مخفی‌سازی آخرین زمان آنلاین بودن در واتس‌اپ

بروزرسانی واتس‌اپ امکان مخفی‌سازی «آخرین زمان آنلاین بودن» را فراهم می‌کند

نسخه جدید بتا واتس‌اپ قرار است با یک قابلیت حریم خصوصی جدید که امکان دوری از برخی کاربران یا مخفی‌سازی اطلاعاتان (آخرین زمان آنلاین بودن) از ‌کاربران خاصی را بریتان آسان‌تر می‌کند

بروزرسانی جدید واتس‌اپ که توسط WABetaInfo افشا شده، امکان مخفی‌سازی «آخرین زمان آنلاین بودن» (Last Seen) را بخش تنظیمات حریم خصوصی این اپلیکیشن اضافه می‌کند. در گذشته قابلیت مورد نظر تنها امکان نمایش «حالت وضعیت» (Status) برای همه، مخاطبان یا هیچ‌کس را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اضافه شدن قابلیت «مخاطبان من به‌جز …» (…My contacts except) به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبانی را که نمی‌خواهند «حالت وضعیت» یا «آخرین زمان آنلاین بودن» آنها را ببینند، انتخاب کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد نظارت بیشتری بر افرادی که وضعیت «Last Seen» آنها را می‌بینند، داشته باشند و می‌تواند راهکار مناسبی به منظور دوری از کاربرانی که علاقه چندانی به گفت‌وگو با آنها ندارید، به حساب آید. با این حال، این قابلیت به عنوان یک راهکار نرم تلفی شده و مخاطب هنوز می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند یا حتی از طریق برقراری تماس صوتی از آنلاین بودن شما باخبر شود. هرچند هنوز هم روش‌هایی مانند «مسدودسازی» مخاطب نیز وجود دارد.

قابلیت مورد بحث برای تصویر پروفایل و بخش «درباره من» نیز اعمال خواهد شد. تمامی قابلیت‌های یادشده در نسخه بتا 2.21.23.14 واتس‌اپ در اختیار کاربران قرار گرفته و از طریق بخش «حریم خصوصی« منوی تنظیمات می‌توانید به هریک از گزینه‌ها دسترسی پیدا کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، حتی در صورت مخفی‌سازی «آخرین زمان آنلاین بودن» خود باز هم می‌توانید از وضعیت (آنلاین یا آفلاین بودن) سایر کاربران باخبر شوید. اما WABetaInfo خاطر نشان می‌کند محدودیت مورد بحث برای تصاویر پروفایل و «درباره من» اعمال نخواهد شد. واتس‌اپ قابلیت مورد بحث را به تدریج در اختیار آزمایش‌کنندگان بتا در گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته و به‌زودی به صورت سراسری در تمامی نسخه‌های واتس‌اپ عرضه می‌شود.

بروزرسانی واتس‌اپ امکان مخفی‌سازی «آخرین زمان آنلاین بودن» را فراهم می‌کند

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا