الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز برای خرید Codemasters با مبلغ 1.2 میلیارد دلار هزینه می‌کند

درحالی که گفته‌ها حاکی از آن بود که استودیو Codemasters توسط Take-Two Interactive خریداری می‌شود. حال الکترونیک آرتز با یک پیشنهاد بزرگ وارد عرصه‌ی رقابت با تیک تو اینتراکتیو شده است.

الکترونیک آرتز تأیید کرده است که برای به دست آوردن Codemasters به ​​توافق رسیده است. این معامله به مبلغ 1.2 میلیارد دلار انجام می‌شود که سهامداران اخیر تقریباً 7.98 دلار به ازای هر سهم عادی دریافت می‌کنند. پیشنهاد EA در آخرین لحظه ارائه می‌شود که در ابتدا قرار بود Codemasters توسط Take Two Interactive با 750 میلیون پوند (تقریباً 980 میلیارد دلار) خریداری شود.

اندرو ویلسون، مدیرعامل Electronic Arts اظهار داشت که:

«ما معتقدیم که فرصتی عمیقاً جذاب در کنار هم آمدن Codemasters و Electronic Arts برای ایجاد بازی‌های جدید شگفت انگیز و ابتکاری مسابقه‌ای برای طرفداران وجود دارد. صنعت ما در حال رشد است. گروه مسابقه در حال رشد است و ما با هم قرار خواهیم گرفت تا در دوره جدیدی از سرگرمی‌های ریسینگ پیشرو باشیم. ما سال‌ها استعداد خلاق Codemasters و بازی‌های با کیفیت بالا را تحسین کرده‌ایم.»

«با استفاده کامل از فناوری Electronic Arts ، این ترکیب به ما امکان می‌دهد فرنچایز موجود خود را رشد دهیم. همچنین به ما اجازه می‌دهد تجارب بیشتری در صنعت ریسینگ را به یک طرفدار جهانی ارائه دهیم. ما خوشحالیم که هر دو هیئت مدیره ما این معامله را توصیه می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر استقبال از چنین تیم هیجان‌انگیز و با استعدادی به خانواده الکترونیک آرتز هستیم.»

این ناشر همچنین معتقد است که تخصص Codemasters با فرمول یک، DiRT و سایر امتیازات همراه با عناوین EA’s Need for Speed ​​و EA Sports تیم‌های ما را قادر به نوآوری بیشتر می‌کند. همچنین معتقد است که با تخصص عمیق در عملیات خدمات آنلاین، تجزیه و تحلیل بازی و فن آوری می‌تواند عملکرد توسعه‌دهنده را تسریع کند. منابعی مانند بومی‌سازی، هنر و ضبط حرکت (motion capture)، تأیید کیفیت نیز از طرف الکترونیک آرتز در دسترس Codemasters قرار می‌گیرد. البته انتظار می‌رود که داشتن منابع جهانی انتشار و بازاریابی EA به گسترش بازار عناوین سازنده نیز کمک کند.

انتظار می‌رود این خرید تا Q1 2021 انجام شود. مگر اینکه ناشر دیگری مثل مایکروسافت با رقمی نوجومی‌تر دست به خرید این استودیو بزند ولی بعید به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا