پشتیبانی از M.2 SSD

بروزرسانی جدید سونی پشتیبانی از M.2 SSD را به پلی‌استیشن 5 می‌افزاید

نسخه بتای بروزرسانی نرم‌افزای سونی که روز پنجشنبه در اختیار کاربران قرار گرفت، پشتیبانی از M.2 SSD را به پلی‌استیشن 5 می‌افزاید. این بروزرسانی نرم‌افزاری ابتدا در دسترس کاربران منتخب ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه قرار خواهد گرفت.

نسخه بتا شامل پیشرفت‌هایی در زمینه طراحی تجربه کاربری (UX) نیز می‌باشد. اما بزرگترین ویژگی آن پشتیبانی از M.2 SSD خواهد بود. سونی خاطر نشان می‌کند کاربران به حافظه‌های M.2 SSD با پشتیبانی از نسل چهارم PCIe و حداقل سرعت خواندن 5,500 مگابایت بر ثانیه نیاز خواهید داشت – شامل سامسونگ 980 Pro، وسترن دیجیتال SN850 و تمامی حافظه‌های M.2 SSD. با این حال ممکن است به منظور استفاده از M.2 SSD در پلی‌استیشن 5 به خنک‌کننده نیز نیاز داشته باشید. سونی در این مورد توضیح می‌دهد “استفاده از M.2 SSD در پلی‌استیشن 5 مسلتزم دفع گرما از طریق سیستم خنک‌کننده مانند هیت‌سینک (heatsink) می‌باشد.” این شرکت همچنین تأکید کرد “شما می‌توانید از طریق فرمت یک یا دو طرفه یک M.2 SSD را به [کنسول] خود اضافه کنید.”

پشتیبانی از M.2 SSD
Image: Samsung / شما به حافظه‌های M.2 SSD با پشتیبانی از نسل چهارم PCIe نیاز خواهید داشت

درحالی که سونی بیان می‌کند پلی‌استیشن 5 تنها از حافظه‌های M.2 SSD با پشتیبانی از نسل چهارم PCIe و حداقل سرعت خواندن 5,500 مگابایت بر ثانیه نیاز خواهید داشت، این گفته “نمی‌تواند بیانگر این موضوع باشد که تمامی M.2 SSD مطابق با مشخصات بیان شده با کنسول شما سازگار خواهند بود.” در نظر داشته باشید بهره‌گیری از حافظه قابل ارتقا ممکن است “عملکردی مشابهی” با درایو داخلی پلی‌استیشن 5 نداشته باشد – حتی با وجود پشیتبانی از حداقل سرعت خواندن 5,500 مگابایت در ثانیه. صرف نظر از پشتیبانی از M.2 SSD، بروزرسانی نرم‌افزاری سونی امکان بهره‌مندی از فناوری صدای سه‌بعدی را نیز در تلویزیون‌ها فراهم می‌کند. به منظور بهره‌گیری از این قابلیت می‌بایست وارد بخش صدای تنظیمات کنسول شوید. همچنین این ویژگی جدید از کنترلر DualSense برای اندازه‌گیری سطح آکوستیک محیط به منظور ارائه بهترین تنظیمات صدای سه‌بعدی بهره می‌برد.

پشتیبانی از M.2 SSD
Image: The Verge / سونی از DualSense برای فعالسازی صدای سه‌بعدی در اسپیکر تلویزیون‌ها بهره می‌برد.

سونی همچنین زمینه‌های دیگر رابط کاربری خود را نیز در این بروزرسانی بهبود می‌بخشد. مرکز کنترل (Control Center) اکنون شامل گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری برای تنظیم مجدد یا انتخاب کنترل‌ها می‌باشد. همچنین کاربران پلی‌استیشن 5 از این پس می‌توانند از طریق بخش Game Base مرکز کنترل برای دوستانشان پیام ارسال کنند. صفحه دوستان در بخش Game Base نیز با گزینه‌های مدیریتی بهتر و امکان مشاهده تعداد دوستان آنلاین بروز خواهد شد. سونی همچنین بخش گیج‌کننده مربوط به نسخه بازی‌ها در کتابخانه را نیز ساماندهی کرده است. این نسخه بتا همچنین از ویژگی trophy tracker که امکان دسترسی کاربران به 5 جایزه اخیرشان را از طریق مرکز کنترل فراهم می‌کند، بهره می‌برد. سونی همچنین گزینه‌های 720p و 1080p را برای سرویس PlayStation Now در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین دارندگان پلی استیشن 5 از این پس هنگام ثبت رکوردی جدید در بازی‌های رقابتی با پخش کلیپی ویدیویی از سوی سونی مواجه خواهند شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا