای کراس‌پلی خواهد بود، اما بازیکنان روی تلفن همراه برای استفاده از این قابلیت باید از کنترلر استفاده کنند. تریلر این بازی را می‌توانید در لینک یوتوب مشاهده کنید.

این یک قدم بزرگ برای مجموعه فوتبالی است که نه تنها نام خود را تغییر داده، بلکه از موتور جدیدی نیز بهره‌ می‌برد. موتور FOX در نسخه‌ی جدید این مجموعه کنار گذاشته شد و موتور جدید Unreal 4 در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. اساساً همه نسخه‌های بازی حتی در موبایل نیز یکسان هستند. به لطف موتور جدیدی که eFootball از آن بهره می‌برد، امکان استفاده از Motion Matching وجود دارد. طبق گفته کونامی، این تکنیک امکان نمایش انیمیشن‌ها را تا چهار برابر بیشتر از نسخه‌های قبلی PES فراهم می‌سازد. درواقع این تکنیک اصلاً در حدواندازه‌های HyperMotion فیفا نخواهد بود. اما کونامی خاطر نشان می‌کند Motion Matching روی همه نسخه‌های بازی از جمله نسخه موبایل نیز کارایی خواهد داشت.

سیتارو کیمورا، تهیه‌کننده‌ی مجموعه‌ی PES، در مصاحبه‌ای با IGN توضیحات بیشتری ارائه داد. هدف از معرفی eFootball این است که این بازی تبدیل به یک پلتفرم شود؛ این بدان معنی است که دیگر شاهد عرضه‌ی سالانه نسخه‌ی پولی این بازی نخواهیم بود و قرار است eFootball به‌عنوان یک پلتفرم، سالیانه آپدیت‌ها و فصل‌های رایگانی دریافت کند.

eFootball

eFootball همراه‌ با 9 باشگاه قابل بازی ازجمله بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، منچستریوناتد، آرسنال و حالت Exhibition منتشر خواهد شد. همچنین حالت‌های دیگر بازی به صورت DLC به فروش می‌رسند تا بازیکنان تنها برای حالت‌هایی که به آن علاقه دارند، پول پرداخت کنند. البته هنوز مشخص نیست که حالت‌های MyClub (همتای Ultimate Team در فیفا) و Master League (همتای Career Mode در فیفا) همچنان در eFootball وجود خواهند داشت یا خیر. با این حال، به نظر می‌رسد، حالتی به نام Team Building Mode جایگزین بخش MyClub شود. همچنین هنوز مشخص نیست که چگونه تیم‌های بیشتری به بازی اضافه می‌شوند و دقیقاً برای کدام قسمت‌ها نیاز به پرداخت پول خواهید داشت. کونامی ادعا کرده است eFootball به گونه‌ای طراحی شده که برای تمامی بازیکنان «عادلانه و متوازن» باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا