تبلیغات در بازی‌های رایگان پلی‌استیشن

سونی در نظر دارد تبلیغات را در بازی‌های رایگان پلی‌استیشن قرار دهد

براساس اطلاعات منتشر شده، ظاهراً سونی همانند مایکروسافت در نظر دارد تبلیغات را در بازی‌های رایگان پلی‌استیشن قرار دهد.

چندی پیش گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال بررسی معرفی تبلیغات برای برای بازی‌های رایگان ایکس‌باکس می‌باشد. حال براساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، سونی نیز همانند مایکروسافت در نظر دارد تبلیغات را در بازی‌های رایگان پلی‌استیشن قرار دهد.

همانطور که توسط Business Insider گزارش شده است، سه نفر درگیر با برنامه‌های سونی در حال حاضر به دنبال بررسی راه‌هایی برای تشویق توسعه‌دهندگان به ادامه ساخت بازی‌های رایگان با ارائه راهکارهای جدید برای کسب درآمد از طریق آن‌ها هستند. همانطور که می‌دانید محبوبیت بازی‌های رایگان از زمان شروع بیماری کورونا به میزان قابل توجه‌ای افزایش یافته است. این امر سبب شده تا بسیاری از سازندگان به فکر درآمدزایی بیشتر از این بازی‌ها بیفتند.

در حال حاضر، تبلیغات پلی‌استیشن به تبلیغات درون منو و همچنین تبلیغاتی که از طریق پخش ویدیو در برنامه‌های خاص ارائه می‌شود، محدود شده است که اشران و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای انجام کارهایی همچون تبلیغات بازی‌های خود در فروشگاه پلی‌استیشن استفاده کنند. با این حال، گفته می‌شود سونی در حال حاضر با شرکای خود در زمینه فناوری تبلیغاتی کار می‌کند تا فرصت‌های تبلیغاتی جدیدی را برای توسعه‌دهندگان بازی رایگان ایجاد کند که می‌توانند مستقیماً در بازی ارائه شوند، با این هدف که گیمرها آن‌ها را به عنوان بخشی طبیعی از تجربه بازی احساس کنند.

سونی حدود 18 ماه پیش شروع به بررسی این موضوع کرده است و قصد دارد تا آن را در پایان سال پیاده‌سازی کند. سونی همچنین ممکن است توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا با آیتم‌های درون بازی مانند اسکین‌ها و آواتار، به بازیکنان برای تماشای تبلیغات پاداش دهند.

البته Business Insider در اوایل این هفته گزارش مشابهی را در مورد مایکروسافت به اشتراک گذاشت و ادعا کرد که این شرکت در حال حاضر در نظر دارد تبلیغات را به بازی‌های رایگان ایکس‌باکس بیاورد به گونه‌ای که «تجربه گیم‌پلی را مختل نکند». با این حال در این گزارشات به مذاکرات سونی در حال با شرکای خود در این رابطه، اشاره شد اما مشخص نشد که آیا مایکروسافت شروع به ارائه پیشنهاد خود کرده یا اینکه برنامه‌هایشان هنوز در مراحل اولیه است. در هر صورت، گفته می‌شود که مایکروسافت با احتیاط به کار خود در این زمینه ادامه می‌دهد تا از واکنش احتمالی بازیکنان جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:

منبع: eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا