شیائومی Mix 4

شیائومی Mix 4 با دوربین زیر نمایشگر و شارژ سریع 120 وات معرفی شد

شیائومی روز گذشته و طی یک رویداد آنلاین به طور رسمی از شیائومی Mix 4 رونمایی کرد؛ اولین گوشی از سری Mi Mix که پس از نزدیک به سه سال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوشی‌های سری Mi Mix همواره به طراحی بدون حاشیه، صفحه نمایش‌های یکپارچه و ایده‌های خلاقانه شناخته می‌شدند. خوشبختانه Mix 4 شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این تولیدکننده چینی قابلیت جدیدی را که مدت‌هاست در حال تحقیق و توسعه می‌باشد در جدیدترین دستگاه سری Mi Mix مورد استفاده قرار داده است؛ یک دوربین جلو که مستقیماً‌ در زیر نمایشگر جاسازی شده است. شیائومی از این فناوری با عنوان CUP (دوربین زیر پنل یا Camera Under Panel) یاد می‌کند، گرچه تکنولوژی مورد بحث به دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر سایر برندها نیز شباهت‌هایی دارد. همانند دستگاه‌های اوپو و ZTE، شیائومی Mix 4 نیز از صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 400ppi به منظور عبور نور از پنل جلویی و رسیدن به دوربین جلو بهره می‌برد. در نظر داشته باشید گوشی مورد بحث به یک نمایشگر 6.7 اینچ OLED با وضوح تصویر 1080p و نرخ نوسازی 120 هرتز و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است.

شیائومی Mix 4

شیائومی در خصوص CUP اظهار داشت “این یک فناوری‌ است که توسط سه نسل، پنج سال، شش پتنت، 77 میلیون سرمایه‌گذاری و بیش از صدها مهندس محقق شده است.” سال گذشته شیائومی متعهد شده بود تولید انبوه تلفن‌های هوشمند با نسل سوم فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را در سال 2021 آغاز کند. بنابراین این تولیدکننده چینی با Mix 4 به این قول عمل کرده است. گفتنی است این شرکت ایده مذکور را نخستین‌بار در سال 2019 مطرح کرده بود.

شیائومی Mix 4 اولین گوشی مجهز به تراشه جدید Snapdragon 888 Plus خواهد بود – نسخه‌ای از تراشه Snapdragon 888 با سرعت بالاتر (حداکثر 3 گیگاهرتز). گفتنی است کمپانی آنر اخیراً اظهار کرده بود که از تراشه 888 Plus در Magic 3 استفاده خواهد کرد. اما این گوشی تا به امروز هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. پردازنده مورد بحث با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده است. سیستم دوربین نیز از سنسور 108 مگاپیکسلی HMX سامسونگ که پیشتر در سری Mi 11 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما هنوز می‌تواند تصاویر بسیار خوبی ثبت کند، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 5 برابری تشکیل شده است. همچنین یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع باسیم 120 وات و بی‌سیم 50 وات وظیفه تأمین انرژی جدیتترین دستگاه سری Mi Mix را برعهده خواهد داشت.Mix 4 نخستین تلفن هوشمند با شارژ سریع 120 وات نمی‌باشد، اما احتمالاً سریع‌ترین آنها خواهد بود – شیائومی ادعا می‌کند فناوری شارژ مورد بحث می‌تواند این تلفن هوشمند را تنها در مدت زمان 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند. این درحالی است که شارژ کامل Mi 10 Ultra سال گذشته 23 دقیقه به طول می‌انجامید. در عین حال، شارژ سریع بی‌سیم 50 وات نیز امکان شارژ کامل دستگاه را تنها در 28 دقیقه فراهم می‌کند. شیائومی تاکنون تنها راه‌اندازی Mix 4 در بازار چین را تأیید کرده است و هنوز خبری مبنی بر عرضه این گوشی در بازارهای جهانی توسط تولیدکننده جینی منتشر نشده است. از امروز ثبت شفارش‌ها برای Mix 4 آغاز شده که تا زمان عرضه گسترده دستگاه در 25 مردادماه ادامه خواهد داشت.

قیمت‌گذاری Mix 4 در بازار چین به شرح زیر است:

  • 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: 4,999 یوان (770 دلار)
  • 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: 6,299 یوان (970 دلار)

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا