اندروید 12

تِم مبتنی بر تصویر زمینه در اندروید 12 بسیار جالب به نظر می‌رسد

افشاگری اولیه اندروید 12 ایده‌ای را به نمایش گذاشت که همه ما را به خلاقیت موجود در آن امیدوار کرد. ما گمان می‌کنیم؛ Google در حال آزمایش بر روی یک تم مبتنی بر تصویر زمینه است که با استفاده از رنگ‌های موجود در تصویر زمینه (در بخش‌های مختلف مثل نوار اعلان و…) بخش‌هایی از UI سیستم Android را سبک می‌کند. همانطور که اخیراً مشخص شده است، در واقع گوگل بر روی چنین ویژگی‌ای کار می‌کند و اولین تصاویر از آن در این مطلب قرار داده شده است.

این خبر توسط توسعه دهنده @kdrag0n مطرح شده است. ما می‌توانیم چندین نمونه از نحوه استفاده Google در تصاویر پس زمینه برای تغییر رنگ برخی مناطق رابط کاربری در Android 12 را مشاهده کنیم. نام داخلی برگزیده آن “monet” است و فعلا فقط در Android 12 Developer Preview 1 موجود است، اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهد که چگونه یک تصویر زمینه بر روی رنگ‌های نوار اعلان و عناصر مختلف آن و همچنین رنگ‌های کل منوی تنظیمات تأثیر می‌گذارد.
در اولین مثال، از یک تصویر زمینه سبز در صفحه قفل (جدید) استفاده شده است که سپس اعلان‌ها را به رنگ سبز مایل به زرد تبدیل می‌کند. با کشیدن انگشت به پایین منطقه اعلان را خواهیم داشت؛ پس‌زمینه‌اش سبز مات است. تغییر رنگ سبز در عناوین تنظیمات سریع و نوار لغزنده روشنایی سبز در بالا نشان داده شده است.

اندروید 12

برای مثال‌های بیشتر، @kdrag0n چندین تصویر زمینه و نوار اعلان را نشان می‌دهد که در آنها ایده جدید Google برای رنگ‌بندی تم نشان داده شده است. در زیر، می‌توانید تم‌هایی را که رنگ آبی و بنفش را به عنوان رنگ برجسته و یا رنگ فرعی دارند، ببینید.

اندروید 12

و در آخر، در این قسمت از مقاله، تغییرات مربوط به بخش تنظیمات را مشاهده کنیم. صفحه تنظیمات اصلی ممکن است شبیه به رابط کاربری “Silky Home” باشد که در مقالات بعدی نحوه فعالسازی آن را به شما نشان خواهیم داد؛ اما وقتی در بخش‌های مختلف غوطه‌ور می‌شوید، پس زمینه هر کدام، بسته به رنگی که رابط کاربری از تصویر زمینه شما استفاده کرده است، تغییر می‌کند. در زیر چند نمونه از چگونگی عملکرد گوگل برای سایه زدن بخش‌های مختلف تنظیمات و حتی تغییرات موجود در لغزنده‌های (sliders) آنها ذکر شده است.

اندروید 12

اما چیزی که ما هنوز از آن خبر نداریم، این است که آیا گوگل همه این “تغییرات رنگ تم مبتنی بر تصویر زمینه” را برای تغییر رنگ و یا طراحی آیکون‌ها نیز اِعمال می‌کند یا نه. افشاگری‌های اولیه از اندروید 12 تا همین جا پیش رفتند و از این موضوع صحبتی به میان نیامد، ولی ما احتمالاً به آپدیت شکل و طرح آیکون‌های اپلیکیشن‌ها نیاز داریم. دیگر زمان تغییر آیکون‌ها رسیده است.
هر چه باشد، اندروید 12 ایده‌های بزرگی دارد تا بهره‌وری خود را به یک تجربه زیبا بدل کند به طوریکه استفاده از آن مختص هر کاربر باشد. نمی‌توانم صبر کنم تا اینکه اجازه دهند همه ما اندروید 12 را بر روی گوشی‌های خود فعال کنیم و استفاده از آن را شروع کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا