تیک‌تاک برخلاف سیاست‌ها اندروید شناسه دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کند

تیک‌تاک برخلاف سیاست‌ها اندروید شناسه دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کند

وال استریت ژورنال گزارش داد، اپلیکیشن تیک‌تاک برخالاف سیاست‌ها پلتفرم‌ها به مدت 18 ماه آدرس مک (Media Access Control‌) کاربران را ذخیره کرده است. این آدرس‌ها به عنوان شناسه‌ها منحصر به فرد هر کاربر شناخته می‌شوند و بصورت بالقوه قابلیت استفاده برای تبلیغات و ردیابی اشخصاص را دارند. در سال 2015 هر دو فروشگاه اپ‌استور و گوگل پلی‌استور به دلایل مسائل حریم خصوصی جمع‌آوری داده‌‌ها مک را ممنوع اعلام کردند، اما تیک‌تاک از طریق یک حفره امنیتی توانسته آدرس مک کاربران خود را بدست آورد. طبق تحقیقات انجام شده توسط روزنامه وال استریت ژورنال، تقریبا 350 اپلیکیشن از راه حلی مشابه برای جمع‌آوری داده‌ها مک استفاده کرده‌اند که اغلب آنها به دلایل تبلیغاتی بوده است. تیک‌تاک این اقدام خود را در نوامبر گذشته متوقف کرد که به نقل از وال استریت ژورنال به دلیل فشارهای سیاسی ایجاد شده توسط واشنگتن بوده است.

این اتهامات در حالی به تیک‌تاک وارد شده که این اپلیکیشن در مورد سطح دسترسی شرکت مادر خود، بایت‌دنس، به داده‌ها کاربران امریکایی از طرف کاخ سفید مورد بازخواست قرار گرفته است. هفته گذشته دولت دونالد ترامپ دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت تجارت کمپانی‌ها امریکایی با شرکت بایت‌دنس صادر کرد که از 20 سپتامبر اجرایی می‌شود. اگر تیک‌تاک تا آن زمان نتواند پرونده فروش حق مالکیت خود در ایالات متحده را مشخص کند با مشکلات سیاسی فراوانی روبرو خواهد شد. هم‌اکنون این شرکت با مایکروسافت در حال مذاکره است، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سرانجام این گفتگوها چه خواهد شد.

یافته‌ها وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که اپلیکیشن تیک‌تاک در مقایسه با سایر برنامه‌ها موبایلی اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری نمی‌کند. اغلب پلتفرم‌ها به دلیل مسائل تبلیغاتی اقدام به ذخیره داده‌ها کاربران خود می‌کنند که در این میان جمع‌آوری اطلاعات مک تهاجمی‌ترین نوع این اقدامات می‌باشد. تیک‌تاک تایید کرد که این فرآیند را متوقف کرده است. نماینده این پلتفرم اظهار داشت:”ما مرتبا برنامه خود را بروزرسانی می‌کنیم تا از آسیب‌ها و چالش‌ها امنیتی احتمالی جلوگیری کنیم و نسخه فعلی تیک‌تاک داده‌ها مک کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند. ما همیشه کاربران خود را ترغیب کرده‌ایم که جدیدترین نسخه تیک‌تاک بارگیری کنند.”

همچنین بخوانید:

Surface Duo در تاریخ 20 شهریور و با قیمت 1,399 دلار روانه بازار خواهد شد

Xbox Series X به احتمال فراوان در تاریخ 16 آبان معرفی خواهد شد

Mi 10 Ultra با شارژ سریع 120 وات و بزرگنمایی دیجیتالی 120 برابر معرفی شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا