Bethesda

خرید استودیو Bethesda توسط شرکت Microsoft

طبق اخبار جدید صنعت گیم شرکت Microsoft در اقدامی شوکه کننده دست به خرید استدیو بازی‌سازی Bethesda و تمام بازی‌های آن کرد.

ZeniMax Media شرکت مادر بتسدا و تمام استودیوهای بازی‌سازی آن توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد که یک اتفاق بزرگ در صنعت گیم است. هم‌اکنون Xbox مالک Bethesda است. IPهایی مثل The Elder Scrolls ،Fallout ،Wolfenstein ،DOOM ، Dishonored ،Quake ،Starfield حالا در اختیار Xbox هستند. حال 2300 نفر در سراسر دنیا از کارمندان Microsoft هستند. همچنین استودیوهای خلاق بازی‌سازی که جزو Bethesda Softworks هستند از جمله id Software، آرکین، ماشین‌گیمز، تانگو گیم ورکز، آلفا داگ، استودیو Roundhouse و شرکت ZeniMax Online به خانواده‌ی استودیوهای Xbox پیوستند.

بازی‌های Bethesda همیشه در قلب میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. حال با خرید این استودیو توسط مایکروساف بازی‌های این استودیو برای Xbox به صورت انحصاری خواهد شد. اکنون رقابت برای فروش کنسول‌ها بین سونی و مایکروسافت داغ و جدی‌تر دنبال خواهد شد. شرکت مایکروساف با مبلغ عظیم 7.5 میلیارد دلار بتسدا را برای خود کرد. آن‌ها امیدوار هستند بتواند فروش کنسول خود را بدین وسیله افزایش دهد تا به سود بیشتری برسد. حالا به این خرید تعداد استودیوهای تحت مالکیت Microsoft به عدد 23 می‌رسد.

بازی‌هایی مثل Starfield و The Elder Scrolls 6 که قرار بود برای پلی‌استیشن 5 منتشر شوند حال احتمالاً جزو بازی‌های انحصاری Xbox محسوب می‌شوند. این بازی‌ها می‌توانند برای PC نیز منتشر شوند ولی PS5 از آنها محروم خواهد شد. البته برخی منابع اینگونه خبر دادند که مایکروسافت قصد عرضه‌ی بازی‌های Bethesda روی پلتفرم‌های رقیب را نیز دارد.

همچنین بخوانید:

منبع: xbox

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا