بازی Fortnite

سرورهای نسخه‌ چینی بازی Fortnite برای همیشه خاموش می‌شوند

نسخه چینی بازی Fortnite که توسط تنسنت در حال ساخت بود، پس از 2 سال کار و آزمایشات ناموفق بر روی آن برای همیشه خاموش خواهد شد.

اپیک گیمز مدتی بود که در حال آزمایش یک نسخه چینی جداگانه برای بازی محبوب بازی رویال بتل رویال Fortnite بود، اما به‌تازگی در وب‌سایت رسمی نسخه‌ی چینی فورتنایت اعلام شده است، سرورهای این بازی که توسط شرکت عظیم چینی Tencent در دست ساخت بود در تاریخ 15نوامبر (24 آبان) برای همیشه خاموش خواهد شد.

بازی Fortnite China به طور خاص برای جذب مخاطبان چینی و همچنین پایبندی به سیاست‌های سختگیرانه چین برای بازی‌ها طراحی شده است. برای اینکه این بازی Free-to-Play با قوانین سختگیرانه‌ی دولت چین در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی سازگار باشد، سازندگان تغییراتی را در آن نسبت به بازی Fortnite اصلی ایجاد کردند. برای مثال در نسخه‌ی چینی بازی فورتنایت نمایش خون و جمجمه ممنوع بود و برخلاف نسخه‌ی اصلی، در آن از خریدهای دورن‌برنامه‌ای خبری نیست. با این حال، همانطور که دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد شرکت تحقیقاتی Niko Partners در توییتر گزارش داد، نسخه‌ چینی بازی Fortnite بیش از دو سال در حال آزمایش بود و تا به امروز دولت چین به آن چراغ سبز نشان نداده بود

از نقطه نظر تجاری، ادامه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ای که مدت طولانی در دست توسعه بود و قرار نیست به جایی برسد، واقعا منطقی به‌نظر نمی‌آید. این درجالی است که بازی Fortnite در چند پلتفرم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و اپیک گیمز از آن درآمد کلانی به دست می‌آورد. آن‌ها با آپدیت‌های مختلفی که محتوای جدید را به بازی اضافه می‌کند، اسکین‌ها، رویدادها و موردی از این قبیل توانستند آمار بازیکنان و صدالبته درآمد این بازی بتل رویال را بالا نگه دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا