قابلیت Backwards Compatibility

قابلیت Backwards Compatibility پلی استیشن ‌‌‌5 فقط شامل PS4 می‌ شود

یوبیسافت اعلام کرد قابلیت Backwards Compatibility پلی‌استیشن 5 فقط محدود به PS4 بوده و از PS2 ،PS1 و PS3 پشتیبانی نخواهد کرد.

تا زمان انتشار‌‌ کنسول‌های نسل نهم دو ماه باقی‌مانده و هر دو غول کنسول‌های بازی یعنی PS5 و Xbox Series X قرار است که در ماه نوامبر برای فروش باهم به رقابت بپردازند. اما هنوز اطلاعات زیادی در مورد کنسول‌ها وجود دارد که از آن بی‌خبر هستیم. برای مثال اعلام نشده کنسول‌ها در چه روزی از ماه نوامبر عرضه خواهد شد یا هنوز اخباری مبنی بر قیمت این دو کنسول در دسترس نیست.

در حال حاضر سونی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل گذشته یا Backwards Compatibility را برای تعداد محدودی از بازی‌های PS4 تایید کرده است. اما سوال این است که سونی به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از این به عقب برگردند؟ جواب این پرسش را در وبسایت یوبیسافت می‌توان پیدا کرد.

قابلیت Backwards Compatibility پلی استیشن ‌‌‌5

یوبیسافت در مقاله جدید خود می‌گوید، قابلیت Backwards Compatibility شامل تعداد محدود و قابل انتظاری از بازی‌های PS4 بوده و از بازی‌های کنسول‌های نسل اول، دوم و سوم سونی یعنی PS2 ،PS1 وPS3 پشتیبانی نمی‌کند.

در ادامه‌ی این مطلب نیز درباره سرویس‌ قسمت‌های چند نفره بازی‌ها به صورت بین نسلی (Cross-gen) که سونی برای اطمینان از انتقال پیوسته و متعادل کاربران از نسل هشتم به نسل نهم در نظر گرفته صحبت شده است.

برخی ار توسعه‌دهندگان به کاربران این کنسول اطمینان دادند که در صورت خرید نسخه‌ی PS4 بازی‌هایشان پک آن را به صورت رایگان بر روی پلی استیشن 5 در اختیار داشته باشند. از جمله‌ی بازی‌هایی که به این روش انتشار می‌یابند می‌توان Marvel’s Avengers و Kena : Bridge of Spirits را نام برد. البته برخی از توسعه‌دهندگان به شیوه دیگری عمل کرده و نسخه‌‌ی قابل ارتقاء به نسل بعد را با قیمت بیشتری روانه بازار می‌کنند. بازی‌هایی مثل Control و NBA2k21 از این دسته هستند.

همچنین بخوانید:

فورتنایت به دلیل جدال حقوقی اپیک گیمز با اپل، به دو بازی مختلف تقسیم خواهد شد

اپیک گمیز در اولین جدال با اپل پیروز شد؛ آنریل انجین برای فورتنایت مسدود نمی‌شود

بازی‌های انحصاریPS5 با سرعت بیشتری در مرحله عرضه قرار می‌گیرند

منبع:dualshockers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا