اسنپدراگون 8 نسل 1

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با لیتوگرافی 4 نانومتری معرفی شد

کوالکوم از اسنپدراگون 8 نسل 1 که به منظور استفاده در گوشی‌های پرچمدار طراحی شده و از لیتوگرافی 4 نانومتری بهره می‌برد، رونمایی کرد.

اسنپدراگون 8 نسل 1 به لطف بهره‌گیری از معماری جدید ARMv9 و نام‌گذاری جدید خود را از تراشه‌های پیشین این غول فناوری ایالات متحده متمایز می‌کند. خوشبختانه به منظور مشاهده عملکرد این تراشه قدرتمند لازم نیست خیلی منتظر بمانیم و نخستین تلفن هوشمند با جدیدترین تراشه کوالکوم اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. اسنپدراگون 8 نسل 1 شیوه نام‌گذاری جدید کوالکوم می‌باشد که قرار است از این پس در سایر تراشه‌های گوشی‌های هوشمند این کمپانی امریکایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد – کلاس 8 به تراشه‌های دستگاه‌های پرچمدار اشاره می‌کند.

پردازنده‌های مرکزی همچنان چیدمان سه هسته‌ای بهره می‌برد اما اکنون هسته‌های براساس معماری ARMv9 ساخته شده‌اند. هسته قدرتمند از Cortex-X2 با فرکانس‌کاری 3.0 گیگاهرتز استفاده می‌کند،سه هسته متوسط Cortex-A710 با فرکانس‌کاری 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف A510 با فرکانس‌کاری 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. به طور کلی، تراشه جدید در مقایسه با اسنپدراگون 888 بهبود عملکرد پردازشی 20 درصدی و کاهش مصرف انرژی 30 درصدی را تجربه کرده است.

اسنپدراگون 8 نسل 1

پردازنده گرافیکی Adreno نیز به لطف طراحی جدید تا 30 درصد بهبود عملکرد و 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. کوالکوم همچنین سه قابلیت مختص بازی را نیز توسعه داده است که یکی از آنها امکان ایجاد تعادل بین میزان عملکرد و مصرف انرژی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. قابلیت Adreno Frame Motion Engine نیز امکان رندرگیری بازی‌ها با نرخ دوبرابری را با همان میزان انرژی فراهم می‌کند. همچنین به لطف ویژگی مورد بحث در هنگام کاهش 50 درصدی مصرف انرژی نیز نرخ FPS بازی ثابت باقی‌ می‌ماند. کوالکوم همچنین به منظور اطمینان از عملکرد قابل اطمینان بازی‌ها در تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 با برخی از توسعه‌دهندگان بزرگ بازی‌های ویدیویی همکاری کرده است.

اسنپدراگون 8 نسل 1

اسنپدراگون 8 نسل 1 از مودم داخلی X65 5G بهره می‌برد که از هر دو استاندارد نسل پنجم شبکه تلفن همراه شامل زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری پشتیبانی کرده و از لحاظ نظری پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در زمینه استانداردهای شبکه Wi-Fi نیز جدیدترین تراشه کوالکوم از Wi-Fi 6 و 6E پشتیبانی می‌کند که قابل تحسین است. همچنین این تراشه می‌تواند از طریق بلوتوث LE به پخش جریانی CD Lossless Audio بپردازد. در نظر داشته باشید پشتیبانی از Bluetooth LE Audio نشان از پیشرفت خارق‌العاده تراشه جدید کوالکوم نسبت به با فناوری‌های موجود می‌دهد. قابلیت Broadcast Audio نیز به منبع صوتی اجازه می‌دهد تا یک یا چند جریان صوتی را به دستگاه‌های گیرنده‌های متعددی ارسال کند. همچنین ضبط صدای استریو از کانال‌های صوتی پشتی نیز پشتیبانی می‌کند. کوالکوم همچنین در بخش امنیتی نیز این تراشه از موتور مدیریت اعتماد (Trust Management Engine) بهره خواهد برد. انتظار می‌رود نخستین پرچمدار مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکوم قبل از پایان سال میلادی جاری معرفی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا