سرفیس لپ‌تاپ استودیو

سرفیس لپ‌تاپ استودیو معرفی شد؛ قدرتمندترین لپ‌تاپ مایکروسافت

مایکروسافت روز گذشته و طی رویداد سرفیس از لپ‌تاپ استودیو به عنوان جانشین سری سرفیس بوک رونمایی کرد.

این دستگاه یک طراحی کلی کاملاً جدید را برای لپ‌تاپ پرچمدار مایکروسافت ارائه می‌دهد و صفحه نمایش دو لولا نیز لپ‌تاپ شما را به یک تبلت تبدیل می‌کند – آنچه مایکروسافت از آن به عنوان حالت استودیو یاد می‌کند. پیت کیریاکو، نایب رئیس بخش محصول مایکروسافت، بیان می‌کند “سرفیس لپ‌تاپ استودیو قدرتمندترین سرفیس است که ما تاکنون ساخته‌ایم. لپ‌تاپ استودیو تمامی نوآوری‌های سرفیس در لولا، صفحه نمایش، سیلیکون و موارد دیگر را در یک دستگاه قدرتمند گرد هم می‌آورد.” بارزترین تغییر در لپ‌تاپ استودیو مربوط به صفحه نمایش و لولا می‌باشد. نمایشگر 14.4 اینچ PixelSense با وضوح تصویر 1600 در 2400 که از نرخ نوسازی 120 هرتز و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. سرفیس جدید به لطف لولا پویا (Dynamic Woven Hinge) انعطاف‌پذیر که به گفته مایکروسافت از دوام بالایی نیز برخوردار می‌باشد، می‌تواند مانند نسخه بزرگتر سرفیس استودیو بین حالت‌های گوناگون تغییر وضعیت دهد. لپ‌تاپ استودیو از سه حالت لپ‌تاپ، استیج و استودیو پشتیبانی می‌کند.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو
Image: Microsoft

حالت “لپ‌تاپ” صفحه نمایش را کاملاً مطابق یک لپ‌تاپ معمولی در مقابل‌تان قرار داده و امکان استفاده از کیبورد و تا‌چ‌پد با پشتیبانی از بازخورد لمسی را فراهم می‌کند. حالت “استیج” نیز به شما اجازه می‌دهد نمایشگر را در زاویه‌ای که برای بازی، استریم یا طراحی بدان نیاز دارید، قرار دهید. در نظر داشته باشید این وضعیت به طور کامل صفحه کلید و تاچ‌پر را می‌پوشاند. بنابراین تنها هنگام تماشای فیلم و سریال، اجرا بازی یا طراحی با استفاده از قلم هوشمند سرفیس Slim Pen 2 با جوهر دیجیتال کاربردی خواهد بود. حالت نهایی نیز “استودیو” می‌باشد که برای طراحی، نوشتن و انجام هرکار خلاقانه دیگر در نظر گرفته شده است. مایکروسافت با زیرکی از نام “تبلت” برای این وضعیت استفاده نمی‌کند. زیرا سرفیس لپ‌تاپ استودیو با وزن بالا و ضخامت 0.7 اینچ به هیج‌عنوان مانند تبلت‌های دیگر به نظر نمی‌رسد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو
Image: Microsoft

کارشناس ورج بیان می‌کند “من هرگز هنگام استفاده از سرفیس بوک صفحه نمایش آنرا جدا نمی‌کردم. بنابراین احساس می‌کنم طراحی جدید سرفیس لپ‌تاپ استودیو به درستی تمرکز اصلی دستگاه بر حالت‌های گوناگون لپ‌تاپ را حفظ می‌کند. همچنین برای کاربرانی که طرفدار استفاده از قلم هوشمند Slim Pen 2 هستند نیز تطبیق‌پذیری‌های بسیاری را انجام می‌دهد. به نظر من این دستگاه نسخه بهبودیافته Ezel ایسر به حساب می‌آید.” برخلاف سرفیس بوک مایکروسافت در لپ‌تاپ استودیو اکثر اجزا دستگاه را به بخش پایه دستگاه منتقل کرده است. این موضوع مطمئناً به استحکام دستگاه کمک شایانی می‌کند. اما همچنین بدان معناست که حرارت احتمالی تولید شده در نزدیکی شما خارج می‌شود، موضوعی که بسته به میزان حرارت تولید شده می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد. همچنین این پایه که به طرز هنرمندانه‌ای Slim Pen 2 را در خود جای داده است در کمال تعجب به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو
Image: Microsoft

سرفیس لپ‌تاپ استودیو با پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 یا Core i7 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌های Core i5 از گرافیک Iris Xe بهره می‌برند. این درحالی است که Core i7 به کارت گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا با 4 گیگابایت VRAM مجهز می‌شوند. همچنین پیکربندی‌های دستگاه شامل 16 الی 32 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD خواهد بود. تمامی مشخصات مورد بحث سبب می‌شوند لپ‌تاپ استودیو را به گزینه مناسبی برای اجرای جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کند. مایکروسافت همواره از معرفی سرفیس بوک به عنوان یک لپ‌تاپ بازی کامل خودداری می‌کرد. اما ردموندی‌ها با معرفی لپ‌تاپ استودیو در این مسیر گام برداشته‌انند. همانند سرفیس پرو 8، مایکروسافت در لپ‌تاپ استودیو نیز به استفاده از تاندربولت 4 روی آورده است. قدرتمندترین سرفیس به دو درگاه USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت 4، درگاه شارژ معمول سرفیس و درگاه جک 3.5 میلی‌متری صدا مجهز شده است. پشتیبانی از تاندربولت امکان اتصال سرفیس لپ‌تاپ استودیو به چندین نمایشگر 4K را امکان‌پذیر می‌کند. شما حتی می‌توانید با استفاده از یک حافظه خارجی با سرعت بالا یا یک واحد گرافیکی خارجی سرفیس لپ‌تاپ جدید را به یک رایانه مخصوص بازی کامل تبدیل کنید. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو را در 13 مهرماه (5 اکتبر) با برچسب قیمت 1.599 دلار روانه بازار می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا