اجرای سیستم عامل Chrome OS 76: کنترل رسانه ای، طراحی مجدد دوربین

اجرای سیستم عامل جدید Chrome OS 76

پس از ورود به سیستم عامل های Android ،Mac ،Windows و Linux، سیستم عامل Chrome OS 76 اکنون در دسترس است.

از ویژگی های قابل توجه می توان، به مسدود بودن Flash در حالت پیش فرض، یک سیستم جدید برای ورود به برنامه های Android، کنترل رسانه ای و موارد دیگر اشاره کرد. به عنوان یک طرفدار بزرگ Google ،HTML5 طی یک دهه گذشته سایتها را ترغیب کرد تا برای جست و جویی سریعتر، ایمن تر و کارکرد باتری بهتر، Flash را تغییر دهند. در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017، Chrome عناصر Flash را در پس زمینه مسدود کردو به طور پیش فرض در HTML5 قرار گرفت و کاربران مجبور شدند افزونه Adobe را بصورت دستی فعال کنند. در ژوئیه سال 2017، Adobe اعلام کرد که پشتیبانی از Flash را متوقف خواهد کرد و گوگل پس از آن اعلام کرد که این افزونه را تا اواخر سال 2020 از مرورگر خود حذف می کند. Chrome OS 76 به طور پیش فرض Flash را در مرورگر مسدود می کند. با این حال، کاربران هنوز هم گزینه [chrome: // تنظیمات / محتوا / flash] را برای بازگشت به جریان “اول بپرسید” در جایی که مجوز صریح برای هر سایت بعد از شروع مجدد مرورگر لازم است، برای چندین نسخه دیگر امکان پذیر است.

اجرای سیستم عامل Chrome OS 76: کنترل رسانه ای، طراحی مجدد دوربین

در اواخر این ماه، Google یک تجربه‌ی ورود به سیستم، برای برنامه های Chrome و Android در سیستم عامل Chrome ایجاد کرد.در حال حاضر یک شکاف بین آنچه Google برای محتوای Chrome هنگام ورود به سیستم در نظر میگیرد و محتوایی که ++ ARC برای ورود به برنامه های Android در نظر گرفته است، وجود دارد. یک بخش جدید به نام “Account Google” در تنظیمات، همه ورود به سیستم را مدیریت کرده و همه ایمیل ها را لیست می کند. این شامل تأیید مجدد یا حذف برخی از حسابهای ثانویه و اضافه کردن سایرین است. تلاش برای اضافه کردن حسابهای ثانویه از Chrome یا ARC ++ به این جریان یکپارچه هدایت می شوند. کاربرانی که قبلاً با یک حساب ثانویه به سیستم Chrome یا ARC ++ وارد شده اند، باید پس از بروزرسانی، مجدداً تأیید اعتبار را انجام دهند، تا حساب خود را به مدیریت حساب اضافه کنند. مرکز اعلان سیستم عامل Chrome در حال اضافه کردن کنترل های رسانه ای برای پخش/مکث و عقب/جلو است. آنها شکل اعلان های Android را تشکیل می دهند و بر اساس جلد آن که در سمت راست ظاهر می شود، مضمون دارند. برنامه Android یا منبع صفحه وب در گوشه بالا سمت چپ ذکر شده است که نام رسانه و هنرمند آن در زیر آمده است.

اجرای سیستم عامل Chrome OS 76: کنترل رسانه ای، طراحی مجدد دوربین

دوربین Google، طراحی مجدد دکمه شاتر، تعویض حالت (فیلم، عکس و تصویر) و پیش نمایش گالری را در لبه سمت راست صفحه قرار می دهد. در طرف دیگر کنترل هایی برای mirror the feed، فعال/غیرفعال کردن شبکه و تایمر قرار دارند. هرچه صفحات بیشتری را در یک پنجره Chrome باز می کنید، نشانگر برگه کوچک می شود تا اینکه فقط موارد دلخواه سایت باشد. می توانید روی برگه شناور شوید تا بدانید چه چیزی باز است، با Chrome OS 76 از نوار سیاه به یک پوشش حبابی تغییر می کنید. در زیر برگه باز، نام صفحه و URL را نشان می دهد. خواندن این متن بزرگتر، آسان تر و متناسب با موضوع آن است. بسیاری از نشریات به اشتراکات متکی هستند و شما را از مشاهده مقالات در مرور خصوصی به عنوان ابزاری برای دسترسی به محدودیت های رایگان مقاله متوقف می کند. Chrome OS 76 به روشی آدرس می دهد که اگر از حالت ناشناس برای استفاده از یک paywall استفاده کنید، وب سایت ها می توانند آن را تشخیص دهند. در این نسخه چگونگی پیاده سازی Chrome API FileSystem به گونه ای تنظیم شده است که اسکریپت های “شناسایی حالت خصوصی” دیگر نمی توانند از این شاخص استفاده کنند. تنظیمات با نمایش همیشه کشوی پیمایش، قابلیت استفاده بزرگی را ایجاد می کند. با از دست دادن دکمه همبرگر در گوشه بالا سمت چپ، می توانید به سرعت در لیست حرکت کنید تا بخش مناسب را پیدا کنید. Chrome برای Mac و Windows در حال حاضر دارای ویژگی تاریکتری است که با فعال کردن تم تاریک سطح OS، نوار آدرس، زبانه ها و سایر عناصر UI را خاکستری می کند. نسخه 76 به وب سایت اجازه می دهد تا به طور خودکار حالت های تاریک را فعال کرده و ترجیح کاربر را با پرس و جو رسانه ای ترجیحی از رنگ طرح احترام بگذارد. البته، توسعه دهندگان موظفند ابتدا نسخه های مضامین مربوط به محتوای خود را ایجاد کنند.

Chrome OS 76 میانبر “نصب” را برای برنامه های وب پیشرفته در Omnibox اضافه می کند. هنگام حرکت به یک سایت پشتیبانی شده، یک نماد “به علاوه” در کنار “ستاره” برای نشانه گذاری ظاهر می شود. در اولین بار ، یک انیمیشن کوچک “نصب” با کلیک روی باز کردن صفحه “نصب برنامه؟” دارد که شامل جزئیات PWA و نماد برنامه است. PWA ها همچنین با بروزرسانی های بیشتر با Chrome OS 76، بروزرسانی ها را بیشتر بررسی می کنند. WebAPK ذخیره شده به برنامه ها اجازه می دهد تا در تنظیمات لانچر و سیستم اندرویدی ظاهر شوند، مرورگر جدید اکنون هر روز به دنبال بروزرسانی های آشکار است، اما در نسخه های قبلی، هر سه روز این بروزرسانی انجام می شد. قابلیت دسترسی خودکار کلیک، اکنون از کلیک و کشیدن، کلیک راست و دوبار کلیک پشتیبانی می کند.این ویژگی به شما امکان می دهد تا افرادی که دارای چالش های حرکتی و مهارت در آن هستند، روی یک مورد معلق شوند و بر روی Chrome OS بدون فشار دادن پد لمس یا ماوس کلیک کنند. “Frosted glass” ظاهری محبوب برای برنامه ها، به خصوص در iOS است که باعث می شود عناصر UI تا حدی شفاف باشند. این نتیجه در پس زمینه کمی تار اما هنوز هم قابل مشاهده است. در پشت صحنه، این ویژگی همچنین در وب با ویژگی فیلتر پشتی CSS که اکنون Chrome 76 از آن پشتیبانی می کند، نیز امکانپذیر است. ویژگی CSS فیلتر پس زمینه یک یا چند فیلتر را بر روی “زمینه” یک عنصر اعمال می کند. “پس زمینه” اساساً به معنی تمام محتوای نقاشی شده در پشت عنصر است. این به طراحان امکان می دهد، جعبه گفتگو “Frosted glass”، پوشش های ویدئویی، هدرهای ناوبری شفاف و موارد دیگر را بسازند. یکی از راه های مبارزه با پنجره ها و دیگر سوء استفاده از وب این است که قبل از اینکه اجازه دهید این عناصر ظاهر شوند، اطمینان حاصل کنید که کاربران در واقع با صفحه در تعامل هستند. Google دیگر کلید Escape را برای فعال سازی/تعامل کاربر با وب سایت ها در نظر نمیگیرد. به عنوان مثال، کلیک کردن روی پیوند یا تایپ کردن در جعبه متن انجام می دهد، اما کشیدن انگشتان روی صفحه و یا حرکت با مکان نما در ماوس ممکن نیست. هنگام مرور یک صفحه وب جدید، باید صفحه سفید Chrome را لمس می کند، تا “اطمینان حاصل کند که صفحه در حال بارگیری است” را فراهم می کند. Chrome 76 رفتار جدیدی را برای Paint در حال آزمایش دارد که “مرورگر قبل از شروع paint مدت کوتاهی منتظر است، به خصوص اگر صفحه به اندازه کافی سریع باشد.” هدف ما از این کار این بود که پیمایش ها در Chrome بین دو صفحه که از همان منشا هستند یکپارچه باشد و بدین ترتیب یک تجربه ناوبری پیش فرض سریع را بدون هیچ گونه چشم اندازی از زمینه سفید/جامد رنگ بین محتوای قدیمی و جدید ارائه کنیم. Chrome OS 76 اکنون تمام شده است و طی چند هفته آینده برای همه Chromebook ها در دسترس خواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا