جیم رایان

جیم رایان: انتظار برای یک بازی عالی بهتر از عرضه‌ عجولانه یک بازی است

جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ی اخیر خود عنوان کرد تأخیر در عرضه بازی‌ها به منظور اطمینان از کیفیت آن‌ها است و قطعاً ارزش این انتظار را خواهد داشت.

در این چند سال گذشته، تأخیر در عرضه‌ی بازی‌ها و منتشر نشدن آن‌ها در بازه‌ی تعیین شده توسط استودیو سازنده به امری طبیعی در صنعت گیم بدل شده؛ اما هنوز بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به این صنعت از آن شکایت دارند. همین اواخر سونی عرضه‌ی بازی‌هایی مثل God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7 را تا سال 2022 به تأخیر انداخت.

جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی پلی استیشن، اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت TMTPost، در رابطه با چگونگی رویکرد سونی در این‌باره سخن گفت. رایان می‌گوید سونی ترجیح می‌دهد در صورت لزوم اجازه خوهد داد که بازی‌هایش زمان بیشتری را در روند توسعه سپری کنند، زیرا انتظار برای یک بازی هالی بهتر از عرضه‌ی عجولانه‌ی آن است.

جیم رایان اظهار داشت:

بهتر است منتظر بمانیم و یک بازی عالی را تجربه کینم تا اینکه در ساخت یک بازی عجله به خرج دهیم و یک بازی خوب یا معمولی داشته باشیم.

بازیکنان فقط بهترین بازی‌ها را به یاد می‌آورند و به بازی‌های خوب و متوسط کمتر اهمیت می‌دهند. البته به‌خاطر مسائل مالی و ملاحظاتی که سبد بازی‌هایمان مربوط است، به استودیوهایمان فشار وارد می‌کنیم تا محصول خود را در یک زمان مشخص ارائه دهند. اما درکل ما نمی‌خواهیم بازی‌هایمان معمولی باشند و فقط به بهترین راضی می‌شویم.

طبق اتفاقات چند وقت اخیر به نظر می‌رسد ناشران امروز بیشتر از گذشته به تعویق انداختن بازی‌های بزرگتر خود تمایل نشان می‌دهند، البته این تأخیرها ساخت یک بازی بی‌نقص را به هیچ وجه تضمین نمی‌کنند، مانند Anthem یا Cyberpunk 2077 که با وجود تأخیرهای پیاپی با باگ‌ و مشکلات زیادی عرضه شدند. سونی با انتشار بازی انحصاری‌های بزرگ خود نشان داده، کیفیت بالای بازی‌ها برایش بسیار اهمیت دارد: حال با وجود این تأخیرها امیدواریم مانند گذشته این روند خوب خود را حفظ کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا