پرچمدار OnePlus 10 Pro 5G با همکاری Hasselblad طراحی و اکنون رونمایی شد

گوشی پرچمدار OnePlus 10 Pro 5G با همکاری Hasselblad طراحی و اکنون رونمایی شد

گوشی پرچمدار OnePlus 10 Pro 5G با همکاری Hasselblad طراحی و اکنون رونمایی شد. وان پلاس از حسگر عریض‌تری اما در عین حال ضعیف‌تری برای دوربین فوق عریض پرچمدار بعدی خود استفاده کرده است.

سرانجام پرچمدار جدید کمپانی چینی وان پلاس با نام OnePlus 10 Pro پس از انبوهی از شایعات و افشاگری‌ها، در چین عرضه شد. به نظر می‌رسد این دستگاه یک گوشی پرچمدار بسیار رقابتی نیز باشد که دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش +OLED QHD و 120 هرتزی به علاوه دارای دو قابلیت معمول مقاومت در برابر آب و شارژ بی‌سیم سریع است.

همچنین وان پلاس در این گوشی، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی معرفی کرده است که میدان دید 150 درجه‌ای را ارائه می‌دهد و مشابه دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی Realme GT 2 Pro است. این یک میدان دید بی‌سابقه در گوشی‌های هوشمند است، به این معنی که می‌توانید بیش از هر زمان دیگری اشیا و اجسام را در عکس خود بگنجانید.

متأسفانه، به نظر می‌رسد این لنز فوق عریض با یک نقطه ضعف بزرگ همراه است؛ گویا وان پلاس، روی کاغذ اندازه سنسور دوربین و به تبع کیفیت آن را کاهش داده است. وب‌سایت این شرکت چینی تأیید می‌کند OnePlus 10 Pro دارای سنسور JN1 سامسونگ با اندازه 1/2.76 اینچی و پیکسل های 0.64 میکرونی است. این در حالیست که OnePlus 9 و 9 Pro، پرچمدار نسل قبل وان پلاس دارای یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی IMX766 با اندازه سنسور بزرگ‌تر (1/1.56 اینچ) و پیکسل‌های بزرگتر (پیکسل های یک میکرونی) بوده است. حتی OnePlus 8 Pro، پرچمدار دو نسل قبل، دارای سنسور و اندازه پیکسل به مراتب بزرگتر به ترتیب 1/2.0 اینچ و 0.8 میکرونی است.

وقتی صحبت از اندازه سنسور و پیکسل در دوربین گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، بزرگتر بهتر است؛ چرا که به آنها این امکان را می‌دهد نور بیشتری جذب کنند و جذب نور بیشتر به معنای تصویری با نویز کمتر، صحنه‌ای روشن‌تر (مهم برای تصویربرداری شبانه) و محدوده دینامیکی بهبود یافته است.

وان پلاس به وضوح با OnePlus 10 Pro گامی رو به عقب در تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود برداشته است و نشان می‌دهد که دوربین فوق عریض جدید این گوشی در شرایط کم نور در مقایسه با سری OnePlus 9 و OnePlus 8 Pro با مشکل مواجه خواهد شد.

ظاهراً OnePlus 10 Pro به میدان دید وسیع‌تر را به کیفیت تصویر فوق عریض ترجیح داده است.

گرچه کاهش اندازه سنسور دوربین نمی‌تواند به ما اجازه نتیجه‌گیری قطعی در مورد کاهش کیفیت تصاویر ثبت شده با لنز فوق عریض OnePlus 10 Pro را بدهد؛ زیرا پردازش نرم‌افزاری و پردازنده‌های قدرتمند دو عامل دیگری هستند که می توانند بر کیفیت نهایی تصاویر تأثیر بگذارند و بدین ترتیب اثر یک سنسور دوربین کوچک را در افت کیفیت، کاهش دهند. در حالیکه بسیاری از کمپانی‌های سازنده تلفن‌های هوشمند از مدت‌ها قبل برای ارتقا کیفیت تصاویر به سمت سنسورهای بسیار بزرگ‌تر حرکت کردند، گوگل نشان داده است که می‌تواند تنها با پیشرفت‌های نرم‌افزاری نتایج فوق‌العاده‌ای را از یک دوربین کوچک 12 مگاپیکسلی به دست آورد.

گوشی پرچمدار OnePlus 10 Pro 5G با همکاری Hasselblad طراحی شد

اگرچه وان پلاس گوگل نیست و پردازش نرم‌افزاری مدت هاست که پاشنه آشیل این کمپانی بوده است. البته این شرکت در چند سال گذشته همه چیز را به طرز چشمگیری تغییر داده است ولی مطمئناً می‌توانید تصور کنید که هنوز نمی‌تواند هم‌تراز گوگل، سامسونگ و اپل گوشی هوشمند تولید کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا