هیدئو کوجیما

شایعه: مذاکرات هیدئو کوجیما با مایکروسافت برای ساخت بازی جدید

طبق جدیدترین شایعات صنعت گیم، جف گراب از نشریه‌ VentureBeat گفته است که هیدئو کوجیما در حال مذاکره با مایکروسافت برای ساخت یک بازی جدید برای کوجیما پروداکشن است.

سال 2019 بود که هیدئو کوجیما و همکاران با استعدادش در استودیو کوجیما پروداکشن بازی Death Stranding را عرضه کردند. این اولین بازی بود که کوجیما از زمان جدایی عمومی از کونامی اقدام به ساخت آن کرد که یک بازی متفاوت و عجیب بود و همچنین این بازی‌ که در زمان عرضه به صورت انحصاری روی کنسول PS4 منتشر شده بود حرف و حدیث‌‌های زیادی را به‌وجود آورد. (هرچند خیلی زود راه خود را به PC باز کرد). با این حال، شایعات جدیدی در رابطه با بازی جدید این بازی‌سازی ژاپنی مطرح شده که از احتمال همکاری او با مایکروسافت حکایت دارد.

به گفته نویسنده و خبرنگار معروف جف گراب از نشریه VentureBeat، وی منبعی در اختیار دارد که ادعا می‌کند کوجیما در حال مذاکره با مایکروسافت برای ساخت بازی بعدی خود است. وی گفت این در پاسخ به گمانه زنی‌های اخیر مبنی ارتباط مخفیانه کوجیما پروداکشن با پروژه ساخت بازی Abandoned مطرح شده بود، منتشر شده است. او می‌گوید چنین چیزی حقیقت ندارد، به‌ویژه با فرض صحت ادعای مذاکرات کوجیما با مایکروسافت.

به گفته یک منبع آگاه، «مهم‌ترین مدرکی که نشان می‌دهد بازی Abandoned به کوجیما ارتباطی ندارد، مذاکرات این کارگردان ژاپنی با مایکروسافت برای انتشار بازی بعدی خود است. این ادعا به تأیید یک منبع نزدیک رسیده است. ظاهراً مجسمه‌ای که روی قفسه اتاق فیل اسپنسر قرار داشت، واقعاً به احتمال همکاری با این بازیساز اسطوره‌ای اشاره داشته است. من هنوز نمی‌توانم ثبت نهایی این قرارداد را تأیید یا تکذیب کنم اما فکر می‌کنم کوجیما یکی از اهداف اصلی مایکروسافت برای همکاری قوی‌تر با بازیسازان ژاپنی است.»

مثل همیشه، تمام این صحبت‌ها را جزو شایعات طبقه‌بندی کنید، حتی اگر جف گراب به طور کلی در گذشته قابل اعتماد بود. هیدئو کوجیما ارتباط طولانی با سونی داشته است که همین امر باعث همکاری آن‌ها برای ساخت بازی Death Stranding شد، اما کوجیما عناوینی را در گذشته در Xbox منتشر کرده است و به عنوان یک استودیو آزاد امکان دارد به سراق شرکتی که بودجه‌ی خوبی در اختیارش قرار می‌گذارد برود. Kojima Productions چندین بار اشاره کرده است که بازی بعدی آن‌ها می‌تواند به زودی معرفی شود، بنابراین اگر واقعیتی در این مورد وجود دارد، می‌توانیم به زودی از آن مطلع شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا