مایکروسافت

مایکروسافت از افزایش قیمت سرویس Xbox Live Gold صرف نظر کرد

مایکروسافت سرانجام از افزایش قیمت سرویس Xbox Live Gold منصرف شد.

قیمت‌گذاری که روز جمعه روی این سرویس اعمال شده بود، هزینه اشتراک سالانه آنرا دو برابر افزایش می‌داد و بسیاری از کاربران نیز برای انجام بازی‌ها به صورت آنلاین در کنسول‌های ایکس‌باکس می‌بایست 120 دلار پرداخت کنند. اما خوشبختانه مایکروسافت اعلام کرده است قیمت‌ها ثابت خواهند ماند. بدین ترتیب دیگر برای انجام بازی‌های رایگان به اشتراک Live Gold نیازی ندارید. اما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود، مایکروسافت تصمیم گرفته با ارائه سرویس Xbox Live Gold مسیر سونی و نینتندو را در خدمات آنلاین پیش گرفته و به کاربران اجازه دهد بدون نیاز به خرید اشتراک بتوانند بازی‌های رایگان را به صورت آنلاین انجام دهند. عناوین رایگان و محبوبی مانند Fortnite بدون نیاز به تهیه اشتراک آنلاین در پلتفرم‌های PlayStation و Nintendo Switch در دسترس هستند. این درحالی است که صاحبان Xbox برای انجام بازی‌های رایگان آنلاین نیز بایستی حق اشتراک پرداخت کنند. مایکروسافت می‌گوید “سخت در تلاش است تا بتواند این تغییر را هرچه زودتر و طی ماه‌های آینده به سرانجام برسانند.”

شما می‌توانید بیانیه کامل مایکروسافت را که به عنوان یک بروزرسانی در پست بالاگ این شرکت منتشر شده است، در زیر بخوانید:

ما امروز یک خرابکاری انجام دادیم و شما حق داشتید که موضوع را به ما اطلاع دهید. ارتباط و بازی با دوستان یک قسمت حیاتی این سرگرمی به حساب می‌آید و ما نتوانستیم انتظارات بازیکنانی را که هر روز روی آن حساب می‌کنند، برآورده کنیم. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم قیمت سرویس Xbox Live Gold را افزایش ندهیم.

ما این لحظه را به فرصتی تبدیل کرده‌ایم تا سرویس Live Gold را با دیدگاه‌مان از تجربه بازیکنان مطابقت دهیم. ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا در اسرع وقت و طی ماه‌های آینده این تغییر را به سرانجام برسانیم.

اگر در حال حاضر جزو کاربران سرویس Xbox Live Gold هستید، می‌توانید اشتراک خود را با همان قیمت قبلی تمدید کنید. اعضای جدید نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ امروز از عضویت در این سرویس لذت ببرند. قیمت خرده‌فروشی‌های درایالات متحده بدین شرح می‌باشد: 9.99 دلار برای 1 ماه، 24.99 دلار برای 3 ماه، 39.99 دلار برای 6 ماه و 59.99 دلار برای 12 ماه.

با تشکر از شما

مایکروسافت طی سال‌های اخیر تمرکز خود را معطوف سرویس Xbox Game Pass کرده که شامل یک بسته Ultimate با قابلیت دسترسی به سرویس Live Gold نیز می‌باشد. درحالی که Game Pass ارزش خرید زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌‌آورد، اما افزایش قیمت اشتراک Live Gold به عنوان تلاشی از سوی مایکروسافت برای ترغیب مردم به خرید سرویس گران‌تر (اشتراک Game Pass) به حساب می‌آید. این موضوع دلیل استقبال کم کاربران از این اعلامیه را توضیح می‌دهد. اما تجدید نظر ردموندی‌ها از این تصمیم می‌تواند خبر خوبی برای کاربران Xbox Live Gold که علاقه‌ای به سرویس Xbox Game Pass نداشته و از سرویس Live Gold برای انجام بازی‌های رایگان به صورت آنلاین استفاده می‌کنند، باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا