Galaxy S21

بررسی اجمالی Galaxy S21، S21 Plus و S21 Ultra؛ قیمت مقرون به صرفه

با جدیدترین پرچمدار سامسونگ آشنا شوید: Galaxy S21 Plus ،Galaxy S21 و Galaxy S21 Ultra. دو مورد نخست به ترتیب با برچسب قیمت 799 و 999 دلار برای مدل پایه روانه بازار شده و جزو ارزان‌ترین گوشی‌ها سطح‌بالای سامسونگ طی چند سال گذشته به حساب می‌آیند. این درحالی است که S21 Ultra با قیمت‌گذاری 1,199 دلاری بهترین دستگاه این لیست محسوب می‌شود.

تمام دستگاه‌های سری Galaxy S21 از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برند که بسیاری از انتظارات از یک تلفن هوشمند سامسونگ را در اختیار ما قرار می‌دهد. این سری در مقاسیه با سری Galaxy S20 تغییرات داخلی فزاینده‌ای به خود دیده است. هرچند در برخی موارد شاهد عقب‌گرد نیز بوده‌ایم. امکان پیش‌سفارش هرسه تلفن هوشمند فراهم بوده و از 10 بهمن (29 ژانویه) نیز روانه بازار می‌شوند. پرچمدارهای جدید سامسونگ را می‌‌توانیم در دو گروه Galaxy S21 و S21 Plus که هدف آنها ارائه تجربه کاربری‌‌ پرچمدارگونه سازگار با کیف پول شماست و S21 Ultra که جدیدترین تلفن هوشمند تمام عیار سامسونگ به حساب می‌آید و هدف آن ارائه برترین تجربه کاربری ممکن با برچسب قیمت مناسب است، قرار دهیم.

Galaxy S21 و S21 Plus

برخلاف سالیان گذشته، Galaxy S21 و S21 Plus تقریبا مشخصات یکسانی را ارائه می‌دهند و تفاوت آنها در اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری و چند مورد جزئی دیگر خلاصه می‌شود. اما مهترین تغییر این دو تلفن هوشمند نه در سخت‌افزار بلکه در برچسب قیمت آنها رخ داده است. جایی که سامسونگ سرانجام تصمیم گرفته قیمت‌گذاری وحشتناک و بی‌حد و مرز خود را تاحدودی با مشخصاتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، هماهنگ کند. S21 و S21 Plus به ترتیب با قیمت‌گذاری 799 و 999 دلار عرضه خواهند شد که 200 دلار از مدل‌های سال گذشته ارزان‌تر می‌باشد. البته سامسونگ به منظور دستیابی به این هدف، سازش‌هایی نیز انجام داده است. به عنوان مثال درحالی که اندازه صفحه نمایش 6.2 اینچی S21 و 6.7 اینچی S21 Plus مشابه مدل‌های سال گذشته می‌باشد. اما لبه‌های منحنی ظریفی که سال‌ها به عنوان یکی از مشخصات آشکار پرچمدارهای این غول فناوری کره‌ای محسوب می‌شدند، کاهش یافته است. همچنین پنل جلویی تخت این دو دستگاه در مقایسه با نسل گذشته که از وضوح تصویر 1440 در 3200 برخوردار بود، با وضوح 1080 در 2400 به نمایش محتوای بصری می‌پردازد. در ضمن هر دو این دستگا‌ه‌ها از نرخ نوسازی 120 هرتز پویا به منظور مدیریت مصرف باتری پشتیبانی می‌کنند. سرانجام حافظه رم نیز از 12 گیگابایت به 8 گیگابایت کاهش یافته است.

Galaxy S21
منبع: The Verge

حتی Galaxy S21 به منظور کاهش قیمت سازش‌های بیشتری را نیز به خود دیده است، از جمله این موارد می‌توانیم به پنل پشتی ساخته شده از پلاستیک پلی‌کربنات (نه شیشه) و فقدان پشتیبانی از امواج فوق عریض اشاره کنیم. گفتنی است امواج فوق عریض به منظور شناسایی وسایل از طریق Galaxy smartTag Plus مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین با خرید Galaxy S21 امکان استفاده از ردیاب هوشمند smartTag Plus وجود نداشته و برای شناسایی وسایل باید مدل پایه این ردیاب هوشمند را خریداری کنید. این درحالی است که S21 Plus و S21 Ultra از امواج مورد بحث به منظور کارایی هرچه بهتر با SmartTag پشتیبانی می‌کنند. سرانجام سامسونگ نیز تصمیم گرفت با حذف آداپتور شارژ از جعبه دستگاه‌های سری Galaxy S21 راه کوپرتیونی‌ها را دنبال کند. نکته جالب این است که سامسونگ نیز همانند اپل به منظور توجیه این اقدام از دلایل محیط زیستی صحبت به میان آورده است. هرچند که غول فناوری کره‌ای با قرار ندادن آداپتور شارژ درون جعبه دستگاه چند دلاری را برای خود پس‌انداز کرده و کاربران را مجبور به خرید یک اکسسوری اساسی به صورت مجزا می‌کند. اما پرسش مهمی که در مورد Galaxy S21 مطرح می‌شود این است که آیا این تغییرات کوچک ارزش کاهش قیمت 200 دلاری را دارند یا خیر.

Galaxy S21
منبع: The Verge

سری Galaxy S21 به چیپست Snapdragon 888 مجهز شده که جدیدترین تراشه کوالکوم به حساب می‌آید و نویدبخش بهبودهای قابل توجه در زمینه عملکرد پردازشی خواهد بود. تمام مدل‌های پرچمدار جدید سامسونگ از شبکه 5G مبتنی بر امواج با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌‌کند. حسگر اثر انگشت نیز به نسل دوم 3D Sonic Sensor کوالکوم مجهز شده که از استفاده از آن باید سریعتر و آسان‌تر باشد. خوشبختانه باتری‌ها هنوز بزرگ هستند: Galaxy S21 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. درحلی که S21 Plus از یک باتری 4800 بهره می‌برد. اما بزرگترین بروزرسانی سری Galaxy S21، طراحی جدید آن می‌باشد. زیرا سرانجام سامسونگ تصمیم گرفت تغییراتی در طراحی پنل پشتی پرچمدار نسل گذشته خود ایجاد کرده و یک طراحی جدید و مدرن خلق کند. پس از سال‌ها سروکار داشتن با برجستگی‌های دوربین آزاردهند که هزینه استفاده از سنسورهای بزرگتر و لنزهای باکیفیت‌تر در تلفن‌های هوشمند بودند، S21 و S21 Plus بجای تلاش برای ایجاد قاب‌ در اطراف دورین از این برجستگی‌های آزاردهنده استقبال می‌کند.

Galaxy S21 و S21 Plus هنوز از برجستگی‌های دوربین آزاردهنده برخوردار می‌باشند. اما بجای ایجاد قاب‌های مربع‌شکل، شاهد استفاده از یک قطعه فلزی یکپارچه در مکان قرارگیری ماژول‌های دوربین هستیم که با مهارت به فریم کناری دستگاه ملحق می‌شود. همچنین سامسونگ با زیرکی هرچه تمام‌تر رنگ‌ این قسمت‌ فلزی جذاب را متفاوت با رنگ گوشی درنظر گرفته که واقعا زیبا به نظر می‌رسد. متاسفانه پیکربندی دوربین نسبت به سل گذشته تقریبا بدون تغییر باقی‌مانده است. هر دو مدل S21 و S21 Plus از یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بهره می‌برند. برخلاف سال گذشته دیگر خبری از سنسور عمق تصویر در مدل Plus نخواهد بود. اگر تصاویر خروجی توسط این تلفن‌های هوشمند اندکی آشنا به نظر می‌رسند به دلیل سخت‌افزار دوربین مشابه‌ای است که پیشتر در Galaxy S20 و S20 Plus شاهد آن بوده‌ایم. خوشبختانه سامسونگ برخلاف سخت‌افزار، بهبودهای نرم‌افزاری‌‌ برای این سری در نظر گرفته است از جمله بزرگنمایی فضایی 30 برابری، حالت جدید Director’s View که جابجایی بین لنزهای گوناگون را در زمان فیلمبرداری فراهم می‌کند و موارد جدید اضافه شده به حالت Single Take. همچنین سامسونگ به رسانه ورج گفته است که از این پس دیگر چهره‌ها را به صورت پیش‌فرض صاف نخواهد کرد، بلکه این امکان را به یک قابلیت مجزا تبدیل می‌کند.

Galaxy S21 Ultra

منبع: The Verge

Galaxy S21 و S21 Plus پرچمدارهایی هستند که سامسونگ به منظور کاهش قیمت و ترغیب کاربران مجبور به انجام بهینه‌سازی‌هایی در آنها شده است. حال تصور کنید سامسونگ مجبور به انجام هیچ‌یک از این سازش‌ها و بهینه‌سازی‌ها به منظور کاهش قیمت پرچمدار جدید خود نباشد؛ با S21 Ultra آشنا شوید. این تلفن هوشمند برترین سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ را در اختیار شما قرار می‌دهد، البته اگر مایل به پرداخت هزینه آن هستید. S21 Ultra با قیمت پایه 1,199 دلار آغاز شده و شامل هیچ اکسسوری اضافی مانند قلم S Pen یا قاب نمی‌شود. این گوشی هوشند سومین سطح بالای سامسونگ برای جانشینی S20 Ultra محسوب می‌شود و نقاط مشترک زیادی با نسخه اصلی دارد از جمله صفحه نمایش بزرگ، دوربین 108 مگاپیکسلی و مشخصات خارق‌العاده. اما می‌توانیم Galaxy S21 Ultra را نسخه دیباگ شده S20 Ultra در نظر بگیریم به عنوان مثال سامسونگ به منظور بهبود تجربه کاربری تصمیم به صاف کردن برخی از لبه‌های تیز دستگاه گرفته است. همچنین به لطف زبان طراحی جدید این تلفن هوشمند اندکی شبیه S21 و S21 Plus می‌باشد.

Galaxy S21 Ultra به یک صفحه نمایش 6.8 اینچ OLED با وضوح تصویر 1440 در 3200 و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده است (برخلاف سال گذشته، S21 Ultra با وضوح کامل نیز می‌تواند به نرخ نوسازی 120 هرتز دست یابد). از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توانیم به 12 گیگابایت حافظه رم، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکوم Snapdragon 888 اشاره کنیم. S21 Ultra اولین تلفن هوشمند سری Galaxy S خواهد بود که از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد. اگر اخیرا تجربه استفاده از Galaxy Note را داشته باشید، یک دورنمای کلی از قابلیت‌هایی که قرار است با آن روبرو شوید، خواهید داشت. متاسفانه S21 Ultra به همراه S Pen عرضه نخواهد شد و شما باید این قلم هوشمند را به صورت مجزا خریداری کنید. سامسونگ برای S Pen و یک قاب که بتوانید این قلم هوشمند را درون آن قرار دهید، مبلغ 40 تا 70 دلار از شما درخواست می‌کند.

منبع: The Verge

Galaxy S21 Ultra با بهره‌گیری از سنسور 108 مگاپیکسلی و قابلیت بزرگنمایی فضایی نوید تجربه عکسبرداری در حد و اندازه‌ برترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار را می‌دهد. فناوری بزرگنمایی 100 برابری موسوم به بزرگنمایی فضایی یک قابلیت خارق‌العاده به حساب می‌آمد. اما مشکلات بسیاری داشت. سامسونگ می‌خواهد با S21 تجربه بهینه‌سازی شده و بهتری از این قابلیت را ارائه دهد. به همین منظور از فاصله کانونی جدید به منظور ثبت عکس‌های کمی عریض‌تر بهره گرفته است. همچنین برای رفع مشکل فوکوس نسخه سال گذشته همانند Note 20 Ultra از سیستم فوکوس خودکار لیزری جدید استفاده می‌کند. به این موارد پشتیبانی از عمق رنگ 12 بیت و پشتیبانی از فرمت RAW را نیز اضافه کنید. سامسونگ همچنین در تلاش است کنترل بیشتری روی مواردی مانند عکسبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی که به کاربران اجازه می‌دهد سطح هموارسازی را مشخص کنند، ایجاد کند. اما تمام این موارد برای حل موضوعات اصلی کافی هستند یا خیر. S21 علاوه بر دوربین عریض 108 مگاپیکسلی از سه دوربین پشت اضافی شامل دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3 برابر و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 10 برابری نیز بهره می‌برد. سامسونگ می‌گوید این دو دوربین تله‌فوتو به منظور ایجاد انعطاف‌پذیری در اختیار کاربران قرار گرفته است. نقطه ضعف تمامی این سنسورهای اضافه شده افزایش قابل توجه میزان برجستگی ماژول دوربین نسبت به مدل S21 و S21 Plus می‌باشد که اندکی از زیبایی دستگاه می‌کاهد.

منبع: The Verge

S21 Plus ،Galaxy S21 و S21 Ultra را می‌توانیم نسخه سنجیده شده سری Galaxy S20 در نظر بگیریم. از یک سمت سامسونگ با ارائه Galaxy S21 و S21 Plus که از مشخصات خارق‌العاده S21 Ultra بی‌بهره هستند، می‌خواهد ایده “عدم تجهیز تمام دستگاه‌های پرچمدار خود به ویژگی‌های تمام عیار” را مورد آزمایش قرار دهد. اما از سمتی دیگر Galaxy S21 Ultra را معرفی می‌کند، تلفن هوشمندی که تمام مشخصات یک پرچمدار تمام عیار را ارائه می‌دهد و تنها کاربرانی که خواهان چنین مشخصاتی هستند، آنرا خریداری می‌کنند. این طرز فکری است که این غول فناوری کره‌ای پیشتر با معرفی Galaxy S20 FE با قیمت‌گذاری 699 دلاری نشان داده بود. یک تلفن هوشمند ارزان قیمت که هدف آن ارائه تجربه کاربری برتر با قیمت مقرون به صرفه بود. به نظر می‌رسد S21 و S21 Plus با برچسب قیمت 799 و 999 دلاری همین طرز فکر را دنبال می‌کنند. بدین ترتیب شما می‌توانید با کمتر از 99 دلار از یک نسخه پرطرفدار به اصلی‌ترین سخت‌افزار سامسونگ دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید اهمیت به میزان فروش و نهایت صرفه‌جویی را در تمام مشخصات S21 احساس کنید، موضوعی که این دستگاه را به ارزان‌ترین پرچمدار سری Galaxy S تبدیل کرده است. سامسونگ سال‌هاست که تمرکز خود را معطوف ساخت برترین تلفن‌های هوشمند کرده است. اما به نظر می‌رسد Galaxy S21 تلاش این شرکت برای ساخت بهترین گوشی هوشمند متناسب با نیازهای متفاوت کاربران می‌باشد. این استراتژی ممکن است در شرایط اقتصادی دشوار کنونی درست باشد. اما بدان معناست که تلفن‌های هوشمند میان‌رده این شرکت دیگر چندان چشمگیر نخواهند بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا