مایکروسافت

مایکروسافت، آمازون و گوگل هنوز در بازار خرید استودیوهای جدید هستند

براساس اظهارات جدید یکی از کارشناسان صنعت بازی، مایکروسافت، آمازون و گوگل همچنان به‌دنبال اضافه کردن شرکت‌ها و استودیوهای کوچکتر به زیرمجموعه خود هستند.

صنعت بازی‌ها وارد دوره ادغام شده‌اند. زیرا توسعه‌دهندگان و ناشران در سراسر دنیا توسط بازیکنان بزرگتر که به دنبال تأمین IP و استعدادهای عمده هستند، خریداری می‌شوند. بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که این امر احتمالاً مدتی ادامه خواهد داشت. به‌گفته روزنامه‌نگار برد سامس، برخی از نام‌های اصلی این صنعت هنوز به دنبال انجام چنین خریدهایی هستند.

سامس در ویدئویی اخیر گفته است که طبق مواردی که در مورد مکالمات پشت درهای بسته شنیده است، علاقه زیادی به خرید در چندین شرکت وجود دارد. گزارش شده است که مایکروسافت، آمازون و گوگل به شدت درگیر چنین بحث‌هایی هستند. سامس همچنین اظهار داشت که سونی نیز در حال انجام اقداماتی از این قبیل است. البته نه در سطح سه شرکت ذکر شده. وی اظهار داشت که EA اخیراً Codemasters را خریداری کرده است همچنان به خریدهای بیشتر علاقه مند است.

ویدئو مورد نظر را در اینجا مشاهده کنید.

طبق اظهارات سامس، حداقل سه استودیو در صنعت وجود دارد که به‌دنبال خرید شرکت‌های بزرگ‌تر در صنعت هستند. او می‌گوید نمی‌توان زمان مشخصی را برای انتشار اطلاعات بیشتر درباره این شرکت‌ها و جزئیات مذاکرات آن‌ها تعیین کرد. هرچند انتظار می‌رود که در ادامه بیشتر در این‌باره بشنویم. مایکروسافت اشاره کرده است که آن‌ها هنوز به‌دنبال گسترش مجموعه استودیوهای فرست پارتی خود است. در حالی که گوگل و آمازون به‌دنبال ورود پررنگ‌تر در صنعت بازی بوده‌اند. بنابراین چنین اقداماتی کاملاً محتمل به نظر می‌رسد.

این البته فعلاً تأیید نشده است، اما با توجه به روند اخیر خریدها در این صنعت، از حیطه احتمال خارج نیست.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا