xCloud

امکان دسترسی به سرویس xCloud برای کاربران رایانه‌های شخصی و iOS فراهم شد

سرویس xCloud مایکروسافت، یک سرویس پخش جریانی گیمینگ که از طریق اشتراک Game Pass Ultimate در اختیار کاربران ایکس‌باکس قرار گرفته و امکان استریم بازی‌ها را برایشان فراهم می‌کند، از این پس به طور کامل در دستگاه‌های iOS شامل آیفون و آیپد و رایانه‌های شخصی از جمله macOS قابل دسترسی خواهد بود.

این قابلیت از اواخر اردیبهشت‌ماه (اواسط آپریل 2021) در مرحله آزمایش قرار داشت، اما اکنون مشترکان Game Pass Ultimate می‌توانند از طریق سایر دستگاه‌های خود نیز به بازی‌هایشان در این سرویس دسترسی داشته باشند. مایکروسافت می‌گوید کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند از طریق مرورگرهای Edge و گوگل کروم به اجرای بازی‌های سرویس xCloud بپردازند. این امکان برای دستگاه‌ها macOS از طریق مرورگر Safari و Edge فراهم شده است. در حال حاضر بیش از 100 بازی در این سرویس در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین این قابلیت از کنتلرهای بی‌سیم و باسیم نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین نگرانی‌ای از بابت نحوه اجرای بازی‌ها وجود نخواهد داشت. در سیستم عامل iOS، ویژگی مذکور به عنوان یک برنامه تحت وب عمل کرده و شما می‌توانید برای اجرای بازی بین کنترلر و فرمان‌های لمسی یک گزینه را انتخاب کنید. مایکروسافت همچنین اظهار می‌کند امکان اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 1080p و نرخ 60 فریم در ثانیه از طریق سرویس xCloud برای کنسول‌های Xbox Series X وجود دارد.

xCloud

در گذشته دسترسی به سرویس‌های استریم بازی برای کاربران iOS به دلیل دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه اپ‌استور اپل در خصوص سرویس‌های استریم بازی شامل xCloud مایکروسافت، Stadia گوگل و GeForce انویدیا بسیار دشوار بود. اما اهالی کوپرتینو در نهایت با انجام اصلاحاتی در قوانین اپ‌استور امکان دسترسی سرویس‌های استریم بازی به مرورگرهای وب را صادر کردند (اما نه بدون هیچگونه محدودیتی).

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا