ویندوز 11

ویندوز 11 احتمالاً مهرماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

مایکروسافت دائماً‌ به تاریخ انتشار ویندوز در مهرماه اشاره می‌کند. این غول فناوری هفته گذشته و در جریان رویداد ویندوز 11 نیز تاکید ویژه‌ای بر تاریخ انتشار این سیستم عامل جدید که قرار است در مهرماه صورت گیرد، کرده بود. مثالی از این مورد را نیز می‌توانید در پیام مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) مشاهده کنید. این سازمان در بیانه خود اظهار می‌کند:”برای انتشار [ویندوز]11 بسیار هیجان‌زده هستیم … نمی‌توانیم تا مهرماه صبر کنیم.”

در نظر داشته باشید، ردموندی‌ها به طور رسمی اعلام کرده‌اند که ویندوز 11 از تعطیلات میلادی پیش‌رو در دسترس خواهد بود. اما بروزرسانی رایگان سیستم عامل جدید احتمالاً در سه ماهه نخست 2022 در اختیار کاربران قانونی ویندوز 10 قرار می‌گیرد. اما نکته عجیب این است که مطالب تبلیغاتی رسمی شرکت همواره همواره به تاریخ 28 مهرماه (20 اکتبر) اشاره می‌کند. پیام مایکروسافت تیمز را به نوعی می‌توانیم پیغامی از جانب استیوی بتیچ (مهندس ارشد دستگاه‌های Surface) خطاب به پانوس پانای، مدیر بخش ویندوز و دستگاه‌ها، درنظر بگیریم. باتوجه به گفته‌های بتیچ می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که ردموندی‌ها مهرماه را به عنوان تاریخ انتشار ویندوز 11 یا سخت‌افزار جدید Surface یا ویندوز 11 همراه با سخت‌افزار جدید Surface در نظر گرفته‌اند.

ویندوز 11
نخستین اشاره مایکروسافت به تاریخ 28 مهرماه (20 اکتبر)

به طور رسمی مایکروسافت تنها اعلام کرده است که ویندوز 11 در “تعطیلات پیش‌رو میلادی”‌ فرا می‌رسد و شرکت نیز هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد انتشار این سیستم عامل جدید در یک تاریخ یا حتی یک ماه خاصی منتشر نکرده است. منابع مطلع از نحوه برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت به رسانه ورج گفته‌اند که ردموندی‌ها می‌خواهند بروزرسانی ویندوز 11 را در مهرماه برای دستگاه‌های جدید (سازندگان اصلی قطعات (OEM)) منتشر کنند. به نظر می‌رسد تمرکز ویژه مایکروسافت روی تاریخ 28 مهرماه نیز می‌تواند مهر تائیدی بر عرضه این بروزرسانی در تاریخ مذکور باشد. همچنین بسیاری از تصاویر تبلیغاتی ردموندی‌ها برای ویندوز 11، تاریخ 28 مهرماه و ساعت 11:11 را در نوار وظیفه (taskbar) به نمایش می‌گذارند. این درحالی است که تصویر بازاریابی دیگری تاریخ 14 مهرماه را نشان می‌دهد. بدین ترتیب در مهرماه قطعاً تمام نگاه‌ها معطوف مایکروسافت خواهد بود.

در کنار مایکروسافت، والمارت (یکی از خرده‌فروشی‌های بزرگ ایالات متحده) نیز برچسب”ارتقا رایگان به ویندوز 11 در مهرماه در صورت دسترسی” را روی برخی از لپ‌تاپ‌هایی که در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند، نصب کرده است. مایکروسافت وعده داده است که ویندوز 11 را به عنوان”یک بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران قانونی ویندوز 10 و دستگاه‌های جدیدی که از تعطیلات پیش‌رو میلادی عرضه می‌شوند، قرار می‌‌دهد.” به همین دلیل والمارت در حال تبلیغ تاریخ احتمالی مهرماه است. البته ردموندی‌ها هنوز باید سخت‌افزارهایی را که امکان دریافت بروزرسانی ویندوز 11 را دارند به طور کامل مشخص کنند. این شرکت هفته گذشته حداقل مشخصات مورد نیاز به منظور پشتیبانی از این سیستم عامل جدید را منتشر کرد و به نظر می‌رسد تنها دستگاه‌های نسل هشتم و پردازنده‌های جدیدتر امکان دریافت بروزرسانی را خواهند داشت. مایکروسافت بیان می‌کند که بزودی با انتشار یک بیانیه وضعیت بروزرسانی ویندوز 11 و شرایط TPM را به طور کامل توضیح می‌دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا