Resident Evil Village

کارگردان Resident Evil Village: صدای سه‌بعدی PS5 در آینده برای عناوین ترسناک ضروری خواهد بود

کارگردان بازی Resident Evil Village در جدیدترین اظهارات خود در رابطه با تکنولوژی 3D Audio پلی‌استیشن 5 و ضرورت وجود آن برای بازی‌های ترسناک صحبت کرده است.

ماه آینده بازی Resident Evil Village جدیدترین بازی از مجموعه‌ی رزیدنت اویل برای عموم در دسترس خواهد بود. در این مدت بارها از تأثیرپذیری هشتمین قسمت این مجموعه از شاخصه‌های برجسته‌ی بازی‌های قدیمی Resident Evil که در موفقیت این مجموعه تأثیر به‌سزایی داشتند، گفته شده است. مانند بسیاری از ‌بازی‌های ترسناک، در مورد صداگزاری بازی نیز تغییرات زیادی رخ خواهد داد و یکی از ویژگی‌هایی که به آن اضافه شده پشتیبانی از قابلیت 3D Audio پلی‌استیشن 5 است. حالا کارگردان بازی در جدیدترین اظهارات خود در مورد میزان تأثییر گزاری آن در روند بازی صحبت کرده است.

در مصاحبه‌ای در آخرین شماره مجله رسمی PlayStation (شماره 187، می 2021)، موریماسا ساتو کارگردان بازی Resident Evil Village در مورد صدای سه بعدی و اهمیت بالا آن، به‌ویژه در بازی‌های ترسناک صحبت کرد. او بسیار تحت‌تأثیر قابلیت 3D Audio پلی‌استیشن 5 قرار گرفته بود، حتی او آن را به عنوان ویژگی کلیدی می‌داند که باید در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

موریماسا ساتو در صحبت‌های خود می‌گوید: «برای یک بازی مثل Resident Evil Village که ماجراجویی و جست‌وجو در محیط بازی یکی از ویژگی‌های کلیدی گیم‌پلی آن محسوب می‌شود، 3D Audio می‌تواند به‌طور چشمگیری تأثیرگذار باشد. شاید در دموی Maiden نیز بخشی از این اثرگذاری را احساس کرده باشید. صدای قدم‌های ساکنین قلعه درحالی که از راه‌پله‌ها بالا و پایین می‌روند، یا صدای چیز ناشناسی که از یک انبار تاریک به گوش می‌رسد، می‌توانند در القای حس وحشت قوی‌تر از هر عامل تصویری عمل کنند. میزان تأثیرگذاری فناوری صدای سه‌بعدی در ایجاد یک اتمسفر صوتی قانع‌کننده، فراتر از حد انتظارات من بوده است. در بازی‌های ترسناک، ایجاد حس حضور فارغ از جلوه‌های بصری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا فکر می‌کنم که تکنولوژی 3D Audio از این پس به یکی از ضروریات بازی‌های ترسناک در آینده تبدیل خواهد شد.»

Resident Evil Village در 7 ماه می 2021 (جمعه ۱۷ اردیبهشت) برای کنسول‌های Xbox One ،PS4 ،Xbox Series X/S ،PS5 و پی‌سی و گوگل استیدیا منتشر خواهد شد. شما می‌توانید هم‌اکنون دموی این بازی به نام Maiden را روی پلی استیشن 5 تجربه کنید. نسخه‌ی نمایشی دوم گیم‌پلی نیز قرار است به‌زودی ارائه شود. شمال می‌توانید اطلاعات بیشتر را از اینجا بخوانید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا