گوگل استیدیا

مدیر گوگل استیدیا : این سرویس به پیشرفت خود ادامه خواهد داد

جک باسر، مدیر گوگل استیدیا می‌گوید که این سرویس به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و و حدود ۴۰۰ بازی مختلف در سال‌های آینده برای آن عرضه خواهد شد.

هنگامی که گوگل برای اولین بار از پروژه Google Stadia خود رونمایی کرد، ایده جالبی بود. با این حال، از زمان راه اندازی رسمی به نظر نمی‌رسید که هیاهوی پشت این سرویس تحقق یابد. با اینکه که گوگل هیچ شماره رسمی منتشر نکرده است، به‌نظر می‌رسد تعداد بازیکنان در بازی‌های چند نفره بسیار کم باقی‌مانده است و به نظر می‌رسد تنها تعداد اندکی از ناشران اصلی مانند Ubisoft و 2K Games از پشتیبانی این سرویس با هر پشتیبانی عمده‌ای برخوردار هستند. این باعث تعجب شده است که آیا گوگل استیدیا به جمع Google Graveyard یا همان سرویس‌های تعطیل شده‌ی گوگل می‌پیوندد یا خیر؟ جایی که میزبان سرویس‌های متعددی است که این شرکت در عرض چند سال راه‌اندازی کرده و از بین رفته است. خب، مدیر Google Stadia می‌گوید آنها هنوز برای پیشرفت این سرویس تلاش می‌کنند و برنامه‌هایی بزرگ برای آن دارند.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت MobileSyrup ، جک باسر مدیر بازی گوگل استیدیا، گفت:

«آنها مدت‌ها در این کار بودند. وی اذعان کرد که به عنوان یک تازه وارد در صنعت گیم، دردسرهای زیادی وجود خواهد داشت. اما ادعا می‌کند که گوگل هنوز از سرویس گیمینگ مبتکرانه‌ی خود حمایت کند. وی در ادامه گفت که بازی‌های زیاد و بزرگی برای این سرویس در دست ساخت است. همچنین حتی اگر یک سال احساس طولانی شود، ما تازه شروع به کار کرده ایم. ما از ابتدا هم برنامه‌های طولانی‌مدتی برای گوگل استیدیا داشتیم. من به عنوان یک کهنه‌کار د این صنعت می‌دانم که ساخت بازی‌ها زمان طولانی می‌برد. بنابراین من می‌توانم پیش‌بینی کنم که سه سال دیگر، چهار سال دیگر، برای Google Stadia چه اتفاقی می‌افتد. و فکر کردن در مورد آن چشم انداز طولانی مدت، چقدر زیبا و هیجان انگیز است. این یک ماجراجویی بی‌وقفه و طولانی خواهد بود.»

«آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که ما در حال حاضر یک نقشه راه در حدود 400 بازی در حال توسعه از 200 توسعه‌دهنده در دست ساخت داریم. بنابراین وقتی این بازی‌ها وارد عرصه شوند، فرقی نمی‌کند در سال تقویم 2021 باشد یا بیشتر، چیزی که مهم است اینکه در آینده بیشتر از ما خواهید شنید.» حال سوال این است که آیا توسعه‌دهندگان بیشتر و بازی‌های بیشتری در این پلتفرم حضور خواهند داشت؟

در یک سطح، اطمینان بخش است، اما از طرفی، می‌دانیم که شرکت‌های معتبر دیگری نیز وارد صنعت گیمینگ ابری شده‌اند. به ویژه مایکروسافت با Xbox Cloud Gaming که قصد گسترش آن را دارند. به این ترتیب ممکن است برای Google شرایط دشوار شود که بتواند جایگاه مورد نیاز خود را بدست آورد. مطمئناً فقط زمان نشان خواهد داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا