اینستاگرام اشتراک‌های پولی را برای تعدادی از تولیدکنندگان محتوا آزمایش می‌کند

اینستاگرام اشتراک‌های پولی را برای تعدادی از تولیدکنندگان محتوا آزمایش می‌کند

اخیراً اینستاگرام قابلیت جدیدی با نام اشتراک‌های پولی را البته برای تعدادی از تولیدکنندگان محتوا آزمایش می‌کند. با خرید اشتراک تولیدکنندگان محتوای مورد نظرتان، می‌توانید از پست‌ها، استوری‌ها و مطالبی که به صورت اختصاصی برای خریداران تولید شده‌اند، استفاده کنید.

کاربران آمریکایی اینستاگرام به زودی می‌توانند با خرید حق اشتراک تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها به محتوا و ویژگی‌های انحصاری آنها دسترسی پیدا کنند. در یک پست وبلاگی، این غول رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد امروز آزمایشی از اشتراک‌های پولی را برای تعداد محدودی از سازندگان محتوا راه‌اندازی می‌کند و همچنین تولیدکنندگان بیشتری در هفته‌های آینده اضافه خواهند شد.

طرفداران اینفلوئنسرها برای دسترسی به محتوای اختصاصی سازندگانی که دنبال می‌کنند، مانند ویدئوهای زنده (Live) و استوری‌های انحصاری، هزینه‌ی ماهیانه پرداخت خواهند کرد. همچنین مشترکین یک اینفلوئنسر، یک نشانک بنفش با نام کاربری خود دریافت می‌کنند که وضعیت آنها را به سازنده مورد نظر، نشان می‌دهد. سطح‌بندی هزینه اشتراک از 0.99 تا 99.99 دلار در ماه متغیر است و سازندگان می‌توانند قیمت اشتراک خود را انتخاب کنند. اشلی یوکی، یکی از سرپرستان تیم محصولات اینستاگرام، ضمن مصاحبه‌ای به TechCrunch اظهار داشته است که اینستاگرام «حداقل تا سال 2023» سهمی از درآمد اشتراک سازندگان نخواهد داشت [و تمام درآمد حاصل فعالیت آنها تا زمان مورد نظر متعلق به خودشان خواهد بود.]

هم‌اکنون ده تولیدکننده محتوا به عنوان بخشی از این آزمایش اولیه هستند، از جمله این افراد؛ بسکتبالیست سدونا پرینس (Sedona Prince)، قهرمان المپیک جردن چیلز (Jordan Chiles) و ستاره شناس آلیزا کلی (Aliza Kelly) را می‌توان نام برد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا که مالک اینستاگرام نیز هست، ضمن یک پست در حساب فیسبوک خود نوشت: «خوشحالم که به ساختن ابزارهایی برای سازندگان ادامه می‌دهم تا با انجام کارهای خلاقانه [و تولید محتوا] منابع مالی داشته باشند و به زودی این ابزارها را در دست سازندگان بیشتری قرار خواهیم داد.» همچنین فیسبوک نیز ابزار مخصوص به خود را برای اشتراک سازندگان دارد.

اینستاگرام اشتراک‌های پولی را برای تعدادی از تولیدکنندگان محتوا آزمایش می‌کند

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، امروز در ویدئویی توضیح داد که اشتراک‌ها «یکی از بهترین راه‌ها» برای اینفلوئنسرها و سازندگان جهت داشتن درآمدی قابل پیش‌بینی است. پیش‌تر برخی از تولیدکنندگان محتوا از ویژگی‌های مختلف اینستاگرام نظیر Close Friends برای ارائه محتوای اشتراکی استفاده می‌کردند البته دریافت هزینه با مشکلاتی همراه بود چرا که بایستی خارج از پلتفرم اینستاگرام، این اتفاق میفتاد.

اینستاگرام و فیسبوک تنها شرکت‌هایی نیستند که مدل‌های مختلف اشتراک را برای سازندگان محتوا ارائه می‌دهند؛ پیش از این پلتفرم‌هایی مثل TikTok این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده بودند. همچنین در سال 2021 نیز توییتر از قابلیت Super Follows رونمایی کرد و تعدادی از سازندگان، مطالب و محتوای اضافی را برای مشترکینی که اشتراک تهیه کرده‌اند، در خارج از پلتفرم توییتر و در فضای Patreon یا Substack ارائه می‌دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا