رویداد Galaxy Unpacked

هر آنچه از رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ انتظار داریم

رویداد رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ روز چهارشنبه 19 مردادماه و ساعت 18:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد. در این مطلب به مرور محصولاتی را که قرار است سامسونگ طی این رویداد معرفی کند، خواهیم پرداخت.

سامسونگ در حال انجام آماده‌سازی‌ها برای رویداد Galaxy Unpacked می‌باشد که یکی از دو رویداد سالانه غول فناوری کره‌ای به منظور رونمایی از مورد انتظارترین محصولات آن به حساب می‌آید. رویداد 11 آگوست (19 مرداد 1400) به‌تازگی و با انتشار دعوت‌نامه‌ای تحت عنوان “برای باز شدن آماده شوید” تأیید شده و مشخص می‌کند دستگاه‌های تاشو جدید سامسونگ بخش عمده‌ای از این مراسم را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین اخیراً ایوان بلاس، افشاگر شناخته شده، رندرهای سه‌بعدی تمامی محصولات این رویداد را با کاربران به اشتراک گذاشته است. همچنین نشت‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که غول فناوری کره‌ای قصد دارد در کنار دستگاه‌های تاشو از ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 4 و Watch 4 Active نیز رونمایی کند. صرف نظر از گوشی‌های تاشو و ساعت‌های هوشمند زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه نسخه ارزان‌تری از پرچمدار سری Galaxy S21 سامسونگ با عنوان Galaxy S21 FE نیز به گوش می‌رسد.

Galaxy Z Fold 3

رویداد Galaxy Unpacked

انتظار می‌رود نقطه قوت سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked ت Galaxy Z Fold 3 باشد که پیش‌بینی می‌شود جایگزین سری Note 21 شده و عنوان پرچمدار دوم این شرکت را ازان خود کند. در آستانه برگزاری رویداد، نشت‌های گوناگون مشخصات Galaxy Z Fold 3 را افشا کرده‌اند. بزرگترین تغییر Fold نسبت به نسل گذشته پذیرش S Pen می‌باشد که باتوجه به افروده شدن این قابلیت به S21 Ultra در اوایل سال جاری چندان هم غافلگیرگننده به نظر نمی‌رسد – مگر آنکه سامسونگ قابلیت جدید را بدان اضافه کند. با این حال، حذف سری Note 21 و پشتیبانی از S Pen در سایر دستگاه‌های سامسونگ برای طرفداران این قلم هوشمند اتفاق چندان ناخوشایندی به نظر نمی‌رسد. هرچند S Pen جدبد همانند قلم هوشمندی که پیشتر در سری‌های Note بدان عادت کرده بودیم، نخواهد بود. سامسونگ بیان می‌کند “نخستین S Pen طراحی‌شده برای دستگاه‌های تاشو” را در رویداد Unpacked معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود Galaxy Z Fold 3 به تراشه Snapdragon 888 همراه با 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز خواهد شد. همچنین یک باتری 4,400 میلی‌ آمپر ساعتی با فناوری شارژ 25 وات نیز وظیفه تأمین انرژی تلفن هوشمند تاشو سامسونگ را برعهده خواهد داشت. پنل بیرونی نیز در حالت بسته از یک صفحه نمایش 6.2 اینچ انعطاف‌پذیر برای نمایش محتوای بصری بهره می‌برد. پنل مورد بحث در صورت باز شدن به یک نمایشگر 7.5 اینچ AMOLED با وضوح تصویر QHD و نرخ نوسازی 120 هرتز تبدیل خواهد شد. ساسمونگ نسخه جدید Z Fold را در سه رنگ مشکی، سفید و سبز روانه بازار می‌کند. در صورت صحت شایعات نیز این دستگاه نخستین تلفن هوشمند غول فناوری کره‌ای با گواهی‌نامه IP خواهد بود. به طور خاص، ایوان بلاس، افشاگر شناخته شده، بیان می‌کند تلفن‌های تاشو جدید سامسونگ از گواهی‌نامه IPX8 برای مقاومت در برابر آب (نه در برابر گرد و غبار) بهره می‌برند. یکی از جالب‌ترین پیش‌بینی‌ها در خصوص Z Fold 3 به استفاده از دوربین جلوی زیر نمایشگر مربوط می‌شود.

انتظار می‌رود سامسونگ بجای ناچ یا سوراخ پانچ، دوربین سلفی سری جدید Z Fold را در زیر پنل جلویی قرار دهد. با این حال، بلاس ادعا می‌کند که دوربین جلو از یک سنسور 4 مگاپیکسلی بهره می‌برد. بنابراین از نظر اندازه چندان بزرگ نخواهد بود. گفته می‌شود یک دوربین سلفی دیگر 10 مگاپیکسلی روی صفحه (هنگام تاشدن) و یک مجموععه دوربین سه‌گانه در پنل پشت نیز برای کاربرانی که انتخاب دوربین قوی‌تری را ترجیح می‌دهند، تعبیه شده است. درحالی که Galaxy Z Fold 2 هنگام عرضه با برچسب قیمت 2000 دلاری روانه بازار شده بود؛ اما گزارشات جدید حاکی از آن است که Z Fold 3 با در زمان عرضه بسیار ارزان‌تر از Fold 2 خواهد بود. به بیان ساده، قیمت‌گذاری آن بین 1,900,000 تا 1,999,000 وون کره‌جنوبی (معادل 1655 تا 1741 دلار) خواهد بود. ایوان بلاس در گزارش بعدی قیمت Z Fold 3 را در بازار اروپا 1,899 یورو بیان کرده بود که کمی گران‌تر از گزارش‌ کره‌ای‌ها به نظر می‌رسد.

Galaxy Z Flip 3 5G

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked امسال از سری جدید Galaxy Z Flip نیز رونمایی کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی Galaxy Z Flip 3 5G می‌باشد. درحالی که به نظر می‌رسد دیگر خبری از “Flip 2” نخواهد بود، احتمالاً سامسونگ به منظور یکپارچه‌سازی برند تجاری تلفن‌های تاشو Galaxy Z Flip 5G را به عنوان Flip 2 در نظر گرفته است. در نظر داشته باشید سامسونگ این کار را برای یکپارچگی سری S و Note نیز در زمان راه‌اندازی S7 و Note 7 انجام داده بود؛ بناربراین این اقدامی بی‌سابقه نخواهد بود و نباید از این موضوع تعجب کنید. مشخصات داخلی Z Flip 3 5G اندکی شبیه Galaxy Z Fold 3 می‌باشد. جدیدترین دستگاه سری Z Flip به یک صفحه نمایش 1.9 اینچی خارجی که هنگام باز شدن به یک نمایشگر 6.7 اینچ AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز تبدیل می‌شود، مجهز خواهد شد. طبق گواهی‌‌نامه TENAA انتظار می‌رود سامسونگ این دستگاه را به یک باتری 3,300 میلی آمپر ساعتی مجهز کند. پیش‌بینی می‌شود Flip 3 از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین جلو 12 مگاپیکسلی و استاندارد IP به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب و مایعات بهره می‌برد. همچنین طبق شایعات منتشر شده، خریداران امکان سفارش Z Flip 3 5G در رنگ‌های سبز تیره،‌ بنفش روشن، بژ، خاکستری، مشکی، آبی تیره، صورتی و سفید را خواهند داشت. طبق گزارشات، نسخه 128 و 256 گیگابایتی Z Flip در بازار اروپا به ترتیب با قیمت 1,099 یورو (معادل 1,305 دلار) و 1,149 یورو (معادل 1,369 دلار) به فروش می‌رسند. این درحالی است که Z Flip 5G با برچسب قیمت 1,449 دلاری روانه بازار شده بود.

The Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic

رویداد Galaxy Unpacked

پیش‌بینی می‌شود ساموسنگ در رویداد Galaxy Unpacked امسال از دو ساعت هوشمند با نام تجاری Watch رونمایی کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که غول فناوری کره‌ای برند “Classic” برای Galaxy Watch 4 Classic در نظر گرفته است که همراه با Galaxy Watch 4 برای علاقه‌مندان روانه بازار خواهد شد. Watch 4 با ظاهری جذاب متشکل از قاب آلومینیومی و بند پلاستیکی جایگزین Galaxy Watch Active 2 خواهد بود. طبق گزارشات منتشر شده،‌ سامسونگ این ساعت هوشمند را در دو اندازه 40 و 44 میلی‌متری و رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و طلایی عرضه خواهد کرد. Watch 4 Classic نیز احتمالاً با یک قاب چرخشی روانه بازار شده و جانشین Galaxy Watch 3 خواهد شد. این پوشیدنی در نسخه‌ای از جنس برای ضدزنگ و آلومینیوم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و صفحه نمایش آن نیز توسط گوریلاگلس DX یا +DX محافظت خواهد شد. Galaxy Watch 4 Classic در رنگ‌های مشکی، سفید و خاکستری و احتمالاً در اندازه‌های 40، 42 و 44 میلی‌متری روانه بازار خواهد شد که از نظر اندازه تنوع بیشتری نسبت به Galaxy Watch 4 خواهد داشت. گفته می‌شود هر دو پوشیدنی مورد بحث از رابط کاربری OneUI مبتنی بر سیستم عامل جدید Google Wear که به‌تازگی توسعه‌یافته است، بهره می‌برند. در زیر کاپوت نیز جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ به تراشه Exynos W920 به همراه 1.5 گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند. از دیگر قابلیت‌های گجت‌های مورد بحث نیر می‌توان به بلوتوث نسخه 5، Wi-Fi ،NFC ،GPS، تجزیه‌وتحلیل ساختار بدن به منظور بهبود سلامت فردی،‌ ردیاب خواب پیشرفته، حسگر SPO2 (به منظور نظارت بر میزان اکسیژن سطح خون) و نظارت بر ضربان قلب اشاره کرد. جدیدترین شایعات منتشر شده قیمت Galaxy Watch 4 و Watch 4 Classic را به تریتیب 250 تا 280 دلار کانادا و 340 تا 370 دلار تخمین زده‌اند. این درحالی است که ایوان بلاس در آخرین نشت خود از قیمت‌گذاری بین 279 تا 409 یورویی پوشیدنی‌های جدید سامسونگ در بازار اروپا خبر می‌دهد.

Galaxy Buds 2

صرف نظر از گوشی‌های تاشو و پوشیدنی‌ها، انتظار می‌رود سامسونگ در Galaxy Unpacked روز چهارشنبه از Galaxy Buds 2 به عنوان جایگزین Galaxy Buds که با استقبال قابل توجه کاربران مواجه شده بود نیز معرفی کند. رندرهای افشا شده از سوی بلاس ایرفون بی‌سیم جدید کره‌ای‌ها را در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و سبز به نمایش می‌گذارد. با فرض صحت رندرهای منتشر شده، بخش خارجی تمامی کیس‌ها سفید رنگ و بخش داخلی آن در رنگ‌های متنوع متناسب با رنگ ایربادز عرضه می‌باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که Galaxy Buds برچسب قیمتی بین 149 تا 169 دلار داشته و از فناوری Bluetooth LE (اتصال بلوتوث با مصرف انرژی پایین‌تر) نیز پشتیبانی می‌کند. ایربادز جدید سامسونگ از یک باتری ترکیبی 120 میلی آمپر ساعتی ( 60 میلی آمپر برای هر گوشی) و قابلیت حذف فعال نویز موجود در محیط (ANC) نیز بهره می‌برد. ناگفته‌نماند کیس شارژ دستگاه نیز 500 میلی آمپر ساعت اضافی به منظور شارژ مجدد را در اختیارتان قرار می‌دهد.

Galaxy S21 FE احتمالاً عرضه نخواهد شد

درحالی که رونمایی از Galaxy S21 FE در پائیز امسال مشخص شده است. افزودن این موضوع به رویداد Galaxy Unpacked توسط ایوان بلاس نشان می‌دهد که احتمال راه‌اندازی Galaxy S21 FE در این رویداد نیز وجود خواهد داشت. هرچند گزارش‌های جدید با تصریح این موضوع، زمان عرضه این گوشی را بین اکتبر و نوامبر ( مهرماه لغایت دی‌ماه 1400) مشخص کرده بودند. در صورت صحت شایعات، S21 FE به یک صفحه نمایش 6.4 اینچ AMOLED با وضوح تصویر FHD با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز خواهد شد. دوربین سلفی نیز در پنل جلویی به صورت حفره (Infinity-O) جاسازی خواهد شد. در پنل پشتی نیز شاهد یک سیستم دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی خواهید بود. وظیفه پردازش داده‌ها در جدیدترین پرچمدار سری S نیز برعهده تراشه Snapdragon 888 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم می‌باشد و یک باتری با ظرفیت 4,370 میلی آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. گزارشات اولیه از بحران تراشه به عنوان یکی از دلایل اصلی به تعویق افتادن رونمایی از Galaxy S21 FE نام برده بودند. درحالی که گزارش‌‌های بعدی از استراتژی ترکیبی سامسونگ به منظور رفع این مشکل خبر دادند؛ یعنی غول فناوری کره‌ای به منظور مقابله با بحران تراشه این گوشی را در دو نسخه با تراشه‌‌های Snapdragon و Exynos روانه بازار می‌کند. آینده سری Note 21 نیز چندان مبهم به نظر نمی‌رسد و سامسونگ پیشتر به طور رسمی اعلام کرده بود که امسال Galaxy Note 21 را عرضه نخواهد کرد. سامسونگ در استراتژی جدید خود تصمیم گرفته بجای رونمای از سری جدید Note، قابلیت‌های محبوب این سری را در طیف گسترده‌تری از محصولات گلکسی مورد استفاده قرار دهد. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا سامسونگ در سال آینده نیز از عرضه سری جدید Note سرباز خواهد زد یا خیر. زمانی زیادی تا برگزاری رویداد Galaxy Unpacked که قرار است در 19 مردادماه برگزار شود، باقی نمانده؛ بنابراین، منتظر ماند و دید چه محصولاتی در این رویداد معرفی می‌شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا