ایکس‌باکس سری اس

ایکس‌باکس سری اس، پرفروش‌ترین کنسول در بلک فرایدی 2021 شد

براساس تخمین Adobe Analytics، ایکس‌باکس سری اس بیشتر از سایر رقبا در بلک فرایدی 2021 فروخته شده است.

داده‌های شاخص اقتصاد دیجیتال Adobe Analytics نشان می‌دهد که Xbox Series S توانسته لقب پرفروش‌ترین کنسول در تاریخ 26 نوامبر (5 آذر) یا همان بلک فرایدی 2021 را کسب کند. این شرکت ادعا می‌کنند که داده‌های پرفروش‌ترین محصولات در هزار خرده‌فروشی و یک تریلیون مراجعه‌ی مشتری‌های مختلف در روز بلک فرایدی به فروشگاه‌ها را بررسی کرده و نتایج حاصل شده نشان می‌دهد، تعداد ایکس‌باکس سری اس فروخته‌شده در روز بلک فرایدی سال 2021 میلادی از ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ OLED و پلی‌استیشن 5 بیشتر بوده است.

اگر این آمار دقیق باشد، یکی از دلایل اصلی موفقیت Xbox Series S برخلاف پلی‌استیشن 5 و Xbox Series X در بلک فرایدی، فراوانی کنسول‌های موجود آن برای خرید در فروشگاه‌ها بوده است. گویا کمبود قطعات، بیشتر روی ایکس‌باکس سری ایکس تاثیر گذاشته و همین امر سبب افزایش میزان تولید ایکس‌باکس سری اس از سوی مایکروسافت شده است. همچنین برآوردهای اخیر نشان می‌دهد این کنسول در برخی از مناطق نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس در سال اول عرضه فروش بیشتری ثبت کرده است. فیل اسپنسر، مدیر عامل Xbox، در ماه اکتبر سال 2020 میلادی (مهرماه) اظهار داشت که انتظار دارد در اواخر نسل نهم، مجموع فروش سری اس از سری ایکس پیشی گیرد.

پیرس هاردینگ رولز، مدیر تحقیقات Ampere games دراین‌باره می‌گوید:

استراتژی عرضه دو کنسول، یک حرکت جسورانه از طرف مایکروسافت در آغار نسل نهم بوده و در زمان کمبود قطعات Xbox Series S توانست به طور قابل توجه‌ای میزان فروش پایین Xbox Series X را جبران کند.

همچنین کنسول Xbox Series S با قیمت 300 دلار / 250 پوند به طور چشمگیری ارزان‌تر از Xbox Series X با قیمت 500 دلار / 449 پوند به حساب می‌آید. این امر به لطف مشخصات پایین‌تر این کنسول نسبت به سری ایکس رقم خورد که به نوبه‌ی خود در فروش بیشتر آن نیز نقش کلیدی داشته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا