بازطراحی تراشه ایکس‌باکس

شایعه: تراشه ایکس‌باکس سری ایکس در حال بازطراحی می‌باشد

براساس گزارشات جدید برد سمز، خبرنگاری که اطلاعات کنسول نسل نهم مایکروسافت را فاش کرد، به نظر می‌رسد این شرکت در حال بازطراحی تراشه ایکس‌باکس سری ایکس می‌باشد.

در حال حاضر حدود 17 ماه از عرضه ایکس‌باکس سری ایکس می‌گذرد و به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد تغییراتی را در تراشه کنسول نسل نهمی خود اعمال کند. برد سمز، خبرنگاری که اولین بار (قبل از اعلام رسمی) اطلاعات ایکس‌باکس سری ایکس را فاش کرد، ضمن تأیید این موضوع در ویدیو جدید خود نیز به آن پرداخته است.

ظاهراً مایکروسافت در سکوت خبری خود روی بازطراحی تراشه ایکس‌باکس سری ایکس کار می‌کند و به نظر می‌رسد با فناوری 6 نانومتری TSMC تولید می‌شود. همچنین احتمال آن وجود دارد که توان مصرفی کنسول را کاهش یافته و فرایند خنک‌کنندگی آن را کمی بهبود ببخشد. هنگامی که از برد سمز در این رابطه سوال پرسیده شد، وی پاسخ داد:

من معتقدم این خبر صحت دارد. چراکه من می‌دانم مایکروسافت در حال بازطراحی تراشه ایکس‌باکس سری ایکس می‌باشد. برای این کار اجازه بدهید که یک قدم به عقب برگردیم. مایکروسافت همیشه درحال کار روی بازطراحی سخت‌افزاری است. باید به یاد داشته باشید که تنها 18 ماه از عرضه کنسول نسل نهمی مایکروسافت می‌گذرد اما با این حال ساخت و طراحی آن می‌بایست حدود 14 یا حداقل 12 ماه قبل از عرضه‌ی کنسول انجام شده باشد. بنابراین در دنیای تکنولوژی، ما درواقع با یک فناوری قدیمی مواجه هستیم. من باور ندارم که شاهد بهبود خاصی در عملکرد کنسول باشیم اما مایکروسافت همیشه روی ساخت تراشه‌های خنک‌تر و کارآمدتر کار می‌کند، زیرا این کار هزینه تولید را کاهش می‌دهد. این موضوع در گذشته ثابت شده است، همانطور که در مورد Xbox 360 E که سه سال پس از Xbox 360 Slim عرضه شد، مشاهده شد. به عقیده من درست است که مایکروسافت در حال کار بر روی یک تراشه کوچک‌تر کارآمدتر است و من بسیار به آن اطمینان دارم.

براساس اظهارات برد سمز، وی نیست که این تراشه از پروسس نود 6 نانومتری استفاده خواهد کرد یا نه. همچنین وی نمی‌داند که تراشه‌ی مورد بحث چه زمانی آماده عرضه خواهد شد. با توجه به کمبود تراشه جهانی که از سال گذشته اتفاق افتاده است، این امکان وجود دارد که تراشه اصلاح شده ایکس‌باکس سری ایکس تا یکی دو سال آینده به نمایش گذاشته نشود.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا