بازی‌های تک نفره پلی‌استیشن

هرمن هالست: پلی‌استیشن همیشه بازی‌های تک نفره و داستان‌محور می‌سازد

اخیراً هرمن هالست، رئیس PS Studios، اظهار داشت بااینکه سونی در حال توسعه عناوین لایو سرویس بسیار هیجان انگیز است اما پلی‌استیشن همیشه بازی‌های تک نفره و داستان‌محور می‌سازد.

شرکت سونی با همکاری با استودیوهای غیراختصاصی در ماه‌های اخیر کاملاً نشان داده است که مشغول توسعه روی چند بازی لایو سرویس می‌باشد و این شرکت قصد دارد 10 بازی جدید لایو سرویس را تا اوایل سال 2026 عرضه کند. با این حال در وهله‌ی اول انتشار بازی‌های تک نفره و داستان‌محور از اولویت بالاتری برای سونی برخوردار هستند. در همین راستا هرمن هالست رئیس PS Studios، اظهار داشت که گسترش تنوع عناوین سونی هیچ‌وقت منجر به عدم ساخت بازی‌های تک نفره و داستان محور پلی‌استیشن نخواهد شد.

چندی پیش نیز تأیید شده بود که پلی استیشن استودیو Jade Raymond’s Haven را خریداری کرده است. این استودیو در حال حاضر مشغول کار روی یک لایو سرویس AAA و انحصاری برای پلی‌استیشن 5 می‌باشد. هرمن هالست در مصاحبه خود با رسانه GamesIndustry در این رابطه اظهار داشت:

بدیهی است که ما همیشه به ساخت این بازی های مبتنی بر روایت تک نفره مانند Ghost of Tsushima، The Last of Us و Horizon Forbidden West ادامه خواهیم داد اما شما به درستی متوجه شده‌اید که ما روی بازی‌های لایو سرویس نیز سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌ایم، زیرا که این ژانر از بازی‌ها برای ما فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. ساخت بازی‌های لایو سرویس به ما اجازه می‌دهد تا جهان‌های بزرگ‌تری را خلق کرده و ارتباطات اجتماعی واقعاً معناداری بین بازیکنان ایجاد کنیم. ما اکنون تعداد کمی بازی لایو سرویس در دست ساخت داریم و بیشتر به فکر توسعه قابلیت‌ها داخلی خودمان هستیم. با این حال اشتیاق زیادی داریم تا به افرادی که تجربه زیادی در بازی‌های لایو سرویس دارند، خوش‌آمد بگوییم.

هرمن هالست می‌گوید که وجود مخاطب‌های سخت‌گیر معمولا در بازی‌سازی منجر به افزایش توانایی‌های تیم می‌شود. او باور دارد که پیوستن استودیو Haven به PS Studios، موجب پیشرفت گروه‌های فنی شرکت که روی کمک به بازی‌سازها متمرکز شده‌اند نیز خواهد شد. براساس مصاحبه‌ی رئیس وی با رسانه GamesIndustry، نخستین بازی استودیو Haven انقدر تا همین‌جا سونی را تحت‌تاثیر قرار داده است که شرکت می‌خواست به سرعت رابطه‌ی پلی‌استیشن با تیم جید ریموند را عمیق‌تر کند. هرمن هالست به این شکل صحبت‌های خود را تکمیل کرد:

انجام همه‌ی این کارها در خدمت استراتژی ما برای افزایش تنوع بازی‌هایی است که آن‌ها را تقدیم طرفدارها می‌کنیم.

اوایل سال جاری، اندکی پس از اعلام خرید استودیو بانجی توسط پلی‌استیشن، جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن، اعلام کرد که به استودیو بانجی برای تسریع روند توسعه‌ی بازی‌های لایو سرویس کمک می‌کند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم که با توجه به تمامی این توضیحات ارائه‌ شده، این استودیوهای فرست-پارتی در مجموع طی سال‌های آتی چه آثاری را تقدیم بازیکنان خواهند کرد.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا