واتس‌اپ

واتس‌اپ با ارسال پیام در “حالت وضعیت” تلاش می‌کند کاربران را در مورد حفظ حریم خصوصی‌شان مطمئن سازد

واتس‌اپ که یکی از پیام‌رسان‌های متعلق به فیس‌بوک محسوب می‌شود، همچنان با برداشت‌های اشتباه در مورد خط ‌مشی حریم خصوصی جدید خود دست و پنجه نرم می‌کند.

واتس‌اپ در نخستین اقدام، شروع به ارسال پیام‌هایی در مورد تعهد به حریم خصوصی کابران در “حالت وضعیت” کرد. این پیام‌های درون برنامه‌ای در روز شنبه برای کاربران ایالات متحده و انگلستان به نمایش درآمدند. به نظر می‌رسد تاکنون تمام کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان پیام‌های مورد بحث را در صفحه “حالت وضعیت” خود مشاهده کرده باشند. سخنگوی واتس‌اپ در یک ایمیل به رسانه ورج اظهار داشت: “در مورد بروزرسانی اخیر ما برداشت‌ها و اطلاعات نادرست بسیاری ایجاد شده است و ما می‌خواهیم به تمام افراد کمک کنیم که حقایق مربوط به چگونگی حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران توسط واتس‌اپ را درک کنند. [به همین منظور] ما بروزرسانی‌هایی را برای کاربران در صفحه “حالت وضعیت” در نظر گرفته‌ایم تا مردم حقایق را مستقیما از خود واتس‌اپ بشوند. اولین بروزررسانی ما مجددا تاکید می‌کند واتس‌اپ یا فیس‌بوک نمی‌تواند پیام‌های شخصی شما را بخوانند. زیرا [تمام مکالمات و گفت‌وگو‌های شما] توسط سیستم ارتباطی سرتاسر (end-to-end encryption) محافظت شده‌اند.” در این پیام آمده است: “هیچ مورد تازه‌ای در مورد تعهد ما به حریم خصوصی شما وجود ندارد.” و باری دیگر یادآور می‌شود “به دلیل سیستم ارتباطی سرتاسر، واتس‌اپ نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند یا به مکالمات شما گوش دهد.’

این اقدامات بخشی از تلاش گسترده‌ واتس‌اپ به منظور از بین بردن برداشت‌ها اشتباه در مورد بروزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی آینده این پیام‌رسان می‌باشد. این بروزرسانی به منظور توضیح چگونگی دریافت داده‌ها از کسب‌وکارهایی است که از این پیام‌رسان برای ارائه خدمات به مشتریان خود بهره می‌برند، منتشر شده بود و به صاحبان کسب‌وکار اطلاع می‌داد که گفت‌وگوهای آنها در سرورهای فیس‌بوک ذخیره خواهد شد. واتس‌اپ حتی پیش‌نمایش تغییرات گفت‌وگوهای تجاری را در آبان‌ماه (نوامبر) منتشر کرده بود. اما به دلیل سابقه تیره و تار فیس‌بوک در زمینه حریم خصوصی، کاربران سیاست حریم خصوصی جدید این پیام‌رسان را اشتباه تعبیر کرده و گمان کردند این پیام‌رسان از این پس اطلاعات حساس پروفایل کاربران خود را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد. واتس‌اپ در صفحه سوالات متداول اپلیکیشن خود اطلاعاتی در مورد بروزرسانی جدید منتشر و تاریخ آنرا از بهمن (فوریه) به اسفند(مارچ) به تعویق انداخت.

این شبکه اجتماعی همچنین به منظور شفاف‌سازی در مورد سیاست‌های حریم خصوصی جدید در این ماه نیز بیانیه‌ جدیدی صادر کرد:

بروزرسانی جدید شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات واتس‌اپ با فیس‌بوک را تغییر نمی‌دهد و هیچ‌گونه تاثیری بر ارتباط خصوصی افراد با خانواده و دوستان نخواهد داشت. واتس‌اپ همچنان به حفظ حریم خصوصی کاربران خود متعهد است. ما به منظور ایجاد این تغییرات مستقیما و از طریق واتس‌اپ با کاربران خود ارتباط برقرار می‌کنیم تا طی ماه‌های آینده زمان کافی برای بررسی خط مشی حریم خصوصی جدید داشته باشند.

در میان سردرگمی بوجود آمده ناشی از سیاست حریم خصوصی جدید واتس‌اپ، بسیاری از کاربران به پیام‌رسان‌های رقیب از جمله تلگرام و سیگنال مهاجرت کرده‌اند. تلگرام اوایل این هفته اعلام کرد توانایی بازیابی تاریخچه چت‌ها از اپلیکیشن واتس‌اپ را دارد که این موضوع برای کاربرانی که قصد مهاجرت به این پلتفرم را دارند، یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. در میان سیگنال نیر با افزودن قابلیت‌های جدیدی مانند برچسب‌های متحرک و تصاویر پس‌زمینه سعی در جذب مخاطب بیشتر دارد.

همچنین بخوانید:

بروزرسانی جدید تلگرام امکان انتقال چت‌ها از واتس‌اپ به این اپلیکیشن را فراهم می‌کند

فیسبوک ادغام گپ‌‌های اینستاگرام و مسنجر را در بروزرسانی جدید خود آغاز کرد

فیسبوک می‌گوید اپل برنامه این شرکت برای کمک به کسب و کارها کوچک را نادیده گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا