سازنده League of Legends

سازنده League of Legends بابت تبعیض در محیط کاری 100 میلیون دلار جریمه شد

Riot Games، سازنده بازی League of Legends، با جریمه‌ی 100 میلیون دلاری‌ که بابت تبعیض علیه کارمندان زن این شرکت تعیین شده بود، موافقت کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد شرکت Riot Games، سازنده League of Legends، با شاکی‌های یک پرونده‌ی شکایت به توافقی 100 میلیون دلاری دست پیدا کرده است. این پرونده در سال 2018 در دادگاه ایالتی کالیفرنیا به جریان افتاده بود و ادعا می‌کرد که این شرکت در حق کارمندان زن خود تبعیض قائل شده است. حال Riot Games قرار است مبلغی بالغ بر 80 میلیون دلار را به صدها کارمند زن فعلی و سابقی که در آن شرکت کار می‌کردند، بپردازد و 20 میلیون دلار باقی‌مانده را به پرداخت هزینه‌های قانونی شاکی‌های پرونده اختصاص دهد. همچنین شایان ذکر است که این 100 میلیون دلار قبل از اینکه بین افراد مذکور پرونده تقسیم شود، ابتدا در یک «صندوق تسویه» قرار گرفته و به محض تایید قاضی، به‌ حساب قربانیان واریز خواهد شد. Riot Games در سال 2019 می‌خواست این دعوی را با مبلغ 10 میلیون دلار حل و فصل کند، اما DFEH مانع این حرکت شد؛ زیرا به دنبال غرامت بیشتری بود.

اداره‌ی اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا (DFEH) در مقام یکی از شاکی‌های پرونده اظهار داشت شرکت Riot Games به این متهم شد که در فرایند استخدام، به‌کارگیری و ارتقا جایگاه شغلی کارمندان زن به شکل سازمان‌یافته‌ای آن‌ها را مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار داده است. این توافق از آن جهت مهم است که می‌تواند الگویی برای دیگران باشد؛ زیرا در گذشته پرونده‌‌های مشابهی برای شرکت‌هایی از جمله اکتیویژن بلیزارد، یوبیسافت و حتی استودیو کوآنتیک دریم به جریان افتاده بود. در رابطه با اکتیویژن بلیزارد که می‌دانیم در حال حاضر ایالت کالیفرنیا و DFEH علیه‌ آن‌ها پرونده‌‌ای تشکیل داده‌اند که این شرکت آمریکایی را به داشتن محیط کاری سمی و فرهنگ سازمانی تبعیض‌آمیز و پر از آزار و اذیت غیراخلاقی متهم کرده است.

جنی هریسون، به عنوان وکیل شاکی‌های پرونده در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر توافق اخیر Riot Games، که منجر به پیروزی بزرگ کارمندان زن این شرکت شد، اظهار داشت، این پیروزی برای تمام زنانی است که در حوزه صنعت گیم فعالیت می‌کنند و آن‌ها حق برخورداری از محیط کاری سالمی و به دور از رفتارهای تبعیض‌آمیز را دارند.

Riot Games در بیانیه دفاعیه‌ی خود اظهار داشت:

ما به تغییراتی که از سال 2018 داشته‌ایم، افتخار می‌کنیم. البته همچنان باید مسئولیت اقدامات گذشته‌مان را نیز برعهده بگیریم. امیدواریم که با دستیابی به این توافق، به‌ خوبی توانسته باشیم تا تجربه‌های تلخ کارمندان Riot Games را به‌ رسمیت بشناسیم. این عمل نشان می‌دهد که می‌خواهیم در زمینه‌هایی چون افزایش عدالت و برابری، به‌عنوان یک پیشرو در صنعت بازی شناخته شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا