متا به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شد

متا به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شد

بر اساس نظرسنجی منتشر شده از سوی Yahoo Finance، کمپانی متا یا همان فیسبوک سابق پس از ۱۲ ماه جنجالی و پر کش و قوس که با واکنش‌های شدید مردم نسبت به تصمیمات اتخاذ شده آنها همراه بود و در نهایت با وجود تغییر کامل نام نیز همچنان به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شد.

یاهو فایننس هر ساله با برگزاری یک نظرسنجی، بهترین شرکت سال را از میان کمپانی‌های مطرح و پرطرفدار انتخاب می‌کند، عنوانی که در سال 2021 مایکروسافت موفق به کسب آن شد. با این حال، یاهو فایننس امسال تصمیم گرفته است که نظرسنجی “بدترین شرکت سال” را نیز انجام دهد و فیسبوک، که اکنون با نام متا شناخته می‌شود، با اکثریت آرا این عنوان را به خود اختصاص داد. بر اساس نظرسنجی انجام شده در survey یاهو فایننس، بیش از هزار کاربر مورد پرس و جو قرار گرفتند و متا با اکتساب 50 درصد آراءِ بیشتر در مقایسه با علی‌بابا (Alibaba)، پلتفرم تجارت الکترونیک چینی، به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شد.

افرادی که برای نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته بودند نسبت به سانسور محتویات و همچنین تأثیر اینستاگرام بر سلامت روان و حریم خصوصی “شکایت‌های فراوانی” داشتند. با اینکه نتایج نظرسنجی خبر از تنفر عمیق کاربران نسبت به فیسبوک می‌دهد ولی همچنان جای امیدواری برای این شرکت باقی است؛ چرا که هنوز 30 درصد از شرکت‌کنندگان به این پرسش که آیا فیسبوک می‌تواند «خود را بازیابی کند؟» پاسخ مثبت دادند.

در بحبوحه این رسوایی‌ها، فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد و به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر عامل فیسبوک، این اقدام نشان‌دهنده شروع مسیر جدیدی برای این شرکت بود. نام‌گذاری جدید قرار است با هدف جدید این شرکت؛ یعنی، ایجاد یک متاورس (Metaverse) است، مطابقت بیشتری داشته باشد. تغییر نام تجاری فیسبوک که به طور گسترده اتفاق افتاد به عنوان تلاشی برای منحرف ساختن توجهات از بررسی‌های قانونی علیه این شرکت تلقی شده و به گفته برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، کارساز هم بوده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا